Saueskinn fra Ikea?

Lillu

Glad i forumet
Er det noen av dere jenter som har vaskelt saueskinn fra Ikea i maskinen?? Jeg vurderer å kjøre ullvvask med litt milo men er litt redd for å ødelegge det...

Jeg har ! Anbefaler å få tatt av den store klistrelappen på baksiden for den farget skinnet mitt litt : Ellers banket jeg det litt mens de tørket og gredde det med hårbørste :)

ORIGINAL: Opsideisi

Jeg har ! Anbefaler å få tatt av den store klistrelappen på baksiden for den farget skinnet mitt litt : Ellers banket jeg det litt mens de tørket og gredde det med hårbørste :)

Hehehehe...da drar jeg frem hårbørsten!! [:D] Men hvor mange grader brukte du på maskinen?? 30 er val kanskje greit?

Ja jeg brukte det :) Det blir bittelitt annerledes enn før vask. Håret blir litt bølgete noen steder , men fortsatt mykt og deilig :)

legg det i ett dynetrekk så slipper du å få hår i hele maskina!

ORIGINAL: 1gangs lykke

legg det i ett dynetrekk så slipper du å få hår i hele maskina!

Lurt! Der jeg kjøpte mitt sa de at en burde tørke det hengende, ikke liggende på snora, da det kan bli råttent...[:)]

JEg vaska mitt og det stinka etterpå..!  Er oppvokst på landet, men den våt ull er ikke noen god lukt ;P  MEn heldigvis forsvant den når skinnet hadde tørket! :)

Mitt fikk brune flekker etter vasking:s kjedelig

ORIGINAL: Mammaslilleklump

Mitt fikk brune flekker etter vasking:s kjedelig

mulig det er forskjell på vaskemaskinene som gjør at hos noen går det fint og andre ikke :/

Anbefaler også å vaske det i dynetrekk, tørke det hengende og børste med hårbørste etterpå. Gjerne flere ganger, så blir det mykt og fint igjen.

Men ett annet spm ang ikea saueskinn, har en gang hørt at det ikke er beregnet til bruk for babyer, men som ett slags teppe eller dekorasjon på møbler ol. Noen andre som har hørt noe lignende?

Back
Topp