Satte ivf sprøyter for tidlig

Bkno5902120

Første møte med forumet
Hoder på med ivf stimulering der 2 av sprøytene skal tas om kvelden, mens fyremadel tas om morgenen. Klarte i halvsøvne å sette de to stimuleringssprøytene om morgenen når jeg kun skulle tatt fyremadel.

Noen som har vært like mye i ørska og vet hva jeg bør gjøre nå??
Får ikke tak i klinikken før på mandag..

Hei! Står det noe på pakningsvedleggene til legemidlene hva du skal gjøre om noe slikt skjer? Kan også være lurt å lese på felleskatalogen. Er ganske sikker på at du uansett må sette Fyremadel nå på morgenen. Hvilke to andre sprøyter er det du tar? :)

Du må ringe klinikken for å høre! Lykke til, tipper dette går fint!

Beklager, så ikke at du skrev du ikke fikk tak i dem før mandag. Jeg ville kanskje tatt kveldsdosen også, hvis ikke blir det veldig langt mellomrom før neste dose? Med mindre det står noe annet i pakningsvedlegget da selvfølgelig.

Ja ikke sant, det er jeg usikker på desverre. Det eneste som står i bruksanvisningen på begge disse legemidlene er at man ikke skal ta dobbel dose om man glemmer å ta. Blir det ikke på en måte dobbel dose om du tar morgen OG kveld? At du bare bør vente til i morgen kveld med neste. Uansett bør du ringe apotek/legevakt og høre hva du skal gjøre :) Det går nok bra det her;)

Vet ikke hva du endte opp med å gjøre, men ville tatt neste kveldsdose til vanlig tid. De skal tas på ulike tidspunkt pga optimal stimulering og med et bestemt antall timer mellom dem.

En feil satt sprøyte gjør nok ikke noe skade. Har gjort samme glippen selv.

Vet ikke hva du endte opp med å gjøre, men ville tatt neste kveldsdose til vanlig tid. De skal tas på ulike tidspunkt pga optimal stimulering og med et bestemt antall timer mellom dem.

En feil satt sprøyte gjør nok ikke noe skade. Har gjort samme glippen selv.
Nei nå blei jeg bekymra, jeg har fått beskjed om menopur og fyremadel, begge to om morgenen før klokka 12? :bored: Så jeg setter dem jo med omtrent null minutters mellomrom..

Nei nå blei jeg bekymra, jeg har fått beskjed om menopur og fyremadel, begge to om morgenen før klokka 12? :bored: Så jeg setter dem jo med omtrent null minutters mellomrom..
Ikke tenk på det! Gjør som du får beskjed om. Satte også mine samtidig

Du skal sette dem som du har fått beskjed om Vi får alle ulike protokoller og beskjeder. Din lege vet best for deg

Det kan variere fra sted til sted og person til person hva en får beskjed om :)
Når vi gikk til privat klinikk tok jeg begge deler om morgenen. Denne gang går vi offentlig og da har jeg tatt en morgen og en kveld.

Takk for svar alle, og det var ikke meningen å kuppe tråden, OP. Beklager! Men da er jeg beroliget, takk! :Heartred

Back
Topp