Satt tilbake på UL

Doven

Andre møte med forumet
Dro på privat tidlig ultralyd lykkelig over å være 9+5, men ble satt til 8+1. Hadde første dag i siste mens 2. september, og positiv graviditetstest 8. oktober. Er det mulig at det er riktig? Høres litt rart ut for meg, men det kan være at jeg bare ble irritert. Hun pekte på at målingene av fosteret var det eneste hun gikk etter, at alle er samme str så tidlig..

Dro på privat tidlig ultralyd lykkelig over å være 9+5, men ble satt til 8+1. Hadde første dag i siste mens 2. september, og positiv graviditetstest 8. oktober. Er det mulig at det er riktig? Høres litt rart ut for meg, men det kan være at jeg bare ble irritert. Hun pekte på at målingene av fosteret var det eneste hun gikk etter, at alle er samme str så tidlig..
Testet du etter el, evt målte basaltemperatur, så du vet akkurat når du hadde el? Hvis ikke, kan jo el ha vært senere enn du tror, og da kan det være riktig med 8+1. Hvis du fikk første positive test 8. oktober, tyder det jo egentlig på at el var senere.

Jeg tenker umiddelbart at du har hatt sen eggløsning og er kortere på vei av den grunn. Menstermin stemmer bare for de som har eggløsning 14 dager etter siste mens, alle andre vil bli satt frem eller tilbake alt etter som. I tillegg finnes det andre faktorer som kan påvirke; feilmålinger, at fosteret vokser i rykk og napp, at egget har gått litt i dvale osv.

På tul med nipt fikk jeg beskjed om at det er et slingringsmonn på pluss minus 5 dager. I alle fall da jeg var der og ble målt til 10+5. Ville prøvd å slappe av litt om alt så fint ut ❤️

Hvilken dato hadde du ultralyden? hvis du var 9 dager etter eggløsning når du testet positivt så er det ikke mye feil. Hvor sterk var streken du fikk den dagen? husk at hvis legen bommer på 1mm så er det mange dager i forhold til målet crl.

Var på ultralyd 12.11.
Streken var ikke veldig sterk, men det var en test fra normal. Fikk 1-2 på cb digital dagen etter (ikke testet før)
Hvilken dato hadde du ultralyden? hvis du var 9 dager etter eggløsning når du testet positivt så er det ikke mye feil. Hvor sterk var streken du fikk den dagen? husk at hvis legen bommer på 1mm så er det mange dager i forhold til målet crl.

Back
Topp