Scrappedamer!

Budeia

Glad i forumet
Endelig har jeg fått satt meg ned og begynt på scrappe-albumet jeg har hatt i tankene siden lillemann ble født...

...og trenger et par tips fra dere proffene:

- hva slags lim er lurt å bruke? Bruker dere limpistol eller hva er best for å holde de forskjellige materialene på plass?

- hva er best for å bevare hårlokken jeg klipte av nyfødt-håret hans? [:)]

- har ikke tenkt å investere i så mye scrappe-utstyr, men noen få basisredskaper trenger jeg vel - hva er smart å ha? Foreløpig har jeg bare limstift og en saks som klipper bølger... skikkelig amatør [8D]

for all del - styr unna limstifter!!! om noen uker løsner det....kjøp heller dobbeltsidig tape, limfirkanter eller flytende lim beregnet på scrapbooking!

Skjærebrett er greit å ha, det gjør alt mye lettere i forhold til å kutte rette kanter og riktige str.

det finnes egne "glassremmer" til å putte hårlokker o.l i, men du kan jo bruke cellofan f.eks og lage en pose/loemme av det.

ORIGINAL: Maryan84

Jeg bruker slike små limputer. Limstift er noe drit[:'(] Endel limstifter ødelegger faktisk bildene.... og når det er limt på blir det stivt og uformelig.. også løsner det fort igjen. Pass på att alt som skal i kontakt med bildene er syrefritt[;)]
Finnes noen små plastlommer med lim bakpå som kan være fine til hårlokker osv. De jeg har er av merke 3M og er kjøpt på fotobutikk.

Skjærebrett, skalpell, gode sakser, masse fargerik kartong, gode tusjer og en god dose fantasi er jeg avhengig av.
Trenger ikke nødvendigvis mye dyrt utstyr og stasj... kunsten er å se potensiale i selv de vanligste kjedelige ting.
Jeg for eksempel tar vare på alle ekstra knapper som følger med klær til ungene, når klærne er for små havner de ekstra knappene på scrapperommet. Samme med klær som skal kastes.. klipper av knappene[:D]
Servietter har mange fine motiv som kan klippes ut å brukes i scrapping.

syra kan vandre, så syreholdige produkter er ikke trygge selv om de ikke er i kontakt med bildene[;)]
Men jeg for min del bryr meg ikke så mye om syra lenger....om Loene mine er litt falmet om 100 år så er det helt greit, det skal synes at de er laget på begynnelsen av 2000-tallet[;)]

ORIGINAL: Lotten Litenimagen

Jeg bruker slike små limputer. Limstift er noe drit[:'(] Endel limstifter ødelegger faktisk bildene.... og når det er limt på blir det stivt og uformelig.. også løsner det fort igjen. Pass på att alt som skal i kontakt med bildene er syrefritt[;)]
Finnes noen små plastlommer med lim bakpå som kan være fine til hårlokker osv. De jeg har er av merke 3M og er kjøpt på fotobutikk.

Skjærebrett, skalpell, gode sakser, masse fargerik kartong, gode tusjer og en god dose fantasi er jeg avhengig av.
Trenger ikke nødvendigvis mye dyrt utstyr og stasj... kunsten er å se potensiale i selv de vanligste kjedelige ting.
Jeg for eksempel tar vare på alle ekstra knapper som følger med klær til ungene, når klærne er for små havner de ekstra knappene på scrapperommet. Samme med klær som skal kastes.. klipper av knappene[:D]
Servietter har mange fine motiv som kan klippes ut å brukes i scrapping.

syra kan vandre, så syreholdige produkter er ikke trygge selv om de ikke er i kontakt med bildene[;)]
Men jeg for min del bryr meg ikke så mye om syra lenger....om Loene mine er litt falmet om 100 år så er det helt greit, det skal synes at de er laget på begynnelsen av 2000-tallet[;)]

Da lærte jeg noe nytt og... trodde det bare var det som kom i kontakt med bildene det gjaldt.
Jeg vet ikke hvor mye bildene falmer av syren, men vil att albumene skal være like flotte når mine barn nærmer seg 100 år[8D] (litt god i troen kanskje?[8|][&:][:D])

ja så klart, vil man at de skal holde seg finest mulig. Men jeg scrapper veldig mye vintage, og da skal det jo se litt slitent ut og, og det passer meg bra, ofr jeg elsker å bruke ting som gamle boksider, noteark og bølgepapp for eksempel![:D] 

Tusen takk for gode tips, jenter! Da skal jeg og lillemann dra og handle litt utstyr i dag [:D]

Dette skal bli gøy!

Er det scrappebutikker i nærheten der du bor? I så fall vil jeg også en tur over skauen når vi blir friske[8D]

ORIGINAL: GT Sara

Er det scrappebutikker i nærheten der du bor? I så fall vil jeg også en tur over skauen når vi blir friske[8D]

He-he... hadde det enda vært det [:D] Jeg må nok handle på den lokale bokhandelen eller på Nille... de har vel ikke allverdens der tenker jeg.

Må nok ta meg en tur til Strømmen tenker jeg!

Men du er jo hjertelig velkommen selv om det ikke er fine butikker her, da [:D] Vi burde tatt et vårtreff og klatre i trærne og plaske i søledammer når snøen er borte [:)]

Back
Topp