Scanning av hund

smash

Forumet er livet
VIP
Noen som vet hva det koster å scanne hode til en hund, for å sjekke om det er noe gæernt oppi der?

Sikkert ikke så mye hjelp i, men jeg betalte 3500 for full kroppscanning og alt av blodprøver nå i juni/juli.

(Hadde ingen anelse om hva som var galt, så vi måtte sjekke alt)

Sjakkruta skrev:
Sikkert ikke så mye hjelp i, men jeg betalte 3500 for full kroppscanning og alt av blodprøver nå i juni/juli.

Ååå, hjelp, så dyrt...!!

smash skrev:

Sjakkruta skrev:

Ååå, hjelp, så dyrt...!!

Ja det er mulig det var, jeg tenkte ikke så mye over det.. Var livredd for gullet mitt og hadde vel betalt hva som helst der og da...

Den prisen var forresten inkl. 10 dager med tabletter, kloklipp og narkose. Og det var 3300, ikke 3500 :p

Sjakkruta skrev:

smash skrev:

Sjakkruta skrev:

Ååå, hjelp, så dyrt...!!

Ja det er mulig det var, jeg tenkte ikke så mye over det.. Var livredd for gullet mitt og hadde vel betalt hva som helst der og da...

Den prisen var forresten inkl. 10 dager med tabletter, kloklipp og narkose. Og det var 3300, ikke 3500 :p

Ja, klart det er verdt pengene!:)
Syns dyrleger ikke får dekke av staten!:(

Ja det er sant :( Glad hunden min har vært frisk de første 10 årene, og satser på det går knirkefritt resten også, etter dette :)

Lykke til med scanningen. Du får nesten bare ringe veterinær å få en pris ;)

Jeg betalte 1700,- for røntgen av ryggen, og da var bikkja blitt frisk av seg selv. Banna mens jeg betalte de pengene. Hehe.

Er veldig dyrt å sjekke sånne ting, men det er så klart verdt det om man faktisk finner ut noe :)

Men husk at når du ber om pris så skal det være prisen du faktisk betaler. Er mange som legger på mange hundre kroner ETTER at undersøkelsen er over.
Sambo krangla med en veterinær om det der. De sa at de skulle ha 800 for ditten eller datten, men når han skulle betale så sa de at de skulle ha 1500,-
Det er jo helt uaktuelt når du har fått en pris FØR bikkja ble undersøkt.

Så dobbeltsjekk og spør om prisen, og spør om det er en fast pris. Det gjorde jeg når vi kastrerte dobbern. Spurte sikkert 4-5 ganger om det var 3500 (som jeg fikk beskjed om), og at det ikke kom noe ekstra :P
Er så surt når det blir dyrere enn det du hadde tenkt ;)

Dramadama skrev:
Jeg betalte 1700,- for røntgen av ryggen, og da var bikkja blitt frisk av seg selv. Banna mens jeg betalte de pengene. Hehe.

Er veldig dyrt å sjekke sånne ting, men det er så klart verdt det om man faktisk finner ut noe :)

Er så forskjell på priser.
Laban skal ta hoftesjekk, og det kosta 2600 kr...
Kan vel ikke være store forskjellen å sjekke rygg og hofte..

Da må den vel i CT, ogbdet blir fort dyrt. Avhengig av hvor du bor finnes det klinikker med egen scanner, andre har avtaler med private klinikker for mennesker. Uansett løper tusenlappene fort for sånne spesialundersøkelser, men det kan det jonfort være verdt, hvis man er glad i hunden sin. Man kan være heldig å få et svar som kan behandles, eller enda bedre, finne ut at det ikke er noe galt. Eller man kan få bekreftet en mistanke om noe alvorlig, men da slipper man i hvertfall å leve i uvisshet. Lykke til!

ville ha ringt norges veterinærhøyskole og fått en pris av dem (hvis du har mulighet til å reise til oslo). så får du din dyrlege til og sende en henvisning dit.

Dramadama skrev:
Men husk at når du ber om pris så skal det være prisen du faktisk betaler. Er mange som legger på mange hundre kroner ETTER at undersøkelsen er over.
Sambo krangla med en veterinær om det der. De sa at de skulle ha 800 for ditten eller datten, men når han skulle betale så sa de at de skulle ha 1500,-
Det er jo helt uaktuelt når du har fått en pris FØR bikkja ble undersøkt.

Så dobbeltsjekk og spør om prisen, og spør om det er en fast pris. Det gjorde jeg når vi kastrerte dobbern. Spurte sikkert 4-5 ganger om det var 3500 (som jeg fikk beskjed om), og at det ikke kom noe ekstra :P
Er så surt når det blir dyrere enn det du hadde tenkt ;)

Jepp, jeg sier alltid at jeg skal ha en pris først. Sånne yrker kan være litt sleipe!!

smash skrev:

Dramadama skrev:

Er så forskjell på priser.
Laban skal ta hoftesjekk, og det kosta 2600 kr...
Kan vel ikke være store forskjellen å sjekke rygg og hofte..

Nei, bikkja er jo neddopet og ligger der og skræver så... Hehe.
Men om jeg var dere ville jeg ventet minst et halvt år med hoftesjekk. Han er vel bare rett over året?

På store hunder er det vel best om bikkja er 2år eller noe? Husker ikke jeg.. Dobbern vår er 3år nå, og han skal sjekkes før jul tenker jeg.

Er dumt om han blir sjekket og får C-hofter, mens han i virkeligheten har A et par år etter :)

smash skrev:

Sjakkruta skrev:

smash skrev:

Sjakkruta skrev:

Ååå, hjelp, så dyrt...!!

Ja, klart det er verdt pengene!:)
Syns dyrleger ikke får dekke av staten!:(

Syntes du seriøst det var dyrt? :O Da burde du være glad du går glipp av DYR(E)leger her på sørlandet.. betalte 2600 kun for noen røntgenbilder av ørene til bikja her, og rens av ørene og en øreprøve.. skulle jeg skannet hele han hadde det sikkert kommet på ti tusen eller noe, skulle egentlig ha 4 røntgen av ørene pluss blodprøve, å det hadde ommet på 6000,- så kommer medisiner i TILEGG! :S
måtte ta blodprøven en annen dag, pluss en ny øreprøve, kom på nesten 1500..
så syntes det var billig til å være full scanning av hele kroppen, jeg :P

Back
Topp