Sea band/kvalmestillende

Menten

Flørter med forumet
Juligull2021
Hva er erfaringene deres med sea band mot kvalme? Kontra tabletter?
Etter kontakt med lege ble jeg anbefalt å prøve postafen, men ser at man ikke bør kjøre bil og at man kan bli veldig trøtt, og det er jeg vel nok fra før av :joyful:

Har ikke tatt tabletter i den verste perioden, og brukt armbånd endel. Veldig usikker på om det faktisk virker så veldig mye, men kom frem til at det i alle fall ikke gjorde det verre. Har fortsatt kjent på kvalmen, men føler det muligens stabiliserte litt.

Jeg føler at seaband hjelper litt. Noen ganger lurer jeg på om det er placebo :joyful: men uansett - hjelper det så hjelper det. Jeg tar ikke medisin når jeg er gravid, med mindre det skulle vært liv eller død om å gjøre. Da ligger jeg heller rett ut! Måtte få litt intravenøst med førstemann da, for hadde hyperemisis og ble dehydrert. :dead: Men denne gangen er det «levelig», selv om jeg er kvalm 24/7.

Har ikke tatt tabletter i den verste perioden, og brukt armbånd endel. Veldig usikker på om det faktisk virker så veldig mye, men kom frem til at det i alle fall ikke gjorde det verre. Har fortsatt kjent på kvalmen, men føler det muligens stabiliserte litt.

Okei, men da er det sikkert verdt å dra på apoteket å få kjøpt et band, og teste det! Vil helst unngå tablettene i det lengste laget!

Jeg føler at seaband hjelper litt. Noen ganger lurer jeg på om det er placebo :joyful: men uansett - hjelper det så hjelper det. Jeg tar ikke medisin når jeg er gravid, med mindre det skulle vært liv eller død om å gjøre. Da ligger jeg heller rett ut! Måtte få litt intravenøst med førstemann da, for hadde hyperemisis og ble dehydrert. :dead: Men denne gangen er det «levelig», selv om jeg er kvalm 24/7.

Jeg vil aller helst unngå medisiner så langt det lar seg gjøre jeg også, men med ekstrem hodepine har det blitt noe smertestillende... Er levelig her også, er bare så forbanna irriterende at man brekker seg og kjenner på en konstant kvalme som ikke gir seg! Håper at den slipper taket snart :happy:

Helt i starten syntes jeg seaband hjalp litt, nå hjelper det absolutt ingenting :)

Jeg ville også unngå medisiner, så ga sea band et forsøk, synes dog ikke at det hjelper. Er like kvalm og kaster opp både med og uten. Har dog hørt andre som virkelig mener de har hatt effekt av sea band.

Virker som det er veldig enten eller med bånd, så får vel bare gi det en sjanse!
Regner med at det er innafor å ta medisiner da det er lege som har anbefalt det - men at det ikke kan kjøres bil og at man blir så grusomt søvnig av det er det jeg ikke liker :)

Jeg var så kvalm at jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, men i et desperat forsøk kjøpte mannen SEA band, og samme dag kom jeg meg faktisk ut på cafe med svigermor som ikke skjønte noe! For meg hjalp det helt ekstremt! Noen dager spydde jeg uansett, men over all funka det for meg :-)

Jeg var så kvalm at jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, men i et desperat forsøk kjøpte mannen SEA band, og samme dag kom jeg meg faktisk ut på cafe med svigermor som ikke skjønte noe! For meg hjalp det helt ekstremt! Noen dager spydde jeg uansett, men over all funka det for meg :)

Så bra at det funket så bra, håper at det har samme effekten på meg også;) Denne kvalmen pluss munnbinpåbud utenfor hjemmet og på jobb fungerer veldig dårlig sammen :meh:

Hva er erfaringene deres med sea band mot kvalme? Kontra tabletter?
Etter kontakt med lege ble jeg anbefalt å prøve postafen, men ser at man ikke bør kjøre bil og at man kan bli veldig trøtt, og det er jeg vel nok fra før av :joyful:

sniker
Det er mindre effektivt enn postafen. Jeg hadde litt effekt, men måtte ha dem på i noen døgn sammenhengende før det virket.
Postafen tok jeg også og trøttheten var verst de første 2 dagene jeg tok postafen, deretter tok det bare bort kvalmen og jeg var ikke mer trøtt enn normalt.
Etter trøttbivirkningen ga seg, kjørte jeg bil.

sniker
Det er mindre effektivt enn postafen. Jeg hadde litt effekt, men måtte ha dem på i noen døgn sammenhengende før det virket.
Postafen tok jeg også og trøttheten var verst de første 2 dagene jeg tok postafen, deretter tok det bare bort kvalmen og jeg var ikke mer trøtt enn normalt.
Etter trøttbivirkningen ga seg, kjørte jeg bil.

Måtte ty til postafen nå ikveld etter å ha kastet opp tidligere idag og kvalmen ikke ga seg! Merker egentlig ingenting enda, men er bare en time siden nå! Men kommer til å gi sea band en sjanse i håp om at det har en viss effekt :happy:

Det er helt trygt å ta både Postafen og evt Afipran. Men ikke alle har effekt av det.

Stemmer i denne. Snakk med legen om Afipran hvis du blir for trøtt av Postafen. Men det er ufarlig å bruke seaband også; i verste fall opplever du ingen effekt og da er det penger ut av vinduet, i beste fall noe effekt (placebo eller ikke spiller liten rolle hvis du opplever effekt).

Så bra at det funket så bra, håper at det har samme effekten på meg også;) Denne kvalmen pluss munnbinpåbud utenfor hjemmet og på jobb fungerer veldig dårlig sammen :meh:

Å, dette munnbindpåbudet altså. I dag forsøkte jeg visir (vitus selger) da jeg måtte gjøre noen ærend. Fungerte bedre for meg enn munnbind mtp kvalme.

jeg krysser fingrene for deg! :-) som noen snakker om her oppe så er det gjerne placebo, men uansett er jo det bedre enn å være kvalm! Eneste var at jeg fikk så vondt i tomlene mine når jeg gikk med bånda over en hel dag.. om det var pga de vet jeg ikke. De på apoteket sa at det ikke skulle være farlig å gå med en hel dag :-)

Jeg begynte med bånd før jeg dra til lege og selv om jeg hadde ikke list til en ny medisin sa jeg JA til postafen. Jeg klarte ikke å holde vann ned (ikke snakk om mat) og det er mye mer farlig en postsfen.
Jeg sluttet å bruke bånd etter fire uke men postafen gjør jobben bra alene.

Tips fra en jordmor som setter akupunktur mot kvalme: rull to kuler av aluminiumsfolie og teip over der man ville hatt seabands. Billigere og lett tilgjengelig :)

Back
Topp