Schæferhund

Hegepia83

Elsker forumet
Noen som vet om (helst en billig) schæfervalp??
Søskenbarnet mitt fyller snart 30 år, og hadde håpet å få tak på en søt liten schæferhund til henne, da hun alltid har ønsket seg det, og hennes forrige hun nylig døde. Vet hun ikke har råd til å kjøpe seg det selv, så da håper jeg att vi får tak i en til henne før hun fyller år[:D]

Hei![:)]
Dere kan jo kjøpe en langhåret schæfer til henne, de er billigere, men kan ikke brukes til utstilling f.eks:)
Det som også er mulig er jo å sjekke om det er noen valpekull i nærheten, å oppdrettere som er ute etter å sette ut hunden på foravtale, da betaler man ikke noe for hunden ,men forplikter seg til f.eks. ett kull på hunden!:)
Hvis du vil ha noen oppdrettertips, eller andre spørsmål, så bare send pm:)

ORIGINAL: MilliVanilli

Hei![:)]
Dere kan jo kjøpe en langhåret schæfer til henne, de er billigere, men kan ikke brukes til utstilling f.eks:)
Det som også er mulig er jo å sjekke om det er noen valpekull i nærheten, å oppdrettere som er ute etter å sette ut hunden på foravtale, da betaler man ikke noe for hunden ,men forplikter seg til f.eks. ett kull på hunden!:)
Hvis du vil ha noen oppdrettertips, eller andre spørsmål, så bare send pm:)

Takker for pm[:)]
Har ikke noe å si om den er langhåret. Hun har vell ingen planer om å ha den på utstilling. Det er mest som en god/bæste venn hun er ut etter. Og hun elsker schæfere[:)] Har alltid hatt blandingshunder før. Så hadde vært morro med en renraset[:)]

Ikke meningen å ødelegge morroa, men det er litt å sette seg inn i før man anskaffer en schäfer[;)]

Mine foreldre har en schæfer, en langhåret .. fantasisk snill hund.. den kostet
10 000 kr, så er ikke så mye billigere med langhåret.. [:)]

http://www.mittdyr.no/info/hund/oppdrettere/

Min oofordring som noen over her, kjøp for all del ikke hund på billig salg, og shæfer er det så mye sykdom,dårlig gemytt på, at her ville jeg nok tittet meg godt om, forhørt med en valpeformidling i raseklubben, sjekket grundig! For dette er en venn hu skal ha i mange år, og ville vært veldig trist om man plukker på nederste hylle, og det vil bli et problem for vennina di, og lite glede.
Men regner med du vet hun ønsker seg dette stort, men er nok ikke alle seriøse oppdrettere som ønsker og selge en i bursdagsgave.
Kankje pengebidrag kunne vært like greit?[:)] Lage en fin greie ut av det, et type "gavekort" hvor pengene nærmest er merket til valp[:)]

Lykke til!

ORIGINAL: Enaj

For det første så gir man ikke bort hundevalper i bursdagsgaver!!!

Hun selv må bestemme om hun vil ha ansvaret for en hund som kanskje kan leve i 12 år, å kjøpe valp på "Billigsalg" er heller ingen god idè, man bør sette seg ordentlig inn i linjene og oppdretteren før man bestemmer hvor man vil kjøpe hund og da spesiellt Schæfer som det er MYE dårlig avl i. Jeg tror heller ingen seriøse oppdrettere vil selge en valp som skal bli noen bursdagsgave.

Nei, jeg forstår du vil henne bare godt, men finn på noe annet å gi i 30 årsgave er du snill.

OMG: Hær spør jeg om noen vet av noen "billige" valper.
Da spør jeg ikke om hva dere mener i den saken og ikke.. Jeg vet faktisk det kan være en del dårlige hunder av den sorten. Og vi er to om å organisere dette. Og hun andre er søsteren til hun som skal ha hunden, og kan MASSE om hunder, og både hun å søsteren har hatt hunder i alle de år. Når jeg ringer til noen ang valper, så spør jeg faktisk etter stammtavler, og vet faktisk hva jeg skal spørre om!!!!!!!
Klarer fort å skille klinten fra hveten for å si det sånn..
Blir så j.... provosert over bedrevitende.. Hun som skal ha hunden er søskenbarnet mitt og jeg kjenner henne meget godt.. Att hun skal få den i bursdagsgave er absolutt ingen dårlig ide. Så jævla teit av dere å si slikt uten bakgrunn for noe som helst. Kjenner faktisk familiesituasjonen min best, og vet hennes behov og ønsker. Vil liksom ikke legge ut om alt her. men hun har desverre vært igjennom diværse som har satt spor i livet hennes. Hun er oppvokst med hund, og hennes aller beste venn(hunden hennes) døde for ei stund siden. Hun har etter det ønsket seg en schæfer valp, og egentli alltid ønsket seg det. VI VET HVA HUN VIL HA..... Og kjøper ikke noe hum bugg. Ikke skal hunden brukes som utstilligshund for å beskue hele norgess land for beste agillity dritt og lort og hva annet som enn kåres meg lang oppi rævva. Men det skal rætt og slætt være en helt normal hund. En god venn. Da driter vi faktisk om det ble en lang håret valp fra ett GODT kull...
Penger var ikke alternativet eller spørsmålet her..
Takk for gode svar de som ga meg det[:)]
Og fri og bevare meg vell for att jeg skal komme med spørsmål her...
Vet faktisk hvilke ansvar som følger med hund og div ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1000 andre ting

Blir provosert over enkelte svar her
Virker som ts her virkelig vet hva ho gjør og etc, så hvorfor svare slik da

Selv så va rjeg med å kjøpte hund til svigerfar i gave da han fylte 60år, han ahdde drevet med jakthund i mange år og mistet sin jaktkamerat, og ønsket seg en ny jaktkamerat men hadde ikke råd til det. SÅ da gikk vi sammen alle på jaktlaget og tok han med for å velge valp og det helle. Ser ikke vha som er galt med det når personen som får/ønsker seg en hund vet hva det går ut på

ORIGINAL: bondekone

Blir provosert over enkelte svar her
Virker som ts her virkelig vet hva ho gjør og etc, så hvorfor svare slik da

Selv så va rjeg med å kjøpte hund til svigerfar i gave da han fylte 60år, han ahdde drevet med jakthund i mange år og mistet sin jaktkamerat, og ønsket seg en ny jaktkamerat men hadde ikke råd til det. SÅ da gikk vi sammen alle på jaktlaget og tok han med for å velge valp og det helle. Ser ikke vha som er galt med det når personen som får/ønsker seg en hund vet hva det går ut på

Helt enig[:)]
Og dessuten er hun ikke intetanende om att hun kansje får en hund i gave. Å hun ble faktisk helt fra seg av begeistring av bare tanken[;)]

ORIGINAL: Millamor82

ORIGINAL: Enaj

For det første så gir man ikke bort hundevalper i bursdagsgaver!!!

Hun selv må bestemme om hun vil ha ansvaret for en hund som kanskje kan leve i 12 år, å kjøpe valp på "Billigsalg" er heller ingen god idè, man bør sette seg ordentlig inn i linjene og oppdretteren før man bestemmer hvor man vil kjøpe hund og da spesiellt Schæfer som det er MYE dårlig avl i. Jeg tror heller ingen seriøse oppdrettere vil selge en valp som skal bli noen bursdagsgave.

Nei, jeg forstår du vil henne bare godt, men finn på noe annet å gi i 30 årsgave er du snill.

Veldig enig i denne! Kjøper du en billig hund, risikerer du dårlig avl med mye sykdom! Hund som presang høres ikke mye gjennomtenkt ut spør du meg...

Veldig enig i myer her, men jeg syntes TS virkelig opplyst om hva ho legger seg ut på,å det ligger jo mer bak en hva TS skriver her... Den ho ønsker å gi hund til kan jo ha enormt mye erfaring, ha en finger med i laget osv.

en valp på "billigsalg" når det gjelder schæfer kan jo være en langhåra hund, som er en genetisk feil, å da koster jo hunden fremdeles 8000-10.0000 kr, men billigere enn en normalpelsa hund.
Langhåra valper kommer fra tid til annen, å har ikke mye å si på linjene[:)]
Skjønner dere prøver å hindre TS i å gjøre ett dårlig kjøp, å det er jo bra folk engasjerer seg for å "hindre" folk i å kjøpe fra dårlige oppdrettere[:)]

Back
Topp