Saueskinn fra kid

tsr

Andre møte med forumet
Noen som vet om saueskinnet fra kid er bra? Står på at det er ekte og koster 299 eller 399 (husker ikke helt)...så bør vel være samme kvalitet som de di selger på barnas hus?
Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe dem på barnas hus er at jeg syns de er så gulige og stygge i fargen.

Hvis det står at det er ekte så er det vel bare å kjøpe det?
Saueskinn er saueskinn etter min mening. Barnas hus er ofte noe dyrere enn KID også.........

Hvorfor er ikke de som er bleket bra da? Hvis de blir vasket før bruk så er det vel ikke noe gale i at de er bleket vel?

Jeg har det ifra KID å jeg kjøpte det av samme grunn som du nevner. Jeg synes de så så mye mer delikate ut enn de på barnas hus:) Har også Ludde fra Ikea å de er like fine som de fra KID:)  Hvis de er bleika så har vi ikke merka noe til det på gutten vår ihvertfall. Fo de ble kjøpt da han var nyfødt,å han har aldri reagert på evt bleiking. Å han har liggi med bar hud på de mange ganger. Kan ikke tenke meg de selger de fulle av bleikemiddel.

Vi har og det fra kid til storesøster her.. Ikke merket noe til at det er bleket på henne. Kjøpte det jeg og for synes det var finere enn de gule :)

Vi har og det fra kid til storesøster her.. Ikke merket noe til at det er bleket på henne. Kjøpte det jeg og for synes det var finere enn de gule :)

Jeg brukte lammeskinn fra Kid sist, og blir å bruke et til denne frøkna også! Lammeskinnet er bleket ja, men likevel behandlet slik at det IKKE er skadelig på noen måte. Uansett vil jeg anbefale å vaske/skylle/lufte det godt  før du bruker det siden det har ligget i butikken og sikkert er støvete o.l. Jeg jobbet selv på Kid da jeg kjøpte det første skinnet til førstemann, og jeg kan garantere at det skinnet er like godt som det du får kjøpt på Barnas hus for eksempel! :)

Du kan vaske det på vanlig ullprogram med ullvaskemiddel i vaskemaskinen. Mitt skinn ble noe stivere på undersiden  når det tørket, men det myket seg opp igjen da jeg bare rullet og krøllet på det liksom. Selve ulla forandret seg også noe. Den er fortsatt like myk, men har blitt litt mer krøllete hvis jeg kan si det sånn. Men det skal nå også sies at jeg har vasket mitt skinn noen ganger etter x antall gulpinger o.s.v. :)

ok. mente jeg hadde hørt at det skulle vaskes på en litt annen måte. men da er det jo bare til å hive det i maskinen=) Takk for svar

Back
Topp