Satt tilbake på TUL?

Bkno4628310

Andre møte med forumet
Andre som har opplevd å bli satt tilbake på TUL?

Jeg hadde sist mens 4. november, og etter egne beregninger eggløsning 18. november. Fikk bekreftet graviditeten av lege 2. desember (da lav hcg på 17, som så tok seg opp).

På tidlig UL i (det jeg trodde var) 7+3, fikk jeg beskjed om størrelsen var ca 6 mm og at dette var forenelig med 6+0. Hjertelyden var på 122 slag i minuttet.

Hvordan i alle dager kan det ha seg at jeg blir satt tilbake så mye? Noen som har opplevd det samme?

Nå har jeg ikke vært på TUL selv, men ser MANGE her inne som blir satt både 7 og 10 dager tilbake, er helt normalt. Selv om du vet når du har mensen kan eggløsning komme før eller senere enn det du tror og egget kan feste seg senere enn man forventer :)

Kanskje du har hatt litt senere EL, og oppdaget graviditeten tidlig?
Jeg testet pos. 8 dpo :joyful:

De vokser jo litt i rykk og napp, så ta en ny ul om 2 uker så er nok alt i orden ♥️

jeg hadde Tul forrige uke, 6+3, da målte klumpen 6 mm..

Da jeg var gravid med sønnen min ble jeg satt tilbake en uke. Dvs at jeg «ble gravid» en uke etter siste samleie og da jeg hadde el. Legene sa da at det kan ha virret rundt der inne før det festet seg eller noe, eller gått inn i en dvale. Alt gikk helt fint og han ligger her og sover nå ❤️

Hei! :Heartred Jeg hadde siste mens på akkurat samme dato som deg, men jeg ble satt tilbake to dager. Kanskje du rett og slett har hatt en del senere eggløsning? