Scrappespråk?

lenemor

Forumet er livet
Jeg har gått og tenkt på en ting. Det virker som om det er veldig mange som scrapper på engelsk, og så lurer jeg på hvorfor noen velger å gjøre det? Selv er jeg veldig god i engelsk, snakker og skriver det flytende, men det er helt unaturlig for meg å skrive på engelsk i mitt eget fotoalbum - mitt førstespråk er jo norsk. Er det flere som bevisst skriver på norsk, eller er det tilfeldig hva dere bruker for språk?

jeg scrapper hovedsaklig på norsk- noen ganger sniker det seg inn engelsk i form av enkelt ord..

som sweet, play, fun osv
men da bare som enkelt ord.. alt annet blir på norsk.

kunne ikke falle meg inn å scrappe på engelsk heller...blir helt unaturlig for meg!
Men innimellom sniker det seg inn et engelsk ord, hvis det er på stæsjet - f.eks så har jeg noen beltespenner som det står f.eks "girl", "sassy","cute" osv på. Men det er så lite og smått og sjelden,at det ikke gjør noe syns jeg. Kunne aldri brukt en engelsk tittel for eksempel, så sant det ikke er navnet på noe[:)]

ORIGINAL: lenemor

Jeg har gått og tenkt på en ting. Det virker som om det er veldig mange som scrapper på engelsk, og så lurer jeg på hvorfor noen velger å gjøre det? Selv er jeg veldig god i engelsk, snakker og skriver det flytende, men det er helt unaturlig for meg å skrive på engelsk i mitt eget fotoalbum - mitt førstespråk er jo norsk. Er det flere som bevisst skriver på norsk, eller er det tilfeldig hva dere bruker for språk?

jeg skriver alltid på norsk.... tror ikke jeg har 1 eneste Lo med engelsk skrift,
kan være at jeg har det på journaling, stæsj og stempler, men ikke som overskrift...

Det blir helt unaturlig for meg også....
Vi jo at barna mine skal kunen forstå albummene sine fra de begynenr å klare å lese...

Men kan jo være at d kommer noen m engelsk etterhvert, men da skal j ha en goo grunn[;)]

Alle overskrifter og anna teksting blir på norsk, men kan hende at da snik seg inn litt engelsk i pynt og rub ons... [:)]

jeg scrapper også bare på norsk

Jeg har av og til titler på engelsk, men svært sjeldent. Men noen ganger synes jeg bare det engelske språket sier det så mye bedre, og vakrere enn norsk. (Og så blir mannen så glad hvis noe er på engelsk..[;)]) Men jeg skriver alltid teksten på norsk. Men jeg har vel oftere engelsk tittel på digiscrap i forhold til papirscrap.

Men jeg brukte et engelsk dikt til en pappa-lo engang, men den var jo til han.

ORIGINAL: Huldermamma

Alle overskrifter og anna teksting blir på norsk, men kan hende at da snik seg inn litt engelsk i pynt og rub ons... [:)]

Her og[;)]

Scrapper på Dansk og Norsk. Men det er jo enkelte fordeler ved å scrappe på engelsk. Det er mange alfabeter som ikke har æøå, både dies og ferdige. Noen går det an å mekke lidt på så man får det til. Men jeg har opplevd ikke å kunne mekke på bokstavene. Så må man jo til å tenke for å unngår æøå. Og så hadde engelsk jo vært et alternativ...
Men nei. Velger å tenke og holder meg til mine naturlige språk[8D]

Back
Topp