Satt tilbake på TUL?

Ellix

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
Stjerneskuddene 2024
Hei! Sniker fra Septembergruppa :)

Lurte på om nokon her opplevde å bli satt tilbake på tul til tross for at de visste korti eggløysinga var, og som fortsatt er gravid?
Eg var hos Ultralydjordmoren i Bergen og vart satt tilbake ei heil veke no på tirsdag, fra 8+3 til 7+3 og det bekymrer meg veldig..
Ho meinte det var vanleg å bli satt tilbake, men kanskje ikkje så vanleg for dei som hadde kontroll på korti el var.. :oops:
Hater å gå i uvisshet!
 
Hei! Sniker fra Septembergruppa :)

Lurte på om nokon her opplevde å bli satt tilbake på tul til tross for at de visste korti eggløysinga var, og som fortsatt er gravid?
Eg var hos Ultralydjordmoren i Bergen og vart satt tilbake ei heil veke no på tirsdag, fra 8+3 til 7+3 og det bekymrer meg veldig..
Ho meinte det var vanleg å bli satt tilbake, men kanskje ikkje så vanleg for dei som hadde kontroll på korti el var.. :oops:
Hater å gå i uvisshet!

Jeg har til nå vært på TUL i uke 7, 12 og 15.
Jeg har blitt gravid gjennom ivf og jeg vet akkurat hvilken dag egget ble satt inn, men ingen kan vite hvilken dag egget fester seg. Det kan ta alt fra 1 til 6 dager

Første ultralyd ble jeg satt 3 dager tilbake

Neste ultralyd I uke 12 ble jeg satt 3 dager frem

Neste ultralyd i uke 15 ble jeg satt en til dag frem

Så det blir spennende å høre hva den eksakte terminen blir på OUL
 
Jeg ble satt tilbake på første TUL. 3-4 dager anslo han som tok ultralyden. Ultralyden 4 uker senere, ble jeg satt frem 2 dager fra opprinnelig termin. Siste anslåtte termin vet jeg er helt feil. Det er ikke fysisk mulig. Litt feilmåling kan utgjøre noen dager.

Men jeg fikk beskjed om at man forholder seg til menstermin helt til OUL.
 
Jeg har til nå vært på TUL i uke 7, 12 og 15.
Jeg har blitt gravid gjennom ivf og jeg vet akkurat hvilken dag egget ble satt inn, men ingen kan vite hvilken dag egget fester seg. Det kan ta alt fra 1 til 6 dager

Første ultralyd ble jeg satt 3 dager tilbake

Neste ultralyd I uke 12 ble jeg satt 3 dager frem

Neste ultralyd i uke 15 ble jeg satt en til dag frem

Så det blir spennende å høre hva den eksakte terminen blir på OUL
Fekk positiv test 10 dpo, så kan jo ikkje ha festa seg så veldig seint:oops:
3 dagar hadde eg sikkert ikkje stressa så veldig over, men syns 7 var veldig mykje
 
Hei! Sniker fra Septembergruppa :)

Lurte på om nokon her opplevde å bli satt tilbake på tul til tross for at de visste korti eggløysinga var, og som fortsatt er gravid?
Eg var hos Ultralydjordmoren i Bergen og vart satt tilbake ei heil veke no på tirsdag, fra 8+3 til 7+3 og det bekymrer meg veldig..
Ho meinte det var vanleg å bli satt tilbake, men kanskje ikkje så vanleg for dei som hadde kontroll på korti el var.. :oops:
Hater å gå i uvisshet!
Eg var på TUL da eg trudde eg var 7+3 og var også veldig sikker på når eggløsning var. Vart satt tilbake 2 dager, eg også mente det ble feil for eg testet meg veldig tidlig og fikk positiv test. Så da må vertfall egget ha festet seg med en gang det ble befruktet for at eg skulle få så tidlig positiv tenkte eg, eller så har eggløsning vert tidlig og etter det ble befruktet brukt tid å feste seg... ikke godt å si. Men på ul i uke 12 var det fortsatt samme termin så regner med det stemmer nokså bra.
 
Hei! Sniker fra Septembergruppa :)

Lurte på om nokon her opplevde å bli satt tilbake på tul til tross for at de visste korti eggløysinga var, og som fortsatt er gravid?
Eg var hos Ultralydjordmoren i Bergen og vart satt tilbake ei heil veke no på tirsdag, fra 8+3 til 7+3 og det bekymrer meg veldig..
Ho meinte det var vanleg å bli satt tilbake, men kanskje ikkje så vanleg for dei som hadde kontroll på korti el var.. :oops:
Hater å gå i uvisshet!

