ScRaPaRaR- spørsmål :O)

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Ser på nokon av scrapbooking-tinga folke her inne har laga, og det ser utruli tidkrevande og ikkje minst DYRT ut! Kor mykje peng bruker egentli dei mest ihuga scrapparane å dette?????

Eg er mekti imponert, er flotte ting dei lagar! Sjølv driv eg på med ein light-versjon, ser eg....brukar for det meste berre pappkartong, litt enkle stamps og rub-on`s. Men ditta her greien e jo i ein heilt anna liga!

Kor får ein tak i nåke som trykker ut bokstaver forresten? Ser at det er veldig populært, og sikkert ein investering som er verdt det i det lange løp.....kan ein velge mange forsjellige skriftstilar og str. ?

Tja...det går fort litt penger ja....varierer fra mnd til mnd hvor mye...

Stanseverktøy finner du i de fleste nettbutikkene, de mest populære er QK squeeze, QK revolution og Cuttlebug. Det finnes uttallige alfabeter til disse. Ellers så har du elektroniske maskiner som f.eks QK silhuette, som du kan kutte alle fonter du har på PCen med.

Du kan jo titte i f.eks disse butikkene:
www.papirloftet.no
www.papirihjertet.no
www.bikuben.com
www.hobbyhimmelen.no

Takk for svar! [:)] Fekk plutseli lyst på den elektroniske, men dempa meg krafti når eg såg prisen....den var stiiiiiv asso! Får sjå ka dei selge rundtom her, her uansett lyst på nåke liknande, elektronisk eller ikkje [:)]

ORIGINAL: Huldermamma

Takk for svar! [:)] Fekk plutseli lyst på den elektroniske, men dempa meg krafti når eg såg prisen....den var stiiiiiv asso! Får sjå ka dei selge rundtom her, her uansett lyst på nåke liknande, elektronisk eller ikkje [:)]

ja det koster litt, mend e er jo en engangsinvestering i grunn...Har ikke elektronisk selv altså, men i lengden er det nok mye billigere enn manuelle-et alfabet til de manuelle ligger oppunder og rundt 1000,- pr stk....

Jeg synes vel ikke egentlig prisen er så veldig stiv på elektronisk. Jeg fikk min til 2200 (Noe jeg ikke egentlig skal vite siden det var julepresang...) . Skal man ha tang, bør man jo ha i lle fall 2-3 alfabet, slik at man ikke skriver med samme alfa på alle sidene, og da har man jo allerede spart inn prisen på den elektroniske. Og for ikke å snakke om at man kan bruke akkurat den str man vil, slik at man kan tilpasse det til hver enkelt LO.

For å svare på spm ditt, bruker ikke jeg så mye penger egentlig. Maskinen kostet jo en del da, men ellers har jeg passet på å kjøpe papir og utstyr i USA når jeg har vært der på ferie, og er vel egetnlig veldig sparsom på papir og utstyr, slik at det ikke går så masse. (Men det er jo egentlig ganske negativt også da, for jeg kan sitte i flere timer og planlegge en LO til minste detalj for å være sikker på at den blir fin, og tør jo da ikke prøve nye teknikker i frykt for å ødelegge hele LO-en[8|][>:]) Men egentlig er vel scrapping en litt dyr hobby for meg, har liksom ikke samvittighet til å bruke så mye penger på det, ettersom jeg ikke jobber... [&o]

Jeg bruker penger når jeg kan - ønsker meg gavekort til jul og bursdag, samt at jeg heller bruker penger på scrappestæsj enn på feks klær til meg selv [:D][8|]

Det blir til hva du gjør det til - man MÅ ikke ha alt fancyschmancy, og det er jo ofte salg i nettbutikker der man kan gjøre noen gode kupp..
I tillegg kan man være litt prisbevisst og finne ut hvor man får kjøpt feks billigst Bazill (her i distriktet er det camillas butikk... [8D]), og hamstre litt når man først er der...

ORIGINAL: Dollface™

Jeg bruker penger når jeg kan - ønsker meg gavekort til jul og bursdag, samt at jeg heller bruker penger på scrappestæsj enn på feks klær til meg selv [:D][8|]

Det blir til hva du gjør det til - man MÅ ikke ha alt fancyschmancy, og det er jo ofte salg i nettbutikker der man kan gjøre noen gode kupp..
I tillegg kan man være litt prisbevisst og finne ut hvor man får kjøpt feks billigst Bazill (her i distriktet er det camillas butikk... [8D]), og hamstre litt når man først er der...

Hva koster bazill på camillas butikk - nettbutikken da.... hørte noen rykter om at de var billigere om man kjøpte mange...
Men så er det denne portoen da[:'(]

Noen som vet hvor den er billigst i Stavangerområdet???

Ja, skjønna at ditta kan bli eit pengesluk, MÅ berre ha nåke der til 100 kr og nåke her 200 kr. Og plutseli har du handla for 1000 kr...
Men er jo på ein måte inverstering, blir jo utruli fint. Og er det nåke eg er villig til å bruke pengar på er det foto og fotoarbeid [:)] Får holde utkikk på internett ja, kan nok komme over nåken vesentli bedre tilbud der enn i vanlige hobbybutikkar. Takk for tipset!

ORIGINAL: viva

ORIGINAL: Dollface™

Hva koster bazill på camillas butikk - nettbutikken da.... hørte noen rykter om at de var billigere om man kjøpte mange...
Men så er det denne portoen da[:'(]

Noen som vet hvor den er billigst i Stavangerområdet???

hun tar 39 i porto, gratis over 750 kroner..
bazillen koster 5 kroner stykket, men hun pleier å selge 25 for 100 tror jeg..
bare å sende en mail og høre det, om hun har no kvantumsrabatt [:D]
www.camillasbutikk.no

På Scrappejungelen i Stavanger koster Bazzill 4 kr hvis man kjøper over 20 stk (mener jeg å huske). [:)]

Går masse penger til dette, varierer jo fra mnd til mnd, 1 mnd 1000,- en annen 0,-

Det høres kansje mye ut for en slik el.maskin, men det er ikke noe dyrere enn med manule tang osv... der må du jo gi oppunder 1000,- for 1 alfabet, men til den elektroniske har du jo tusenvis å velg mellom...

Da jeg solgte mit manuelle utstyr for å kjøpe meg maskin fikk jeg igjen mer for det enn jeg gav for maskinen... og maskinen gir deg myyyyyyye mer muligheter enn det manuelle utstyret...

Feks på maskinene kan du lage bokstaver så store eller små du ønsker..!!

Annbefaler at du kjøper deg el.maskin om du skal velge noe av det...

Lykke til med valgene[:D]

Back
Topp