Saueskinn i seng og vogn?

Bruker89ca

blir mamma i september <3
Holder på den berømte og eviglange utstyrslista til babyen. Som førstegangsmamma er det jammen ikke lett å vite hva man MÅ ha, hva som er kjekt å ha og ikke minst hvordan man skal bruke alt sammen! Har lest litt rundt om dette med saueskinn... Tenkte det kunne være lunt og godt å ha i vogna, men virker som det er vanlig å ha i senga også? Er det meningen at babyen skal ligge rett på skinnet eller har man et laken/teppe imellom??

Og hva bruker man i vogna på høsten? Holder det med en dyne i starten for oss som får i September? Også vognpose senere? Hehe, ble mange spørsmål her nå, håper noen med litt erfaring vil ta seg tid til å svare! :-) :-)

Ikke noe laken mellom baby og lammeskinn :) Kun i hodeenden, den brukte jeg legge en gulpeklut i tilfelle. Lammeskinnet skal være både varmende og kjølende, derfor bruker mange det over alt. Selv hadde jeg det bare i vognen og vugga(hadde et), i senga ble han alt for varm.
Jeg syns det holder med dyne til det blir skikkelig høstsurt. Om du har et lammeskinn og kanskje et ullteppe i tillegg behøver du sikkert ikke vognpose før kuldegradene kommer snikende, men da er nok pose det luneste- i sær om du kanskje får en stor unge om må over på sportsdel tidlig :)

Storebror aug 09
Lillebror ventes aug/sept 13

Vi brukte kun lammeskinnet i vogna med storebror, vi har ikke vugge eller noe sånt da, men hadde vi hatt det ville vi nok brukt lammeskinn oppi der og:)

Takk for svar! Greit å høre med noen som har litt erfaring! :-)

Har lurt på det samme selv! Har bare kjøpt pose til vognen så langt, men lurer på om jeg må investere i et lammeskinn og en dyne med en gang også!

Jeg har i hvertfall hørt at det er lurt å kjøpe et litt dyrere skinn med en gang. Er visst ikke alle som puster like bra:/

Sniker fra september 12;)
Vi hadde nøstebarn soveskinn i senga fra dag 1! Var kjølig på soverommet vårt og lillesnupp ble fort kald i si seng! Det ble også lunt og deilig med skinnet i senga, så hun likte seg der fra nyfødt av!
Hadde skinn og dundyne i vogna fram til slutten av oktober, da måtte vi over på skinnpose.
I babykurven i stua hadde vi også skinn, men flytta bare det fra senga att og fram mellom stua:)

*Surfer mobilt*

Brukte i senga og vogna fra dag 1, syns det er tryggest mht at det regulerer varmen så bra. Jeg stresser hver gang med denne påkledningen og er nervøs for overoppheting! Ull brukte jeg og på sist septemberbaby..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp