Se hit!

Jenta mi på snart 1 år har begynt med at hun ikke vil ha middagen sin! Hun spiser 1-2 skjeer så vil hun ikke ha mere! Hun sperrer igjenn munnen skikkelig.. å bare rister på hodet! Sånn har hun aldri vært før.. har alltid elska middagen sin! Er det flere som har det sånn? [8|]

ORIGINAL: lettliva

Ja - Thea jenta mi var også slik en periode. Da fikk hun det vi spiste (om det var mulig)  - og det var godt syns hun. Når vi har noe hun ikke kan få, så får hun middagsglass igjen..og nå går det bra. Tror dem rett og slett blir lei de glassene jeg.

Lykke til!

Ja, det er det jeg også tror.. at de blir lei av de. Jeg har gidd henne 8mnd`s glass helt frem til idag.. da begynte jeg med 12mnd`s glass.. Måtte faktisk lure det i henne [8|] men får håpe det blir bedre fremover.. Om ikke så må hun bare begynne å få samme middagen som oss. Hun vil ikke ha melken sin lengre heller..

Mulig hun hellere vil ha noe "god" mat og ikke glass... sånn var de med jenta mi og, sluttet med glass mye lengre tid før og skulle hun ha noe fikk hun den med spaghetti kun[8|]

om du har gitt 8-måneders middag frem til nå, og byttet i dag så kan det være at hun reagerer på fremmed smak eller konsistens. Prøv å mose den litt mer, eller blande 8 og 12-måneders for eksempel, for å venne gradvis til?

Eller du kan prøve hjemmelaget middag - vi har gitt det samme som vi har spist hele tiden vi, men med mindre krydder

ORIGINAL: lenemor

om du har gitt 8-måneders middag frem til nå, og byttet i dag så kan det være at hun reagerer på fremmed smak eller konsistens. Prøv å mose den litt mer, eller blande 8 og 12-måneders for eksempel, for å venne gradvis til?

Eller du kan prøve hjemmelaget middag - vi har gitt det samme som vi har spist hele tiden vi, men med mindre krydder

Ja, begynte med 12mnds glass idag.. Men hun har ikke villet hadd 8mnds glasset sitt på en stund nå. Så måtte prøve med 12mnds for å se om hun spiste det. Jeg klarte å få i henne så å si hele glasset.. Så tror kanskje det vil ordne seg fremover! :) Om ikke så får vi bare prøve med hjemmelaget da..

ORIGINAL: lettliva

Du får bare prøve deg frem...moste ut poteter/pasta/ris o.l.
Bare pass på at maten ikke er for salt.

Lykke til!

Jepp, jeg får prøve meg frem.. å se hvordan det går!
Tusen takk![:)]

ORIGINAL: Bitzyh

Mulig hun hellere vil ha noe "god" mat og ikke glass... sånn var de med jenta mi og, sluttet med glass mye lengre tid før og skulle hun ha noe fikk hun den med spaghetti kun[8|]

Hehe, det går mye i spaghetti her også du.. Er liksom den hun har likt best.. Men var bare så vidt jeg fikk i henne denne også.. Kan godt hende hun bare har bestemt seg for å være umulig også! Vet aldri[:D]

Back
Topp