Satt tilbake

Sykepleiermamma

Ny på forumet
ble satt tilbake 5 dager på oul. Men jeg testet jo en dag før ikm, så da må jeg jo ha testet 6 dager før ikm da?
Men sluttet på pilla 9 august, og usikker på om jeg fikk mens 10-11 august, og da hadde jeg jo gått på piller i 2 år siden forje fødsel, så det er vel kanskje vanskelig å tenke hvordan syklusen egentlig var ...

Noen andre som er justert ved oul?

Vi ble også satt tilbake 5 dager! Hatt to ultralyder hvor de har sagt termin 17 mai, også kommer vi på oul og sier 22 [emoji85] datoen spiller egentlig ingen rolle for meg, men er livredd for å gå på overtid da jeg har født et stort barn tidligere!

Ble satt tilbake 4 og 5 dager med mine forrige, begge fødslene begynte på OUL termindagen. Ble satt tilbake 4 dager denne gangen og begynner ikke bekymre meg noe før jeg er 1 uke på overtid..
snakka litt med JM om det når jeg skulle ha første og vi var enige om at jeg skulle gå maks 1 uke og 2 dager over.. men det slapp jeg altså.

Ble også satt tilbake, men visste det egentlig-syklusen min er lengre, og både lege og jordmor har hardnakket holdt på standarden med 28-dagers syklus når de har regnet ut. Min er på ca 34 dager så da stemmer mine beregninger med den terminen jeg fikk.

Satt tilbake 1 uke.
Men jeg har gått på mini pille i over 3 år og ikke hatt mensen. Rakk bare ha mensen 2 ganger før jeg ble gravid, så ikke veldig overasket over at den ikke er 100 % bereinelig.

Sniker fra desember.

Husk at termin beregnes etter når babyen antas å være ”ferdig” ut fra målene, ikke når den er laget. OUL-termin blir feil for veldig mange men det er ikke så mye å gjøre noe med.

Back
Topp