saueskinn fra IKEA til vogna?

Harefrøkens

Blir kjent med forumet
Hva tenker dere? jeg har ikke planer om å kjøpe vognpose før til høsten/vinteren. Hva tenker dere om saueskinn i vognen?
 
Lammeskinn er fint, men ville heller kjøpt et korthåret fra barnebutikk. Det lange fra IKEA røyter en del (og hårene er lange), mens de korte er veldig syntetiske. Koster ikke allverden på interiørbutikk eller barnebutikk :)
 
Ville ikke brukt IKEA sitt. De anbefaler det heller ikke brukt til baby selv mener jeg å huske.
 
Det er vel fordi ikea sine er behandlet med noe, og f eks Nøstebarn sine eller dem du får kjøpt på babybutikk er ubehandlede. De koster en god del mer, men så er kvaliteten en helt annen enn ikea sine også.
 
Det er vel fordi ikea sine er behandlet med noe, og f eks Nøstebarn sine eller dem du får kjøpt på babybutikk er ubehandlede. De koster en god del mer, men så er kvaliteten en helt annen enn ikea sine også.

Rart at det skal være forskjell i kvalitet. Sau er sau tenker jo jeg.. men du har jo helt sikkert rett! [emoji38] Personlig synes jeg det føles tryggere å kjøpe hos en babyutstyr-forhandler! [emoji4][emoji1303]
 
Rart at det skal være forskjell i kvalitet. Sau er sau tenker jo jeg.. men du har jo helt sikkert rett! [emoji38] Personlig synes jeg det føles tryggere å kjøpe hos en babyutstyr-forhandler! [emoji4][emoji1303]

Sau er ikke sau nei :) men det har jo med hvordan skinnet prepareres og behandles for salg. Ja, ville kjøpt der eller hos Nøstebarn, så kan vi heller ha ikea sine i sofaen.
 
Moen som tenker å ha saueskinn i seng/vugge? Eller blir det for varmt og tett?
 
Moen som tenker å ha saueskinn i seng/vugge? Eller blir det for varmt og tett?

Jeg har saueskinn fra nøstebarn til sengen, men har ingen barn fra før, så vet ikke hvordan det blir, om hun liker det eller om det blir for varmt. Tenkte å prøve, og så kan det alltids tas vekk og brukes på gulvet når hun ligger og leker istedenfor
 
Vi fikk saueskinn fra Nøstebarna til eldstemann, og han elsker det.
Vi merker en stor forskjell på legging hvis vi tar det med oss når vi skal sove andre plasser.
Men tror nok at type Babydan er også bra for barnet :)
 
Jeg har brukt lammeskinn fra babybutikk til de andre barna. De sover veldig godt og lunt på det i sengen et min erfaring. Han siste ble litt for varm med dette i sengen etterhvert, han bruker det nå fast i vognen Til han i magen har jeg kjøpt på salg fra babyshop, det kommer på kampanje med jevne mellomrom der eller på barnas hus Tror jeg betalte 399.
 
Vasker dere skinnet før bruk? Man trenger jo egentlig ikke vaske skinn så mye, men har litt lyst når det kommer rett fra butikken.
 
Vasker dere skinnet før bruk? Man trenger jo egentlig ikke vaske skinn så mye, men har litt lyst når det kommer rett fra butikken.

Turte ikke vaske det. Men fikk anbefalt å lufte dundyne i minusgrader enn å vaske den av butikkdamen. Luftet derfor begge deler i et døgn og ristet de godt før de ble tatt inn. Hvis de blir skitne (gulp, avføring osv.) må de jo selvsagt vaskes.
 
Sau er ikke sau nei :) men det har jo med hvordan skinnet prepareres og behandles for salg. Ja, ville kjøpt der eller hos Nøstebarn, så kan vi heller ha ikea sine i sofaen.

Hehe, nei det er sikkert ikke det. Dette har ikke jeg greie på [emoji23][emoji23]
 
Skal babyen ligge rett på lammeskinnet i sengen, eller skal det legges under lakenet? Har dere dundyne eller helårsdyne? Leser at babyen skal ha 18 grader innetemperatur, men da blir d tett luft med 3 stykker uten åpent vindu. Hvordan løse dette?
 
Her har baby ligget rett på lammeskinn, med enten tynt ullteppe eller helårs dundyne, så har vi regulert etter temperatur. Vindu åpent året rundt :)
 
Back
Topp