saueskinn/lammeskinn

back to basic

Forumet er livet
VIP
Er egentlig ikke dette det samme?
lurer på hvorfor noen butikker selger saue skinn, mens andre lammeskinn...
i så fall hva er forskjellen?

Det jeg har hørt er at saueskinn blir behandlet på en annen måte, så det er noen stoffer babyen KAN reagere på, men vet jo ikke om dette stemmer[:)]

Vi har lammeskinn til mini her, det er gull verdt[:D]
Kjøpte lammeskinn fordi det var det de hadde på barnas hus, hørte ang saueskinn senere[:)]

Dette svaret hjalp sikkert lite[8D]

Det er det samme jo [:)]
Og de er helt fantastiske. Nå bruker gutten min bare saueskinn i vognen (har det som hører til Mountain Buggyen) men tidligere hadde han saueskinn overalt.
I kurven,i sengen,i vognen og på sofaen [:)][:)][:)]

jammen det var no vetige svar... takker så masse..
og er forresten tilbud på jysk på lammeskinn...

Bare en liten ting, men man skal ikke bruke skinn i senga om natten når babyen sover. Faren for krybbedød er større da. Står mer om det på sidene til landsforeningen for uvnetet barnedød

Faren for krybbedød oppstår først når barnet kan snu seg rundt og blir liggende med ansiktet ned..[;)]

Har brukt lammeskinnet vårt veldig mye, og bruker det i vogna noen ganger enda. Skal kjøpte et til å ha når jenta kommer. Så deilig å ligge på[:)]

ORIGINAL: My_

Bare en liten ting, men man skal ikke bruke skinn i senga om natten når babyen sover. Faren for krybbedød er større da. Står mer om det på sidene til landsforeningen for uvnetet barnedød

Derfor er det viktig med korthåret lammeskinn til de små.

ORIGINAL: *Rebella*

Faren for krybbedød oppstår først når barnet kan snu seg rundt og blir liggende med ansiktet ned..[;)]

Men det kan skje allerede fra dag 1, for de gjør så masse bevegelser så er lett og tippe over

Men det kan skje allerede fra dag 1, for de gjør så masse bevegelser så er lett og tippe over

Ja,det kan jo fort skje det. Men advarte de mot alle slags lammeskinn? Eller bare de langhårede? I så fall så er det ganske nytt,for da jeg fikk gutten min i feb 2009,var det de langhårede som var skumle.

ORIGINAL: *englefjes*

Ja,det kan jo fort skje det. Men advarte de mot alle slags lammeskinn? Eller bare de langhårede? I så fall så er det ganske nytt,for da jeg fikk gutten min i feb 2009,var det de langhårede som var skumle.

Det er jeg ikke sikker på . Jeg har bare hørt det av ei venninne som mistet i krybbedød som sa at aldri ha noe slags saueskinn i senga.

jeg ble ambefalt å bruke lamme/saue skinn av helsestasjonen når min begynnte å snu seg for da er det lettere å snu ungen rundt... så tror nok det er mye motstridende informasjon der ute....

Jeg fikk saueskinn sist av ei venninne.. det kom fra villsauene de har på garden... det var litt lange hår.. det var kjempe fint men jeg greide å få blåmann i det... så nå har jeg kjøpt meg et korthåret til å ha hjemme og en som er formet og med hull til selene til vogna... synes de er kjmpe smarte... vi har dem på jobb og det blir alltid mye lunere i vogna til de barna som bruker det!!!

ORIGINAL: *englefjes*

Det er jeg ikke sikker på . Jeg har bare hørt det av ei venninne som mistet i krybbedød som sa at aldri ha noe slags saueskinn i senga.

har en venninne som mistet jenta si i kryddebød, pga at var noen som ikke var oppdatert på hvilke vei de skulle legges i sengen.
jentungen kunne ikke snu seg og lå på magen så rett og slett sluttet å puste...
tror ikke det har så mye med krybbedød og lammeskinn å gjøre.

http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD

Her står det litt om det

http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD

Her står det litt om det

Takk for link [:)]

Back
Topp