scrapping-hjelp!

linda1982

Forelsket i forumet
Jeg skal lage album til tanteungen min på konfirmasjonsdagen! Har bestilt meg ringer for og feste sidene sammen som et album-altså jeg tenker og lage albumet helt fra bunnen av. Men noen som kan hjelpe meg med hvilken type papp/kartong jeg må bruke til fremsiden og baksiden, samt til de andre sidene. Trenger kanskje noe som tåler og bli bladd i uten at sidene ødelegges??? 

Og er det noe annet jeg bør huske på i et sånt album???

Noen som har erfaring med dette og som vil dele det med meg???  :-) Det er jo så mange flinke srappere her inne :-) :-)

Venter spent på svar!!!! Thihi!!! så dytt dytt!!

Har du en gammel notatblokk/skriveblokk? Den tykke pappen bakerst på den er topp til for- og baksider! Kle den fint med et ikke altfor tykt mønsterpapir!!!!!

Takk for svar damer!!! :-)

På nille (eller andre hobbybutikker) kan du kjøpe plastlommer som du kan legge albumsidene oppi. Da tåler de å bli bladd i og det er ikke fare for at de revner, blir slitt eller ødelagt :)

Kan de festes på slike ringer hvis jeg lager albumet selv?? :-)

Ja, det er hull i dem :)

Om du ikke vil bruke ringer, men allikevel lage en flot bok, anbefaler jeg deg å lage en stjernebok!! De er nyyyyyyyyyyydelige, lette å dekorere, og, ja----et lite kunstverk i seg selv ;-)

Hvor får jeg kjøpt stjernebok da?? :-)  Dæven jeg sliter nå også. angrer på at jeg starta for å si det sånn!!!!

ESCURO: vet du om disse plastlommene på nille finnes i ca 30 *30 cm????

Stjernebok finner du oppskrift på på nettet. Du lager den helt selv, kun ved å brette ark---og lime!!!! Ganske enkelt, også kan du lage for og bakside i litt hardere papp. Denne boken står oppslått, om man vil, hele tiden---og ser ut som en stjerne!!!! Mye hyggeligere enn et album som gjerne gjemmes vekk.!

http://www.papirgleder.no/kreativ/artikler05/februarstjernebok.htm

Den va jo knall fin!! Har ordnet album fra bunnen av nå. 2 av 10 sider er ferdig!! så d går sakte men sikkert fremover...Har 5 dager igjen til den må være ferdig!! så her er d bare å stå på!!! :-) ønsk meg lykke til!!!

Back
Topp