Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Følger denne litt jeg ..
Mår gjør man dette? Etter uttak ?? Eller før?
Gjør de det på st Olavs ??
Så det vil si man gjør det en uke etter el, og når neste el er så er det liksom uttak og innsett?De gjør det ikke på St.Olavs! Jeg spurte og det mente det var bare tull! Jeg gjorde det likevel og sa ikke noe til dem, og jeg ble gravid! Man tar det ca en uke etter EL i syklusen før oppstart!
Så det vil si man gjør det en uke etter el, og når neste el er så er det liksom uttak og innsett?
Ja om du skjønte hva jeg mente da![]()
Dekker Helfo dette?De gjøre på Hausken i Bergen. Når det skal utføres er avhengige av du har kort eller langt protokoll. Det står på deres hjemmeside. Det heter Pipelleprøve/Scratching. Dette er fra deres hjemmeside:
Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade. Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.
Timen bestiller du selv per telefon/mail eller direkte på klinikken
- Ved lang protokoll utføres scratching etter avsluttet menstruasjon, før oppstart av spray.
- Ved kort protokoll utføres scartching rett etter avsluttet menstruasjon i syklusen før planlagt forsøk.
Pris kr 2 000,-
De gjøre på Hausken i Bergen. Når det skal utføres er avhengige av du har kort eller langt protokoll. Det står på deres hjemmeside. Det heter Pipelleprøve/Scratching. Dette er fra deres hjemmeside:
Scratching utføres ved å lage et lite sår i livmorslimhinnen. Den utføres uten behov for bedøvelse som ved en vanlig gynekologisk undersøkelse. Man bruker et lite plastrør som føres inn i livmorhulen og “skraper” overflaten slik at man får en kontrollert skade. Dette kan medføre lette, kortvarige menstruasjonslignende smerter/ubehag. Det kan være at man har noen småblødninger etterpå. Den “ny-reparerte” livmorslimhinnen er da mer mottagelig for et embryo som skal implanteres.
Timen bestiller du selv per telefon/mail eller direkte på klinikken
- Ved lang protokoll utføres scratching etter avsluttet menstruasjon, før oppstart av spray.
- Ved kort protokoll utføres scartching rett etter avsluttet menstruasjon i syklusen før planlagt forsøk.
Pris kr 2 000,-
Dekker Helfo dette?
Det var dumtNei, HELFO dekker ikke dette dessverre.