Savner den flinke sovegutten min

eplemos

Forumet er livet
Lenge siden eg har klagd no, men Aksel tuller sånn om natta att eg blir gal [:'(]

Pleier stort sett måtte gå inn til han 3-4 ganger i løpet av natta med vann, tutt.

Så pleier han våkne 04:30-05:00.

No er klokka 03.58 og vi har vært våken i 45 min allerede.

Aner ikkje ka eg kan gjøre no....
Men eg er så trøtt.

godt å høre at det er flere....[8|] håper du fikk litt søvn inatt da!![:)]

Nicolai sov HVER natt fra 20.30 til 09.00, nå kan han våkne rundt 24.00, 03.00 å starte dagen 06.00....
her i huset skylder vi på tennene da, men det er jo ikke så rart, N ser jo ut som en blanding av Flode og en hai[:D]

håper det bedrer seg for deg/dere, kanskje det er tennene?!?[:D]

PS: vet ikke hvordan Aksel'n din er, men en SJELDEN gang iblandt hjelper det hvis Nicolai får vann, smokk og koseklut og blir tatt med på sofaen i ei mørklagt stue, og hvis mamma later som hun sover så sovner gjerne han også.

Aksel har fått 8 tenner, men selvfølgelig. Det kan jo være flere. Om eg legger meg på sofaen midt på natta, så sovner eg nok fra han [8D][8D] Han sovna igjen 05.10. Da ga eg han til slutt ei flaske med mme, for da var eg så trøtt.

Her sover endelig Oliver natt gjennom etter flere uker med å våkne et par ganger til natta, og tok morgen kl.6.30. Nå som han sover gjennom så sover ha til 7.30 [;)]. Våkner rundt kl.5 for å ha flaske, men den vender vi nå av og tar kanskje et minutt fra han får vann til han ikke gidder å drikke mer, og vi sover videre alle sammen.
Når han våknet om natta så var det kun litt vann å få, snakket ikke til han (så sant han ikke slo seg helt vrang). Vi lot dagen starte 6.30, og var ikke sjans om at han fikk komme ut av senga før.

Kan være at det skjer mye i utviklingen hans som gjør at kroppen blir urolig om natten når han er i ro.

Årh..føler med deg!!
Er så ufattelig slitsomt å ikke få sove de sammenhengende timene med søvn som gjør at vi klarer å fungere på dagen.. Jeg har i perioder sovet 3 timer i strekk, og jeg blir helt tullete..
Lillegutt her har gode soveperioder og dårlige soveperioder, aldri noe midt i mellom.. I dårlige perioder sovner han sent, mange oppvåkninger, våkner tidlig og sover minimalt på dagtid. Er ikke så mye grining og sånn, bare lysvåken og kaver..
Jeg har sett at disse dårlige soveperiodene ofte kommer i sammenheng med utviklingssprang. Rett før han begynte å åle, krype, reise seg, etc så sover han dårligere.. Moro med utvikling, men guuuuud så sliten jeg blir av lite søvn..

Er konsekvent med at han skal ikke opp før halv syv på morgenen. Så vi går inn og gir tutt, sier natta og går ut igjen.. I natt/dag tidlig var jeg nok inne 10-12 ganger.. puh..
Har ikke så mange tips å komme med, ville egentlig bare uttrykke min sympati[:)]

ORIGINAL: girl

Kanskje han sover for mye på dagen?

Max 3 timer. Men han er jo SKAMtrøtt om kvelden.
I dag sov han til 06:55, så lenge har vi ikkje sovet på over en mnd. Eneste eg gjorde annerledes var att han fikk sovelur fra 15:45-17:45. Og la seg igjen 19:50 ca.

ORIGINAL: eplemos

I dag sov han til 06:55, så lenge har vi ikkje sovet på over en mnd. Eneste eg gjorde annerledes var att han fikk sovelur fra 15:45-17:45. Og la seg igjen 19:50 ca.

Kanskje det er det som måtte til. Søvn avler søvn. Kan være han har vært for trøtt om kvelden når han legges at kroppen ikke finner roen til å sove.

ORIGINAL: Sorland

ORIGINAL: eplemos

Kanskje det er det som måtte til. Søvn avler søvn. Kan være han har vært for trøtt om kvelden når han legges at kroppen ikke finner roen til å sove.

Ja, skal prøve det samme i kveld [:D]

Back
Topp