Saus til koteletter?

*Labambie

Forumet er livet
Hva pleier dere å ha, og hvordan lager dere det? 

I går hadde jeg saftige sommer koteletter med bernaise saus , rødkål , surkål og poteter...
Synes den middagen ble digg ihvertfall

Drømmeren skrev:
I går hadde jeg saftige sommer koteletter med bernaise saus , rødkål , surkål og poteter...

Okey. Jeg tenkte evt. på en sjysaus eller noe da. Lillemor er ikke noe glad i bearnaise. 

Jeg bare er litt usikker på hvordan jeg skal få det til siden jeg ikke skal steke de i panna og ikke skal bruke fett. Pluss at dette er vanlige svinekoteletter og ikke slentrete nakkiser. 

Vet du ikke liker det...

Men jeg steker nakkekoteletter,og lager brun saus til.
Så har jeg kotelettene oppi sausen,og lar de koke seg møre og gode.
Og da kommer smaken fra kotelettene i sausen.

Bruker peppersaus. 
Evt så lager jeg hvitløksmarinerte koteletter og har tsatziki (eller hvordan det skrives) til.

Labambie skrev:

Drømmeren skrev:

Okey. Jeg tenkte evt. på en sjysaus eller noe da. Lillemor er ikke noe glad i bearnaise. 

Jeg bare er litt usikker på hvordan jeg skal få det til siden jeg ikke skal steke de i panna og ikke skal bruke fett. Pluss at dette er vanlige svinekoteletter og ikke slentrete nakkiser. 

Jeg er ikke flink på koteletter , men går det ikke an å ha vann og litt smør på ett stekebrett og steike dem i det da?

Bearnaise saus er jo drit godt til, eller bare sky rett og slett fra kotelettene om de er godt krydret og stekt i smør

Jeg pleier å lage brunsaus til:-) bruker sjyen over i sausen for bedre smak:-)

Om det er med potet pleier det være brun saus, tilsetter da sjyen over i sausen for bedre smak.

Er det med ris blir som regel bernaisesaus til. Hender noen ganger peppersaus.

Pleier å ha brun saus til, og tilsetter matfløte eller lett creme fraiche oppi for en litt mer kremete og rundere smak :)

fikk tips hos en venn av mi mamma..

så i dag blir det ovnstekte koteletter i fløtesaus på meg og samboeren..
brunet/stekte kotelettene først, med godt krydder.. hadde di i en form med paprika, løk, hvitløk, sopp, og små tomater.. helte fløte over, inn i steikovn og koser seg..
skal ha poteter til.. Nam Nam.. :)

brunsaus, bearnaise, peppersaus, creme fraishe med cayannepepper og smårettbacon, rømme med hvitløk og pepper.. 

>Spyro< skrev:
Om det er med potet pleier det være brun saus, tilsetter da sjyen over i sausen for bedre smak.

Er det med ris blir som regel bernaisesaus til. Hender noen ganger peppersaus.

Back
Topp