Se kjønn

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Vet dere når man kan se kjønn på baby? Fra hvilken uke? Har så lyst å finne ut :happy::love7

Uke 16 for å være sikker tror jeg. Kan se før og. Her gjettet jordmor i uke 12, men det gjorde de ikke med forrige baby..kommer også an på hvordan baby ligger da :)

Noen som har erfaring med å ha fått vite kjønn tidlig da, og om det stemmer? :happy:

Jeg var da jeg var 11+2. Da trodde gynekolog at det var en jente. Samme da jeg var på duotest to uker etterpå. Nipt bekreftet at det er en jente.

Jeg fikk ikke noe gjett fra noen før jeg tok NIPT (blodprøve). Den viste at det var jente. Har ikke tidligere fått vite om kjønn før oul, men mulig det er noen som er flinkere enn andre på det. Hvor skal du på ul?

Så det ganske klart 12+4, bekreftet 14+5;)

Jeg fikk ikke noe gjett fra noen før jeg tok NIPT (blodprøve). Den viste at det var jente. Har ikke tidligere fått vite om kjønn før oul, men mulig det er noen som er flinkere enn andre på det. Hvor skal du på ul?

Jeg har ikke bestilt noe sted enda, har bare tenkt litt på det, mulig jeg venter til OUL også :happy: Jeg var på privat ultralyd for å se hvor langt jeg var kommet i uke 9, så hadde nok brukt samme klinikken.
Ante ikke at det gikk an å finne ut kjønn ved en blodprøve :)

Jeg har ikke bestilt noe sted enda, har bare tenkt litt på det, mulig jeg venter til OUL også :happy: Jeg var på privat ultralyd for å se hvor langt jeg var kommet i uke 9, så hadde nok brukt samme klinikken.
Ante ikke at det gikk an å finne ut kjønn ved en blodprøve :)
Hvis jeg var deg hadde jeg da sjekket om de er vant til å se etter kjønn så tidlig. Litt forskjell på hvor erfarne de ulike er på akkurat det. Litt dumt å bruke mye penger på ul hvis de ikke pleier å se etter det :)

NIPT er en blodprøve som kun tilbys gravide i Norge over 38 ved spesielle omstendigheter. Ikke lov ut over det. Derfor dro vi til Sverige. NIPT detekterer barnets dna i mors blod. Slik kan de se etter avvik som trisomi 13, 18 og 21. I tillegg kan de se etter kjønn.

Har aldri gjort det før, har to friske barn fra før, men mistet i senabort i mai.. Derfor ville vi sjekke det vi kunne denne gangen.

Hvis jeg var deg hadde jeg da sjekket om de er vant til å se etter kjønn så tidlig. Litt forskjell på hvor erfarne de ulike er på akkurat det. Litt dumt å bruke mye penger på ul hvis de ikke pleier å se etter det :)

NIPT er en blodprøve som kun tilbys gravide i Norge over 38 ved spesielle omstendigheter. Ikke lov ut over det. Derfor dro vi til Sverige. NIPT detekterer barnets dna i mors blod. Slik kan de se etter avvik som trisomi 13, 18 og 21. I tillegg kan de se etter kjønn.

Har aldri gjort det før, har to friske barn fra før, men mistet i senabort i mai.. Derfor ville vi sjekke det vi kunne denne gangen.

Ja det var lurt, skal få sjekket det ut :happy:
Forstår godt at du hadde lyst til å sjekke det ut etter det du var igjennom i mai :Heartpink
Håper alt var fint med denne babyen :love7

Ja det var lurt, skal få sjekket det ut :happy:
Forstår godt at du hadde lyst til å sjekke det ut etter det du var igjennom i mai :Heartpink
Håper alt var fint med denne babyen :love7

Ja, fikk heldigvis svar i går om at alt ser bra ut per nå. Så prøver å lande litt, og begynner så smått å glede meg.

Sniker

Avhenger av ul-apparatet og den som utfører samt hvordan babyen ligger.
I Norge har man uansett ikke lov å opplyse om kjønn før etter fullgåtte 12 uker.

Så selv tilfeldigvis på innvendig ul 10+3 (målt og senere flyttet så egentlig 11+3).
Gynekologen ville ikke si noe da, men er bekreftet senere

Gratulerer med jente, så koselig:) Har du tatt nipt privat? Jeg skal ta nipt på Rikshospitalet til mandag, men er usikker på om de fokuserer på kjønn når man går via det offentlige...?

Gratulerer med jente, så koselig:) Har du tatt nipt privat? Jeg skal ta nipt på Rikshospitalet til mandag, men er usikker på om de fokuserer på kjønn når man går via det offentlige...?
Tok det privat i Sverige ja. Der kunne man krysse av på om man ville vite kjønn eller ei. Ble for nysgjerrig til ikke å vite! Men det var selvfølgelig underordnet, viktigste var at fosteret er friskt!

Du kan jo spørre om de kan sjekke det.. verste du får er vel et nei.

Var på ul 12+4 da kunne det være begge deler. Men på ny ul 14+0 var det helt sikkert (så langt det er mulig å være sikker) at det var jente :)
Sist runde fikk vi samme sikre beskjed om at det var gutt 13+1 :)

Tok det privat i Sverige ja. Der kunne man krysse av på om man ville vite kjønn eller ei. Ble for nysgjerrig til ikke å vite! Men det var selvfølgelig underordnet, viktigste var at fosteret er friskt!

Du kan jo spørre om de kan sjekke det.. verste du får er vel et nei.
Jeg tror jeg lar være å spørre. Er jo selvfølgelig mest opptatt av om fosteret er friskt, kjønn betyr ingenting i den sammenhengen. Men skjønner veldig godt at man krysser av for at man vil vite det, hvis man har muligheten. Det hadde nok jeg gjort også:Heartpink

Back
Topp