Savner hjernen min

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Før hadde jeg klisterhjerne, jeg glemte aldri en oppgave.
Jeg merket ikke noe til ammetåka da baby ble født, men da han var 8 mnd forsvant plutselig hjernen min totalt. Så sant det ikke dreier seg om barnets ve og vel er det ut at hodet mitt i løpet av et halvt minutt. Det er så slitsomt! Og jeg merker at det går utover jobben jeg gjør. Før gjorde jeg "aldri" feil. Nå glemmer jeg å registrere ting, som fører til klager fra kundene. Usj. Blir det bedre? :p

Jeg merker veldig mye til ammetåka nå, gutten min er 5 mnd. Håper det blir bedre for jeg kan ikke fungere som et voksent menneske nå

Snuppa er 6 år nå, jeg skylder fortsatt på ammetåka :P

Har alltid hatt dårlig hukommelse igrunn, og den korte tida jeg amma var det helt grusomt. Var rett og slett ei skikkelig vime:p

Har ingen oppløftende ord å komme med... Jeg har alltid vært super skarp og rask i hodet, etter at jeg ble mamma for første gang for 3 år siden har hjernen min dessverre kuttet litt ut. :p dvs, jeg husker alt som har med barn og familie og hus og hjem, og alt annet blir liksom for mye. :( et godt råd er lister, post-it, reminders på tlf (og da mener jeg for ALT!).

Hjernen krymper fakrisk fysisk under svangerskapet og forblir sånn en stund før den vokser tilbake:p. Men slapp av den vokser tilbake til vanlig størrelse igjen i hvertfall.

Grunnen til at du ikke har merket det er kanskje fordi du ikke har hatt annet enn babyen å tenke på? At jobb blir for mye så tidlig igjen? Tror det er litt sånn vi er laget - hodet er stilt inn på barna, alt annet er ikke så viktig...

Kjenner meg masse igjen! Min er 14 mnd. Men blir ekstra sånn når jeg er sliten og trøtt (noe de fleste sikkert blir da). Og å være mor og å ha slitne perioder kan som kjent gå hånd i hånd :p
Så ser en sammenheng der også.

Før hadde jeg klisterhjerne, jeg glemte aldri en oppgave.
Jeg merket ikke noe til ammetåka da baby ble født, men da han var 8 mnd forsvant plutselig hjernen min totalt. Så sant det ikke dreier seg om barnets ve og vel er det ut at hodet mitt i løpet av et halvt minutt. Det er så slitsomt! Og jeg merker at det går utover jobben jeg gjør. Før gjorde jeg "aldri" feil. Nå glemmer jeg å registrere ting, som fører til klager fra kundene. Usj. Blir det bedre? :p
Nei desverre;(
Se på det som et godt tegn. Du er mere opptatt at det viktigste du har;)

Føler jeg blir mer hjernedød med åra... :P

Kan være alderen og da? Her har jeg blitt mer glemsk og surrete etterhvert uansett, og første unge er ikke ute enda:p

Blir 33 forresten;)

Last edited:
Jeg blir mer og mer surrete som åra går, etter jeg fikk barn for 9år siden. Nå er jeg 30år (om noen lurte) og midt imin 3.periode med amming, men selv de 4åra jeg ikke amma, så klarte ikke hjernen min å fungere som den pleide før :p

Back
Topp