se hit dere som har hatt sa, ma eller exu tidligere

Bruker762bus

Andre møte med forumet
I følge menstermin er jeg 6+1 i dag. Tok cb digital for ei uke siden som viste 3+. Hadde i går en liten blødning, litt ferskt blod, men ble raskt brunt. Var ikke så mye, trengte kun å bytte ett truseinnlegg. Hatt brunlig utflod i dag. Har de samme symptomene som sist jeg var gravid + murringer i korsryggen. Forrige svangerskap hadde jeg blødninger ti dager på rad, så ble egentlig ikke veldig bekymret over blødningen i går, men fikk allikevel ul i dag. Den viste en livmor med noe "i", men det var så lite at det ikke kunne måles. Legen mente jeg enten var kortere på vei, enten gravid utenfor livmoren eller en begynnende abort. Tok hcg og skal tilbake til ul om ei uke. Hcg var 8100 og noe. Noen som har erfaringer? ønsker ærlige svar, på forhånd takk :)

hei..
jeg begynte spotte i uke 5+0 og spotter fremdeles litt. brunt/rosa utflod. så dette viker helt uskyldig. Jeg var på ul i uke 5 og da så vi kun fostersekken, uten foster anlegget. var 5+4 og tok hcg. da var den 15000. visst du søker på hcg tabell får du opp en tabell. hcg spriker så fra gravid til gravid. Altså i uke 5 kan hcg være fra 500- og høyt.
var på ul igjen 6+4 og da så vi en liten prikk med et bankende hjerte.
Skal på ul igjen i uke 8!

Jeg har mistet 2 ganger med SA 07 og 08. Da begynte jeg med spotting, men det ble fort som mens blødning med smerter da.

Håper du får se et lite nurk på neste ul. Lykke til

Den gangen jeg hadde MA, så begynte jeg å blø såvidt i uke 7. Hadde 2-3 dråper på papiret, men det var nok til at jeg reiste til legen for å sjekke. 

Fikk ultralyd like etterpå, viste 2 fostersekker med noe inni, men ingen hjerteaktivitet. De trodde jeg kunne være kortere på vei, så vi tok hcg prøver som viste stigning, men ikke noe voldsom stigning.. Tok derfor ul en uke senere, og det var ingen aktivitet fortsatt. De hadde heller ikke vokst.

Så da ble det konstantert MA. 

Håper ikke dette er tilfellet for deg, og ønsker deg virkelig lykke til! 

Kan ikke gi noe  fornuftig svar utifra den ene eller mulig de to gangene jeg mista, for det var så tidlig.. Men.. Utifra hcg kan du være kortere på vei, men bør jo helst være 5 uker hvert fall..(Det er veldig mange forskjellige lister over hcg på nett, men jeg har brukt å se på lommelegen sin.. Fant ikke den igjen nå da, men så vidt jeg husker)) Da er det fullt mulig å bare se "noe" på UL. Utifra testen du tok skal du jo være minst ei uke lenger.. Men jeg må få si at noen har høyere hcg-verdier enn andre.. og akkurat det samme skjedde med meg.. Utifra clearblue digital skal jeg nemlig være minst 8-9 uker på vei nå, men det er jeg ikke. Gynekologen sa jeg ikke skulle tenke på den testen, man kan fort være den prosenten som den ikke viser riktig på, og det er veldig individuellt hvordan hcg stiger. UL viste at nå er jeg ca 7+3, så jeg ble satt et stykke tilbake, og likevel, der er et bankende hjerte der inne. Og ut ifra UL'ene mine.. Første skulle jeg vært 7 uker: var ikke mer enn 4-5 sa de, og så kun fostersekk 4 mm. Andre gang skulle jeg være nesten ei uke lengre, men var fortsatt ca 5+2, fostersekk 11 mm med liten plommesekk, uten fosteranlegg. Så endelig ca 6+2-3, fostersekk med plommesekk og liten spire 4 mm med bankende hjerte. Skulle da utifra mine beregninger være 8+4-5. Kan legge til at vi kun har en dato hvor spira kan ha blitt laga, men likevel stemmer det altså ikke. Den kan ha gått i dvale mens den vandra til livmora, og ha festa seg seinere enn vanlig, og dermed kan man være kortere på vei. Og de kan vokse i litt ujevnt tempo.  Så det er absolutt mulig at du er kortere.Jeg har også hatt blødninger to ganger.. rosa først, brunt etterpå, og de har vart 1-2 dager. Jeg håper du får gode nyheter om ei uke!! Stor klem.

