Se babyen

Lillevenn17

Elsker forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Februarhjertene 2025
Hei!
Er det flere her inne som har valgt å se/klart å se babyen/fosteret de har mistet?

Jeg får oppfølging av en fantastisk gynekolog som gir meg lavdose-stimulering med letrozol og Ovitrelle for å bli gravid. Har blitt gravid to ganger siste året, men mistet i MA begge gangene. I desember (8+3/tilsvarende 7+5) valgte jeg kirurgisk abort pga. mannen var reist offshore og jeg ville ikke holde på med en hjemmeabort like før jul. Men pga. dårlig behandling av sykepleierne på oppvåkningen, så valgte jeg medisinsk abort da jeg mistet igjen i juli. Skulle da vært 9+1, men lille tilsvarte 8+5.

Hadde en veldig god opplevelse med sykepleier og legene som gjorde ultralyder på meg for å sjekke om jeg klarte å få ut alt av blødningene etter at jeg hadde kvittert/abortert etter første runde med cytotec.

Det jeg egentlig lurer på er om det er noen andre her inne som også har sett babyen/fosteret?
Bestevenninnen min som er jordmor, var med meg hele dagen og hun sa at jeg kom til å klare og se den. Og det gjorde jeg! En bitteliten lys «klump» skilte seg ut i bekkenet med blod. Fisket den opp med en hanske, og der var den. En baby, bare bitte liten, maks 2cm. Men den hadde tydelige øyne, nese, munn, begynnende ører, armer og hender med 10 fingre på og noen bittesmå føtter. Navlesnoren og morkaken hang fremdeles på, og den lille lå i fostersekken sin fylt med fostervann.
Det var helt uvirkelig, og så fint!

For meg så gjorde det at opplevelsen som var så trist, likevel ble fin. For denne gangen fikk jeg sett hvem jeg hadde hatt i magen, og tatt farvel.

Så, hvis det er noen her inne som dessverre skal gå gjennom det samme som meg, med en medisinsk abort, så anbefaler jeg å prøve og se den lille ❤️


Ps: jeg hadde en del blødninger før jeg kom inn på sykehuset for cytotecbehandling, så da tisset jeg i en isboks for å ha kontroll i tilfelle jeg aborterte av meg selv. Så hvis du skal ha aborten hjemme, anbefaler jeg deg å tisse i en isboks.
 
Back
Topp