se hva moren min viste meg.

MammatilAsk

Glad i forumet
off, den ser jo fryktelig ubehagelig ut for både mor og barn uansett!!

her har jeg også babybjørn ;D har en unge som er fryktelig nysgjerrig å må opp å se så.. ;)

Den slynga der kan da umulig være god å bære i og....[8|]

Jeg har en lommeslynge, men bruker den ikke. Vil ikke bruke den før Theodor kan sitte i den, siden jeg føler han forsvinner inni den nå. Foreløpig bruker vi Mai tai'en, og har ikke behov for noe annet. I den storkoser Theodor seg og sovner somregel med en gang han kommer i den[:D]

Små babyer hører ikke hjemme i slike slynger nei, huff

Skummelt!!!

Regner med at stoffet i slyngene de refererer til er tykt/polstret (er det i en del lommeslynger).
Selv bar jeg en hel del i ringslynge, men bar i froskestilling (sittende stilling) siden jeg aldri fikk til liggende - Jr. trivdes ikke i den stillingen, og vektfordelingen ble feil.
Noen anbefaler å legge et sammenrullet håndkle under ryggen til barnet i slike slynger for å sørge for at de ikke blir "brettet" sammen i nakken, at det avlaster nakken rett og slett. Men de fleste klarer fint å legge barnet slik at det puster fritt.
Og INGEN typer bæretøy skal brukes uten at barnet er under tilsyn!

Når det gjelder dødsfall i bæretøy refereres det forresten ofte til statistikker som inkluderer fallskader - altså at mor/far faller med barnet i bæretøyet. Og det kan jeg bare si, at jeg tror ikke det er FÆRRE skader på unger som bæres i armene...

Kan forøvrig fortelle at den typen slynger det refereres til er "bagslings" og ikke f.eks. ringslynger, samt at seriøse forskningsrapporter viser at det ikke er fare for oksygenmangel ved korrekt bæring i gode slynger:
http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/110/5/879

Back
Topp