Scrappe jomfru

Maur Asto

Gift med forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Ok da har jeg lyst til å begi meg ut i scrappeverdenen - litt gradvis. Har alltid gjort litt ekstra med albumene, men nå har jeg lyst til å lage noe veldig fint til Ida. Har handlet inn die cuts og mønsterpapir, men lurer litt på å kjøpe sånn tang til alfabet. Noen tips? Hvor? Hva er prisen? Og så det store spørsmålet, er det sånn at man kjøper en tang med alfabet og så kan man kjøpe dingser til andre alfabeter og dies som man kan bruke samme tangen på? Er litt usikker på hvordan dette funker egentlig. Noen erfarne scrappere som kan gi noen tips? Pluss - hvor mye kartong trenger man og hvilke farger går det mye av?

Hvis du skal kjøpe deg en tang - så anbefaler jeg en manuell kutte"maskin" som heter cuttlebug.. Den tar dies (plater med trykk i) fra alle produsentene.  Det finnes en vanlig tang også - fra quickutz, den tar kun en type plater.. Så har quickutz noe som heter Revolution, den tar også kun plater fra QK, men i to størrelser..
Kjøper du cuttlebugen kan du bruke store og små QKdies, samt cuttlebugs egne alfabet og figurer.. Den er vel også billigere..

Det finnes elektriske kuttemaskiner og, men da må du ganske mye opp i pris - i underkant av 3000 kroner.. Til gjengjeld har du ubegrensede muligheter med forskjellige alfabet, størrelser, figurer osv...

En helt vanlig tang - med ett minialfabet koster vel 699,- (www.bikuben.com)
En Cuttlebug koster 749,- på det samme stedet.  Dette er uten alfabet, men et alfabet koster 749,-.  Vil anbefale deg å kikke rundt inne på bikubens sider.  De er rimeligst tror jeg, på disse produktene.  Hvis du syns at feks et QK-alfabet er veldig dyrt, så er det fordi det er utgått og da ligger prisen LANGT over den vanlige prisen på ikke-utgåtte alfabeter..

Hvis jeg forklarte meg uforklarlig så forklarer jeg gjerne på nytt [:D]

Back
Topp