Scampi / sushi

Spiren2018

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg har så lyst på sushi men har holdt meg unna fram til nå. Er klar over at det ikke står på nei-listen så sant det er ferske varer. Jeg er bare usikker på om fisken de bruker er fersk. Synes de snakker så dårlig norsk så har ikke orket å prøve å formulere spørsmålet for restauranten, og heller latt være å spise.
Er snakk om Japan Sushi. Liten by.ville dere tatt sjansen?

Jeg har så lyst på sushi men har holdt meg unna fram til nå. Er klar over at det ikke står på nei-listen så sant det er ferske varer. Jeg er bare usikker på om fisken de bruker er fersk. Synes de snakker så dårlig norsk så har ikke orket å prøve å formulere spørsmålet for restauranten, og heller latt være å spise.
Er snakk om Japan Sushi. Liten by.ville dere tatt sjansen?
Spist på Japan sushi i liten by flere ganger, også som gravid. Aldri vært noe å utsette på maten der, har valgt bare laks som gravid - rimelig sikker på at det er høy omløpshastighet på den spis og kos deg!

Spist på Japan sushi i liten by flere ganger, også som gravid. Aldri vært noe å utsette på maten der, har valgt bare laks som gravid - rimelig sikker på at det er høy omløpshastighet på den spis og kos deg!

Takk, endte med å spise og kose meg [emoji2] valgte med fritert scampi. Elsker den. Lokalet var fullt, både når vi bestilte og når vi kom tilbake, så da er det sikkert tipp topp[emoji847]

Jeg er altfor glad i sushi til å klare å la vær, spesielt når det ikke står på nei-listen. Men holder meg til laks eller fritert ja.

Nå fikk jeg lyst på sushi...

Holdt på å kjøpe det om Søndagen...men ble så usikker.
Hvorfor holder dere dere til laks og fritert? Er det større risiko ved andre alternativer?

Jeg har fått dilla på rå kamskjell i sushien, det er heller ikke på nei-listen[emoji4] Det står opplistet på Matportalen hva som en bør unngå, forholder meg til den

Det er vel hovedsaklig tunfisk man skal holde seg unna, av det de som oftest lager sushi av.
Selv syns jeg uansett at laks og fritert er det beste =)

Back
Topp