Håper det går bra for din del, så kjipt å vente på neste svar.... Min erfaring: startet å blø 4+3, blødde 3 dager, kom en stor klump ut første dagen (ca 7-10 cm vil jeg tippe, sorry for detaljene), så var det vel en dag med brunlig til slutt. Tok blodprøve 5 dager etter blødningen startet som viste under 1 på hcg. Følte meg fortsatt gravid ca 1 uke etter sa. Ikke noe kjekt, men tenker at det var ikke levedyktig, og det var så tidlig som det kunne vært. Ble nesten som en kraftig mens, forskjellen var bare at jeg VISSTE i 3 dager at jeg var gravid og planla mye de 3 dagene. Fikk ikke tid å få mensen igjen før jeg nå er gravid igjen:):) (livredd for å begynne blø igjen) Høres ut som du blødde veldig lite, noen som kanskje kan være et bra tegn! Krysser fingrene for deg:)

Har hatt et par-tre SA, de har vært som kraftige menstruasjoner og endt med klumpete levret blod til slutt.
Da jeg hadde exu begynte jeg med brunaktig spotting, som etter hvert ble til litt mer brun utflod. Husker ikke helt hvor langt jeg var på vei, men innbiller meg et sted mellom 6 og 7. Fikk UL, men der fant de altså ikke noe som tilsa at jeg var så langt på vei. Var på HCG-målinger tre ganger den påfølgende uken, uten at det steg som det skulle. Endte så med kraftige rieaktige smerter som var uutholdelige og en innleggelse på sykehuset hvor de konstanterte at svangerskapet hadde sittet utenfor livmoren.

Glemte å ønske deg lykke til, og håper du får positivt svar i løpet av den kommende tiden!! :-)

jeg hadde en SA i april i fjord. Var 6-7 uker på vei og begynte å blø mye om morgenen. Dro til legen, men ble raskt sendt til sykehuset for ultralyd siden jeg blødde så mye. Da jeg så på ultralyd skjermen var der ingenting. Bare en tom livmor. Tok hcg prøve som jeg fikk svar på en uke senere og den var på 37. Veldig lavt og ingen tvil om att dette hadde gått galt.

Håper du bare er kortere på vei og att dette går veien.

Tusen takk for svar alle sammen :) Syns det var rart jeg kun skulle måle hcg en gang til. Blir ei lang uke å skulle vente på ny ul.

Kallenavn ikke valgt skrev:
Tusen takk for svar alle sammen :) Syns det var rart jeg kun skulle måle hcg en gang til. Blir ei lang uke å skulle vente på ny ul.

HCG prøver tar man alltid 2 til 3 ganger for å se at det er en normalt stigning.. At du har 8100 idag betyr ikke så mye før man har sett at det er en stigning til neste gang! =)

Sist begynte jeg å blø i uke 5 ca... blødde både friskt og brunt, men aldri veldig mye, fikk første ul i det jeg trodde var uke 6, men legen satt meg tilbake, kom tilbake 10 dager senere, og fikk se et bankende hjerte, men legen mente fortsatt at jeg knapt nok var i uke 6, noe jeg visste ikke kunne stemme. 3 uker senere begynte jeg å blø en god del mer, kom inn på ul, og fikk vite det hadde vært dødt siden uke 6.5 ca...
Da blødde jeg altså nesten hver dag i 5 uker...

Synes ikke dette hørtes så skummelt ut. Hadde du hatt smerter hadde jeg vært mer bekymret. Håper hcg viser stigning og at lille spire vokser seg stor og sterk :)

Tusen takk for alle svar :) Hcg i går var på 14163. Hadde da steget fra 8190 på fredag. Noen som vet om hcg stiger mye ved exu? Er så redd for at det er det :(

Hcg stiger ikke mye ved en exu, jeg hadde en exu i desember... Jeg begynte å blø når jeg var 6 uker på vei. Jeg hadde voldsomme smerter i uken før jeg begynte å blø.. Jeg blødde i en uke før jeg måtte operere, i den uken blødde jeg ekstremt mye..

Back
Topp