Se kjønn på tidlig ultralyd?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Hei Er det noen av dere som har vært på tidlig ultralyd og fått vite kjønn? Jeg har en time snart og er på den dagen 12+6. Det må bli den dagen fordi det har med reising og gjøre. Jordmor sa at hun pleier å kunne se det greit i uke 13 og sa at vi kunne prøve. Jeg skal jo ha timen for å sjekke at alt ser fint ut, så kjønn er jo ikke hovedfokus, men jeg er så utrolig nyskjerrig på den lille inni der. De kan jo ikke annet å si hva de tror det er så tidlig, så det er jeg jo klar over

Og har noen av dere som fikk vite hva legen trodde det skulle bli på tidlig ultralyd fått en annen overraskelse på ordinær ultralyd?

Med første fikk jeg vite det i uke 11, var så lett å se fordi jeg var så slank, fikk jeg beskjed om :P

har hørt at om du får beskjed om at det er gutt kan du være ganske sikker, men om du får beskjed om jente er det litt «farlig» å tro på så tidlig. Om det er gutt så blir jo kjønnslepper og klitoris videre utviklet til pung og penis, så om han er liten så kan det ligne en jente, så tidlig i svangerskapet. Jeg er selv ikke lege eller har noe peiling på dette, men leste det et sted, også var det beskjeden min venninne fikk da hun måtte bytte alt det rosa hun hadde kjøpt, om til blått :P

De sa jente i uke 12+6 og 14+2. Det stemte.

Fikk vite gutt i uke 12+6 på TUL hos lundring og var gutt

Lundring sa da jeg var akkurat 13 uker at det var gutt. Ordinær ultralyd i uke 19 var det en jente:p

13+0 viste jente hos Lundring og ut kom jente :)

Det vil nok sikkert stemme i de fleste tilfeller, men de kan jo også ta feil tydeligvis Samme hva det blir så er jeg happy, har lyst på begge deler. Jeg tenker i utgangspunktet ikke å kjøpe klær før jeg er sikker, for man kan jo aldri vite om de kommer ut for tidlig eller på overtid eller om de er store eller små. Så kjøper det som absolutt er nødvendig når tiden nærmer seg. Har begynt å strikke litt i lyse grønn og blå, for man kan jo alltids blande inn litt lilla/rosa etterpå for å gjøre det mer «jentete»

Back
Topp