Sea Band

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Her har kvalmen virkelig kommet på plass og jeg kaster opp stadig oftere.

Jeg vurderer å prøve Sea Band for å få kontroll på kvalmen. Noen som har brukt det som har erfaringer?

Og spørsmål nr to... nå kommer jo sommeren og jeg bruker mye t-shirt. Er det sånn at folk egentlig skjønner hva dette er? Jeg har ikke lyst å avsløre graviditeten til folk. Men om folk flest ikke helt kjenner igjen armbåndene så kan jeg kanskje leve med det.

Dere som har brukt de før, er dere blitt "bustet"?

Jeg hadde aldri kjent det igjen. Kan jo i så fall si du sliter med balansenerven eller krystallsyke eller noe slikt, eller at du går på medisiner som gir kvalme? Vil jo tro at hvis noen kjenner det igjen fordi de selv har brukt det i graviditet, så må de vel ha vett nok til å holde den tanken for seg selv. :p

Jeg bruker de , ingen har reagert . Og hvis reagerer kan si blir kvalm av allergi som herjer ute ;)

De har (i beste fall) kun effekt på psyken, og de kan brukes mot bilsyke også (selv om det ikke funker mot det heller), så du kan jo bare si det er mot det, om noen lurer.
De ser litt ut som tykke hårstrikker, så ha en strikk til i en annen farge på den ene armen, så mistenker ingen noe.

Det er få som vet om det uansett, fordi det ikke funker. :P

De har (i beste fall) kun effekt på psyken, og de kan brukes mot bilsyke også (selv om det ikke funker mot det heller), så du kan jo bare si det er mot det, om noen lurer.
De ser litt ut som tykke hårstrikker, så ha en strikk til i en annen farge på den ene armen, så mistenker ingen noe.

Det er få som vet om det uansett, fordi det ikke funker. :p

Vet ikke om jeg har trua selv, men vet flere på forrige terminforum jeg var på sa de hadde god effekt av de. Er jo ofte slik at ingenting gjelder for alle uansett. ;)

Vet ikke om jeg har trua selv, men vet flere på forrige terminforum jeg var på sa de hadde god effekt av de. Er jo ofte slik at ingenting gjelder for alle uansett. ;)

Ingen akupressure-metode har hatt noen beviselig effekt i forskningen, hverken akupunktur, seabands eller fotsoneterapi.
Ellers hadde vi ikke kunnet stå på beina, gitt hverandre en klem, eller sittet. ;)

Det funker som sagt i beste fall for å få brukeren til å slappe av litt, og for vage plager som går over av seg selv (som f.eks lett bilsyke, eller kvalme i svangerskapet som blir verre når man er sliten), hjelper jo avslapning. ;)

Jeg ble heller verre av de om det i det hele tatt er mulig. Den pressingen var utrolig ubehagelig og nærmest kvalmefremkallende for meg. Så etter den erfaringen har jeg lært meg å bare bruke baggy klær <3 det hjelper meg på komfort og dermed kvalme. Om du sliter veldig be heller legen om å skrive ut apifran for deg- trygt for babis, jeg fikk det foreskrevet i uke 5/6 nesten to mnd senere og jeg har totalt brukt det syv ganger. Man kan ta dosen inntil 3 gang i døgnet men en holder for meg hele dag :)) lykke til!

Jeg brukte de i fem måneder! De hjalp, men det ble ikke helt bra. Var i syden underveis, husker jeg fikk et latterlig skille på handleddene :p Ingen mistenkte noe, men du kan jo alltids skylde på bilsyke, vestibulær migrene, eller medisiner som forårsaker kvalme.
Btw, sniker her :p

Jeg kjøpte for et par dager siden, og jeg må helt ærlig si at det har hjulpet meg litt! De to siste nettene har jeg sovet veldig godt! Om det så en kun er en psykisk virkning, så er det ok nok for meg! Det funker i hvertfall ;-b

Jeg kjøpte for et par dager siden, og jeg må helt ærlig si at det har hjulpet meg litt! De to siste nettene har jeg sovet veldig godt! Om det så en kun er en psykisk virkning, så er det ok nok for meg! Det funker i hvertfall ;-b
Jeg gikk til innkjøp for en time siden selv! Og jeg syntes også det virker akkurat nå.
Usikker på om det er fordi jeg har kasta opp, fordi bånda faktisk virker eller rett og slett fordi tro flytter fjell :)

Ingefær øl mot kvalme funker fjell!
smaker det som øl? Jeg liker ikke øl :/

Bruker de og hjalp meg masse mot kvalme :) selvom den er her hele tiden men mindre :)

Jeg gikk til innkjøp for en time siden selv! Og jeg syntes også det virker akkurat nå.
Usikker på om det er fordi jeg har kasta opp, fordi bånda faktisk virker eller rett og slett fordi tro flytter fjell :)

smaker det som øl? Jeg liker ikke øl :/
Nei nei nei :) jeg liker heller ikke øl :P smaker litt champagne brus med mer ingefær smak ish, vanskelog å forklare :P

Back
Topp