Jeg ble satt tilbake over en uke med sønnen min med endelig termin (fastsatt i uke 12 med kub-test). Tror det var sånn 9 dager. Det vil si egget hadde fester seg 9 dager etter det jeg er ganske sikker på var el og 6 dager etter siste gang vi vadde sex! Alt gikk fint men endte med å føde en stor og fin gutt uke 36+4 (3600g), så jeg tenker jeg egentlig var litt lenger på vei enn de trodde? Men vanskelig å si :angelic: Hadde begynt med vekstkontroll også, fordi de så at han var stor!
 
Fekk positiv test 10 dpo, så kan jo ikkje ha festa seg så veldig seint:oops:
3 dagar hadde eg sikkert ikkje stressa så veldig over, men syns 7 var veldig mykje
Ikke tenk Så mye på dette. Fosteret er så bittelite at det kan være vanskelig for gynekologen å måle eksakt størrelse så tidlig.
 
Både denne og forrige graviditet har legen på tidlig ultralyd (uke 7ish) målt fosteret til mindre enn det burde være på det tidspunktet. Både forrige gang og nå hadde spiren tatt igjen veksten til organgjennomgang jeg hadde i midten av uke 12. I begynnelsen kan embryo/foster vokse litt i utakt og dessuten er det veldig lett å måle litt feil, hvilket vil gjøre store utslag når det er snakk om millimeter som det er så tidlig.
 
Hei! Sniker fra Septembergruppa :)

Lurte på om nokon her opplevde å bli satt tilbake på tul til tross for at de visste korti eggløysinga var, og som fortsatt er gravid?
Eg var hos Ultralydjordmoren i Bergen og vart satt tilbake ei heil veke no på tirsdag, fra 8+3 til 7+3 og det bekymrer meg veldig..
Ho meinte det var vanleg å bli satt tilbake, men kanskje ikkje så vanleg for dei som hadde kontroll på korti el var.. :oops:
Hater å gå i uvisshet!

Jeg hadde tul 7+2 (innvendig) og 7+3 (utvendig). Gravid etter fryseforsøk ivf, så visste hvor gammelt embryo var. På innvendig ble jeg målt til 6+6, utvendig 6+2. På ny ul nå 13+2 var fosteret akkurat så stort som det skulle være, og fikk samme termin som Porsgrunn etter ivf-forsøket ga meg :)
 
Jeg hadde tul 7+2 (innvendig) og 7+3 (utvendig). Gravid etter fryseforsøk ivf, så visste hvor gammelt embryo var. På innvendig ble jeg målt til 6+6, utvendig 6+2. På ny ul nå 13+2 var fosteret akkurat så stort som det skulle være, og fikk samme termin som Porsgrunn etter ivf-forsøket ga meg :)
Åhh, dette var godt å lese:rolleyes:
Var utvendig hos meg og, litt skuffa over at ho ikkje skifta til innvendig når det var så stor forskjell fra min termin.
Men ser jo ut som det er veldig lett å måle feil utvendig (som eg i grunn allerede visste, men panikken bryr seg lite om) :)
 
Sniker :p

Jeg var på tul 7+4 og ble målt til 6+2. (Innvending ultralyd, hun prøvde først utenpå men da kunne hun bare se at det var "noe" i livmoren). Ble jo veldig stresset og nervøs og visste det ikke kunne stemme ut ifra samleie og positiv test. Jordmor var ikke bekymret i det hele tatt og sa det var veldig lett å måle feil så tidlig. Var tilbake i uke 12+2 (ifølge første tul) og ble målt til 13+2 noe som passet perfekt iforhold til egne beregninger. Lykke til :happy::Heartred
 
I første graviditeten var 1 august mensterminen min, på tidlig ul ble jeg satt tilbake så terminen ble 12. Istedenfor. Ble fortalt at de befruktede egget kunne ligge i «dvale» opp til to uker
 
Tusen takk for alle tilbakemeldinger her, det betyr så uendelig mykje❤️
Skal prøve å slappe av til neste ul, uansett ikkje noko ein kan gjere anna enn å vente.

Kvalmen er verre i dag enn noko anna dag, så ikkje mangel på symptomer vertfall :sour:
 
Jeg har ikke blitt satt tilbake, men frem. Først en dag (tidlig ultralyd) og så to til på ultralyd en uke senere (oppfølgning). Fikk beskjed om at de ikke kan si endelig termin før den ordinære i uke 18/19.
Jeg vet også nøyaktig når eggløsning, siste mensdag osv. var, men som flere skriver her, så kan det gå alt fra minutter til dager før egget fester seg, så ikke alltid en kan si nøyaktig ut fra datoene. Måling er visst sikrere.
:)
 
Back
Topp