Se kjønn på tidlig ultralyd?

Kick

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Var på tidlig ultralyd i dag (12 + 2) og det var helt utrolig. At de er så "ferdige" så tidlig! Knøttet sparka og veivet med armene, strakk seg og lekte med tærne sine. Og jordmora var ganske så sikker i sin sak, dette er en jente :Heartpink Hun så etter flere ganger, og var helt sikker på at det ikke var antydning til gutteutstyr der :D Men kan man virkelig se det allerede? Jeg trodde jenter og gutter så veldig like ut såpass tidlig. Tenker på om vi skal fortelle søsknene at de skal få en lillesøster.. Er det andre her som har fått vite kjønn på tidlig ultralyd, og så har det stemt?

Ellers så alt veldig fint ut, og jeg er så lettet og glad. Nå skal det offentliggjøres! :Heartpink:Heartpink

Kun 1 av 7 av de jeg kjenner som tok ultralyd så tidlig, har kjønnet stemt med det de fikk og det de fikk høre på oul. Så jeg stoler ikke på de når de sier kjønn så tidlig...

Jeg tar det med en klype salt ja. Men hun var så veldig sikker i sin sak, sa tidlig at hun så kjønnet og lurte på om jeg ville vite det. Jeg trodde det var for tidlig og hadde ikke tenkt til å spørre. De tre jeg kjenner som har fått vite kjønn på tidlig ul har det stemt, men kan være tilfeldig selvfølgelig. Veldig spennende! Har to jenter fra før og vi har håpa litt på gutt, men jeg har veldig jentefølelse :D

Så selv på bildet av eldste at det var gutt i uke 12, I følge nub teorien og tissen som var 90 grader. Var heldig med bildet da. Ingen av gynekologene jeg var til da ville gjette kjønnet, da de sa det var for tidlig. Da jeg var til UL i uke 15 gjettet jordmoren på gutt og det ble det. Skal få vite kjønn rundt uke 12, men er ut i fra nip testen.

Jeg fikk vite jente i uke 13+4,men det skal være lettere å se da. Men det blir spennende å få vite på oul. Jeg kjenner det er ett fett hva det blir, koselig med jente, men praktisk med gutt ettersom vi har masse guttetøy fra før:happy:

Jordmor i uke 13+2 trodde gutt og var ganske så sikker i sin sak. Blir spennende å se om det blir bekreftet på OUL :)

Gratulerer så mye med vellykket UL:happy:

Vil du legge ut bilde fra ul? :)

Var på UL i dag (11+3) og satt opp ny time når jeg er 14+3 og da sa gyn ast det var ikke sikkert ho så noe kjønn så tidlig :yuck::yuck:

Så fantastisk! Verdens beste følelse :)
Jeg har ikke visst kjønn med mine, så jeg vet ikke om de kan se kjønn som tidlig.
Men tipper det er mer kvalifisert tipping ;)

Var på UL i dag (11+3) og satt opp ny time når jeg er 14+3 og da sa gyn ast det var ikke sikkert ho så noe kjønn så tidlig :yuck::yuck:

Jeg trodde virkelig ikke det var mulig å se noe så tidlig, så jeg hadde ikke tenkt å spørre. Men så mente jordmora at hun så det og lurte på om jeg ville vite, og da ble jeg jo kjempenysgjerrig selvfølgelig! Var da sikker på at hun hadde sett noe gutteutstyr. Men så var det visst fravær av utstyr hun så da.. Litt mer skeptisk da kjenner jeg. Tiden vil vise :) Spiller jo ingen rolle uansett, viktigste er at alt så bra ut :Heartred

Lundring på Jessheim var 90% sikker på at jeg har jente i magen, dette var i dag på 12+6. Han sa at hvis dette er en gutt er han sent utviklet. Noe med at pungen er på plass til uke 13. Pluss at han så de to strekene som antyder kvinnelige kjønnslepper.

Var på ul 10+6 og da kunne jordmor se kjønnet, men hun ville ikke spekulere fordi jentetissen (nå følte jeg meg barnslig og jeg er sikker på at jordmor forbanner meg for å ikke si vag***, men jeg klarer bare ikke altså, haha) kunne være hoven og det kunne da være vanskelig å tyde om det var gutte- eller jentetiss. Derfor har vi blitt enige med ultralyd-jordmor om å vente til jeg var 15 uker for å kunne si noe med sikkerhet.

Tror det kommer veldig an på jordmødre og ultralydapparatet. Mange apparater er veldig moderne og gir gode, klare bilder. Ultralyd-jordmoren vår har jobbet på sykehus på fødeavdelingen i mange, mange år før hun startet egen praksis. Noen har mer erfaring enn andre.

Tror likevel at jordmødre og leger ikke ville sagt kjønnet hvis de ikke var sikre. Eventuelt ville de sagt "jeg er 80 prosent sikker" eller lignende og gitt et realistisk bilde av prognosene.

Jeg trodde virkelig ikke det var mulig å se noe så tidlig, så jeg hadde ikke tenkt å spørre. Men så mente jordmora at hun så det og lurte på om jeg ville vite, og da ble jeg jo kjempenysgjerrig selvfølgelig! Var da sikker på at hun hadde sett noe gutteutstyr. Men så var det visst fravær av utstyr hun så da.. Litt mer skeptisk da kjenner jeg. Tiden vil vise :) Spiller jo ingen rolle uansett, viktigste er at alt så bra ut :Heartred

Det er derfor jeg håper gyn ser noe om 3 uker, for om de sier samme kjønn på OUL så vil jeg føle meg mer sikker :hilarious:;)
Er så spent og håper jeg får en jente denne gangen, for da har jeg en av hver :joyful: men dey viktigste er at babyen er frisk :happy:

Gratulerer med vellykket UL! Og så fint bilde! :D jeg var på ul på tirsdag og ble målt til 11+1 da, såå gøy og de forskjell på bilde mitt og ditt, vokser og skjer mye heletiden, skikkelig spennende! :D fikk ikke noe spørsmål om å vite kjønn da, tenkte ikke på å spørre heller jeg:facepalm:trodde det var for tidlig:hilarious: hvor stor var babyen din? :)

Back
Topp