Sea Band mot kvalme

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er i uke 6+6 og er så vanvittig kvalm at det er vanskelig å få i seg mat. Har noen prøvd Sea Band fra apoteket med effekt?

Jeg blir kvalm av alt mulig rart. Er det bil- og togreiser, sykdom, sult og nå (selvfølgelig) svangerskap. Seaband har alltid fungert. Samboeren ler og rister på hodet da det for han er skikkelig alternativt sprøyt... Jeg aner ikke hvorfor det fungerer. Om det er disse akupunkturpunktene eller placebo vet jeg ikke, men de fungerer knall på meg.[emoji4]

Jeg bruker seaband hele dagen (tar de av om natten) Om det virkelig funker eller om det bare er jeg som tror det funker vet jeg ikke, men funker gjør det..hehe. ;) Jeg tenker iallefall ikke ta de av :)

Ja, det er jo disse akupressur-punktene som skal fungere mot kvalme. Jeg tenker at når apoteket tar dem inn, så har det antagelig noe dokumentert effekt. Ikke bare placebo. Jeg får kanskje gi det et forsøk.

Jeg føler ikke sea band har noen effekt, men har hatt god effekt av akupunktur mot kvalme og det er jo faktisk de samme punktene :)

Ja, det er jo disse akupressur-punktene som skal fungere mot kvalme. Jeg tenker at når apoteket tar dem inn, så har det antagelig noe dokumentert effekt. Ikke bare placebo. Jeg får kanskje gi det et forsøk.
Bare les instruksen skikkelig nøye. Plasseringen er viktig og jeg knotet med det i begynnelsen[emoji6]

Jeg er ikke superkvalm, bare småkvalm i byger og uggen. Her ble jeg overrasket over hvor mye jeg syntes de hjalp! Men jeg fikk låne noen barnestr av min søster og de er litt trange, så de blir ubehagelig etter et par timer. Må få kjøpt meg voksenvarianten så jeg kan bruke de hele dagen (og som er litt mer diskret, hehe)

Jeg er ikke superkvalm, bare småkvalm i byger og uggen. Her ble jeg overrasket over hvor mye jeg syntes de hjalp! Men jeg fikk låne noen barnestr av min søster og de er litt trange, så de blir ubehagelig etter et par timer. Må få kjøpt meg voksenvarianten så jeg kan bruke de hele dagen (og som er litt mer diskret, hehe)
Jeg synes voksenvarianten var litt trang også, men følte at det hjalp litt på.

De selger en del ting på apoteket som egentlig hører hjemme i en helsekostbutikk. Men der er mindre krav til dokumentasjon når det ikke heter legemiddel. Så at det virker for noen/mange , det stemmer nok. Men det er ikke nødvendigvis samme virkning som Paracet har mot hodepine ☺

Jeg brukte det med nr 1, det funket greit. Men da var jeg mest uggen, ikke slik at jeg kastet opp. Med nr 2 var jeg ekstremt kvalm, da syns jeg ikke det hjalp i det hele tatt [emoji14]

Back
Topp