se kjønnet på UL uke 14?



mammatilto2 skrev:
hei, er det noen av dere som har sett kjønnet så tidlig på Ultralyd? var på Ul uke 13 og de sa det var for tidlig, skal igjenn uke 14+2


Vet mange får vite det så tidlig! Men når jeg var på ultralyd i uke 14 ville de ikke se etter kjønn engang (altfor tidlig mente de).. MEn tror dette er forskjellig fra plass til plass! :D
 
det er veldig sjeldent de ser det så tidlig, men noen ganger gjør de det. Ikke alltid de kan være sikre heller, så ville ikke forventet at de kom til å se det. Kommer an på hvor godt ul-apparatet er også..
 
fikk vite d i uke 14 med eldste mann og fikk vite d i uke 14 denne gang også :D
 
Vi var på UL i uke 12 med førstemann og i uke 11 nå med andremann og begge ganger sa han at det ser mest ut som en gutt. Han hadde rett første gang så vi får se om det stemmer denne gangen også. :)
 


Havfruen88 skrev:


mammatilto2 skrev:
hei, er det noen av dere som har sett kjønnet så tidlig på Ultralyd? var på Ul uke 13 og de sa det var for tidlig, skal igjenn uke 14+2


Vet mange får vite det så tidlig! Men når jeg var på ultralyd i uke 14 ville de ikke se etter kjønn engang (altfor tidlig mente de).. MEn tror dette er forskjellig fra plass til plass! :D


Signerer denne:)
 
takk for svar=) det viktigeste er at allt står bra til i forhold til at morkaka løsnet, men tirsdag sto allt bra til med den lille og hørte hjertelyden i dag.=) tror det blir gutt, har gutt og jente fra før
 
Her har gynekologen (to forskjellige) prøvd å se etter kjønn både i uke 12+3 og 15+4, men ikke kunne si fra eller til. Ordinær ul i dag så får se om vi blir noe klokere da. Det viktigste er at hjertet slår og alt er bra :)
 
Sist var vi på UL i uke 11, kunne ikke se noe da.
Men fra uke 16 skal det kunne ses ...
14 kan jo hende.

Google UL bilder på uke 14, så ser du hvordan den lille ser ut ca :)
 
Jeg fikk vite kjønn (ikke 100% sikkert, men hun hadde aldri tatt feil før) i uke 11+3. Ikke ved at kjønnsorganet var en vagina eller penis, men hun dro målinger på retning på kjønnsorganet i forhold til ryggsøylen. Denne damen har visst en utrolig god kompetanse på ul da, så blir spennende å se om hun har rett:) Hun trodde det ble jente <3
 
Fikk vite kjønn i uke 13 på Rikshospitalet...
Var på UL igjen i uke 15 på Drammen og fikk samme beskjed på kjønn :)
 
Der jeg var med gullet på ul i uke 15 ville de ikke si noe, for usikkert sa de. Nå når jeg var på ul nytt sted i uke 14, var det totalt uaktuelt å se mellom beina på baby sa gyn, de skal ikke oppgi kjønn så tidlig vistnok. Prøvde å si,er ikke det en tut, men hun nektet plent å uttale seg :(
 
Da vi var på UL i uke 13 så jordmora etter om hun kunne se kjønnet. Men loppa var så urolig at det var vanskelig å se. Jeg har hørt noe om at de ikke ser etter kjønnsorganet så tidlig, men ser etter om eggstokkene sitter høyt i magen, eller er testikler langt ned i magen... Hvis man ser det, kan man få ganske sikre svar på kjønn så tidlig.
 
Back
Topp