Se her, nam!

Miriel

Gift med forumet

Beste muffinsene noen sinne.
Fant på oppskriften mens jeg bakte, bare tok det på sparket. Men skrev ned sånn ca. hva jeg gjorde etterpå, oppskriften er her: http://mammamiriel.blogg.no/

Det er hvit sjokolade i muffinsrøra, veldig myk hjemmelaget fløtekaramell i midten, og mascarponekrem over. (Litt rosa konditorfarge i røra)
De var sinnsykt gode! Beste muffinsen jeg har lagd, tror jeg.

Stekte en i et glass også, så kan de gis bort uten at man risikerer at det blir mos.

Åååå, det så DEILIG ut!

Fy søren! Send meg en i posten da, så jeg slipper å lage (og spise) en hel røre! :P

nomore skrev:
personlig så syns jeg ikke det så godt ut :s

var litt spesiellt ja 

Hvordan smaker egentlig mascarpone ift philadelphia?

Tøsa skrev:
Hvordan smaker egentlig mascarpone ift philadelphia?

Ikke sånn syrlig som Philadelfia, det smaker litt søtaktig fløtete. Det er mer en kakeost enn enn påleggsost.

Og dere som syns det ikke så noe godt ut, hvorfor det? Sånn utseendemessig, eller smakskombinasjonen?

Fy søren, du er så dyktig!!! 

Meneh, heter det ikke KØPPKEJKS? 

Labambie skrev:
Fy søren, du er så dyktig!!! 

Meneh, heter det ikke KØPPKEJKS? 

Kuppkææk sa de i Belgia, holdt på å knekke sammen av latter når jeg skjønte hva de mente.

Og ja, det er søtt og klissete, hvertfall karamellen. Men sinnsykt godt! Kremen er ikke så søt, den er bittelitt syrlig pga litt Philadelfia, og jeg brukte veldig lite sukker i muffinsrøra. Vanlige oppskrifter bruker vel omtrent 2 dl sukker per 4 dl mel, her er det 1,5 dl sukker til 4,5 dl mel.
Ser forresten at jeg skrev feil i oppskriften, brukte 250 gr melis, ikke 350.

Hørtes veldig mektig ut, men sikkert godt!

Back
Topp