Savner familie

Lilleimagen

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi bor i Oslo, familien min i Bergen.
Jeg har en stor familie og vi er veldig tett. Merker savnet blir større og større etter vi fikk datteren vår i 2019. Vi er gravid igjen nå og får en liten gutt i september. Samboer har sagt han nekter å flytte fra Østlandet; noen gang. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette.. :(:( Jeg hadde gjort nesten hva som helst for å flytte tilbake til Vestlandet, og dette vet han.
 
Åå sitter i lignende situasjon. Vi bor i Bergen, min familie bor i Oslo.
Fikk en datter i 2019. Men mannen er villig til å flytte. Men kan ikke flytte før til neste år pga rettssak i november.
Sender deg klemmer ❤️
Kjedelig situasjon, men veldig fint at din mann er villig til å flytte på seg :Heartred Da har du et tidsperspektiv iallefall. For meg hadde det gått fint om vi hadde flyttet om et par år, men her er det visst ikke noe tema noen gang. Har tatt det opp flere ganger det siste året, og nå spurte jeg om å få et ordentlig svar i stedet for å gå rundt å vente. Da fikk jeg beskjed om at det aldri kom til å skje:( Vil jo ikke miste han heller så det er forferdelig vanskelig.
 
Altså, man er faktisk 2 i forholdet, og han har ikke vetorett på hvor dere skal bo. Man må ta og gi litt. Hadde han ikke fått jobb så hadde det vært en ting, men han virker uvillig til å i det hele tatt se det fra din side o_O
 
Altså, man er faktisk 2 i forholdet, og han har ikke vetorett på hvor dere skal bo. Man må ta og gi litt. Hadde han ikke fått jobb så hadde det vært en ting, men han virker uvillig til å i det hele tatt se det fra din side o_O
Ja er enig i det.. Derfor jeg syntes det er så vanskelig. Han sier han forstår meg og skjønner hvorfor jeg ønsker det, men at han ikke kommer til å flytte fra Østlandet uansett. Så da blir samtalen lagt død og «glemt» fra hans side. :(
Ang jobb så hadde han lett fått jobb på Vestlandet. Er verre med meg her vi bor nå, jeg har prøvd i flere år men får ikke annet mindre enn 1 time reising unna (for yrket mitt er i byene). :nailbiting:
 
Last edited:
Jeg har nedlagt veto mot å flytte fra Trøndelag, noensinne. Det skjer ikke. Om mannen ønsker seg hjem til Rogaland, får han flytte uten meg.

Forskjellen her er at dette er noe vi ble enige om helt fra starten av. Jeg har min familie her, og vi har tette nære bånd, familien hans har jeg ingen interesse av (sorry ass).
 
Jeg har nedlagt veto mot å flytte fra Trøndelag, noensinne. Det skjer ikke. Om mannen ønsker seg hjem til Rogaland, får han flytte uten meg.

Forskjellen her er at dette er noe vi ble enige om helt fra starten av. Jeg har min familie her, og vi har tette nære bånd, familien hans har jeg ingen interesse av (sorry ass).

Samme her. Mannen flyttet hit for å være sammen med meg. Og vi snakket om det før vi fikk barn sammen, jeg gjorde det da tydelig at det ikke er aktuelt for meg å flytte herfra så hvis han ville ha barn med meg var det rammen å forholde seg til.
 
Samme her. Mannen flyttet hit for å være sammen med meg. Og vi snakket om det før vi fikk barn sammen, jeg gjorde det da tydelig at det ikke er aktuelt for meg å flytte herfra så hvis han ville ha barn med meg var det rammen å forholde seg til.

Sånne ting er så viktig å ha gått gjennom før man får barn med noen tenker jeg. For da kan man velge noe annet for seg selv, hvis det er forskjeller og meninger som virkelig ikke forenlig med egne ønsker.
 
Samme her. Mannen flyttet hit for å være sammen med meg. Og vi snakket om det før vi fikk barn sammen, jeg gjorde det da tydelig at det ikke er aktuelt for meg å flytte herfra så hvis han ville ha barn med meg var det rammen å forholde seg til.
Vi har samme situasjon her, så føler det er en avtale mellom oss og hvis han skulle komme med flytteønsker nå vil jeg oppfatte det som uredelig og avtalebrudd.
 
Vi har samme situasjon her, så føler det er en avtale mellom oss og hvis han skulle komme med flytteønsker nå vil jeg oppfatte det som uredelig og avtalebrudd.

Samme her.
 
Vi bor i Oslo, familien min i Bergen.
Jeg har en stor familie og vi er veldig tett. Merker savnet blir større og større etter vi fikk datteren vår i 2019. Vi er gravid igjen nå og får en liten gutt i september. Samboer har sagt han nekter å flytte fra Østlandet; noen gang. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette.. :(:( Jeg hadde gjort nesten hva som helst for å flytte tilbake til Vestlandet, og dette vet han.
Eg har sakt til min mann at eg flytter, med eller uten han. Eg har ofra da over 10år på en plass eg ikke ønsker å bo for han, så da er det hans tur
 
Eg har sakt til min mann at eg flytter, med eller uten han. Eg har ofra da over 10år på en plass eg ikke ønsker å bo for han, så da er det hans tur
Ja jeg er jo redd for at jeg skal føle det slik en dag også.. :( For meg er det ikke noe tema å bo her når ungene begynner på skole osv, da vil jeg «hjem». Men jeg ønsker heller ikke å være uten han, så det er vanskelig!!
 
Ja jeg er jo redd for at jeg skal føle det slik en dag også.. :( For meg er det ikke noe tema å bo her når ungene begynner på skole osv, da vil jeg «hjem». Men jeg ønsker heller ikke å være uten han, så det er vanskelig!!
Eg tenker at elsker han meg så blir han med, å det gjør han. Han har sakt han skal flytte med for meg, selv om han selv ikke er helt gira og er vandt til å ha hele slekta si i gåavstand. Men for myn psyke så trenger eg å komme hjem igjen. Har bodd vekke i 10år,men føler forsatt meg ikke hjemme her eg bor
 
Skjønner godt hvordan du har det!
Jeg flytta til min manns hjemby og ble gravid og fikk et barn der. Jeg mistrivdes veldig fordi jeg savna min familie og jeg ikke følte hans familie var på min bølgelengde. Maste og maste og prøvde å overtale til å flytte til min hjemby (2,5 timer unna) og til slutt gikk han med på det. Nå har vi bodd her i snart to år og begge stortrives!! Ikke gi opp, men pass på å ikke true for mye. Det er stort sett mot sin hensikt. Sørg for å forklare hva det gjør med deg å bo et sted du ikke trives og at du oppriktig er bekymra for deres forhold hvis han ikke vil være med å ofre noe.
 
Back
Topp