Savn under svangerskap....hva med dere?

Hmmm.. Jeg spiser salami HVER DAG jeg.. Er vel det jeg MÅ ha for tida tror jeg.. 
Kaffi MÅ jeg også ha ..  Godt ja, men har begrensa meg litt da, fra kannevis til bare kopper da. 
Hvorfor kan vi ikke spise fetaost?  

Spekemat kunne en spise sist jeg var gravid, så sant det har vært frossent. Og salami har jeg aldri hørt at en ikke kan spise. 

Jeg savner salami, røkelaks, brie og sove på magen. Men mest av alt savner jeg energien min!
Spiser pepperoni og chorizo på pizza, men får liksom ikke helt dekkket salami behovet. Men jeg er ikke sånn helt hysterisk, så hvis det blir for ille så tar jeg meg en brødskive med salami. Men klarer meg ennå...
Brie og røkelaks har jeg vel mest lyst på siden jeg vet jeg ikke skal...

Savner å ha overskudd til å trene, og til å føle meg vell 

Pynte meg å ha på meg fine klær, uten at ALT tyter over buksekanten   

Gjøre litt anna enn bare å sove om dagene.. 

Jeg savner MATLYST! Jeg har ingen matlyst i det hele tatt! Får i meg minimalt. Å når jeg ikke får i meg mat,er jeg så sulten at jeg spyr opp magesyre,osv.. Kjedelig! Så jeg håper matlysten finner meg igjen snart,slik at jeg får til å spise.

Her er en liste over det man bør holde seg unna under svangerskapet:

Her kommer en oversikt over hvilke matvarer norske myndigheter nå fraråder gravide å spise, ifølge Matportalen:

• Upasteurisert melk
  • Ost av upasteurisert melk
  • Myke og halvmyke oster (dvs. brie, camembert, gorgonzola etc.)
  • Rått kjøtt (det vil si speket kjøtt, gravet kjøtt, tartar)
  • Hvalkjøtt
  • Selkjøtt fra Vestisen
  • Blåkveite over 3 kilo
  • Ferskvannsfisk av typen: all gjedder, abbor over 25 centimeter, ørret over én kilo, røye over én kilo
  • Fiskelever
  • Krabbeinnmat fra skallet
  • Skjell: fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i oskjell
  • Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (gravide bør unngå sushi med tunfiskfilet)
  • Rakefisk
  • Måseegg

Copy-Paste:
Her kommer en oversikt over hvilke matvarer norske myndigheter nå fraråder gravide å spise, ifølge Matportalen:
-Upasteurisert melk
-Ost av upasteurisert melk
-Myke og halvmyke oster (dvs. brie, camembert, gorgonzola etc.)
-Rått kjøtt (det vil si speket kjøtt, gravet kjøtt, tartar)
-Hvalkjøtt
-Selkjøtt fra Vestisen
-Blåkveite over 3 kilo
-Ferskvannsfisk av typen: all gjedder, abbor over 25 centimeter, ørret over én kilo, røye over én kilo
-Fiskelever
-Krabbeinnmat fra skallet
-Skjell: fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i oskjell
-Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (gravide bør unngå sushi med tunfiskfilet)
-Rakefisk
-Måseegg

Les mer på :
http://matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Savner spekemat og salami osv.. det å ta seg et glass vin kommer sikkert det også.
Savner Energi og tiltakslyst:(

Men dere, røket laks kan man da spise, den skal bare være ferskest mulig. Har den ligget lenge i kjøleskapet er det greit å styre unna liksom =)

Akkurat nå savner jeg og jobbe =( Vært hjemme i en mnd nå pga formen er helt på bånn.. Men av mat savner jeg å spise salami med agurk og et lite lag med majones under.. Savner også biff som er blodig!

TemmeligHemmelig skrev:
Men dere, røket laks kan man da spise, den skal bare være ferskest mulig. Har den ligget lenge i kjøleskapet er det greit å styre unna liksom =)

ååh, kan man?? Isåfall: HURRA!!! :D

jeg klarer ikke å IKKE spise fenalår i jula!!!!  oh lord.... nei det klarer jeg ikke, eller jo, men nei... Det er jo drit godt! 

Nekinna skrev:
Jeg savner salami, røkelaks, brie og sove på magen. Men mest av alt savner jeg energien min!
Spiser pepperoni og chorizo på pizza, men får liksom ikke helt dekkket salami behovet. Men jeg er ikke sånn helt hysterisk, så hvis det blir for ille så tar jeg meg en brødskive med salami. Men klarer meg ennå...
Brie og røkelaks har jeg vel mest lyst på siden jeg vet jeg ikke skal...

den ENE brødskiven du spiser med salami KAN inneholde Listeria....
Tar du sjansen på det???

!!!Venterispenning!!!! skrev:
Hmmm.. Jeg spiser salami HVER DAG jeg.. Er vel det jeg MÅ ha for tida tror jeg.. 
Kaffi MÅ jeg også ha ..  Godt ja, men har begrensa meg litt da, fra kannevis til bare kopper da. 

Spekemat kunne en spise sist jeg var gravid, så sant det har vært frossent. Og salami har jeg aldri hørt at en ikke kan spise. 

Hjelper ikke å fryse ned. man må varme det opp......

Listeria

*Snuppo+1+1* skrev:

!!!Venterispenning!!!! skrev:

Hjelper ikke å fryse ned. man må varme det opp......

Listeria

ting forandrer seg... 

*Snuppo+1+1* skrev:
Hva savner dere? og hva kommer dere til å savne?

Nå savmer jeg å spise salami og roastbeef....

Og seinere vet jeg at jeg kommer til å savne å ligge på magen

Kunne vel ikke sagt det bedre selv! Spiser egentlig ikke så mye salami og roastbeef til vanlig, men nå er det jo det eneste jeg har lyst på.

Etter jeg har født skal jeg be mannen komme med et STORT rundstykke med roastbeef, remulade og løk :D

Back
Topp