Saueskinn eller ikke?

Smilfint

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :shy:
Jeg har termin i starten av juni. Begynte å tenke på om jeg kanskje burde hatt et saueskinn til vogna, selv om det er sommer. Har hørt at det kan være lurt pga trekk selv om det (forhåpentligvis) er sommer og varmt i været, men pga dårlig justering av kroppstemperatur såpass tidlig anbefales det av noen.
Dere andre som også får/har sommerbarn, hva tenker dere?

:HeartredSmil fra meg:Heartred
 
Jeg elsket saueskinnet til førstemann og brukte det mye. Men jeg kunne aldri bruke det på sommeren, han holdt på å svette ihjel - klissbløt i bakhodet og på ryggen. Så for min stemte ikke dette med at lammeskinnet skulle være temperaturregulerende. Stresser derfor ikke med å ha på plass lammeskinn nå helt i starten :)
 
Jeg fikk mai baby sist og brukte saueskinn hele sesongen ! Så jeg syns det fungerte som det skulle og har da kjøpt inn til vognen denne gang også :)
 
Jeg fikk mai baby sist og brukte saueskinn hele sesongen ! Så jeg syns det fungerte som det skulle og har da kjøpt inn til vognen denne gang også :)

Så bra, takk for svar :shy:
Syns det er så vanskelig - vil ikke at det skal bli for varmt heller :happy: Men da har du gid erfaring med det! Hvor har du kjøpt din, om jeg kan spørre? xsmile3
 
Så bra, takk for svar :shy:
Syns det er så vanskelig - vil ikke at det skal bli for varmt heller :happy: Men da har du gid erfaring med det! Hvor har du kjøpt din, om jeg kan spørre? xsmile3
Det er jo absolutt ikke et must å ha :p men jeg syns det er greit :) jeg kjøpte på barnas hus , de hadde tilbud til 299, i stedenfor 599 tror jeg det var .
 
Hadde junibaby sist, da brukte vi ikke lammeskinn før utpå høsten, men hadde baby som var veldig varm av seg, og fremdeles er det. Har skinn klart da, og med været i Trøndelag nå kan det jo hende vi får bruk for det hele sommeren :shifty: Spent på om denne frøkna er like varm som storesøster. :happy:
 
Jeg har fått låne et lammeskinn, så det ligger klart i tilfelle. Hva bruker dere i vogna når det er for varmt for lammeskinn? Babynest? Laken?
 
Korthåret lammeskinn er gull! Saueskinn derimot blir fort for varmt, dersom det er langhåret, siden baby «forsvinner» nedi det.

Nå bor jeg i nord, så det skal godt gjøres at det er for varmt for lammeskinn om sommeren. :p men blir det en varm dag legger jeg bare et tynt bomullsteppe mellom lammeskinn og baby.
 
Jeg kjøpte for noen dager siden, for selv om det plutselig ikke får blitt brukt i sommer så trenger jeg uansett til høsten og vinteren :)
 
Jeg har lagt laken på madrassen også korthåret lammeskinn oppå :) lang håret er vel egentlig blitt frarådet å bruke har jeg forstått
 
Tenker i utgangspunktet kun et teppe oppå madrassen i vogna, men har lammeskinn etter storesøsknene som nok blir brukt på kjølige dager. Som nevnt over, er det uansett greit å ha til høsten og vinteren :)
 
Back
Topp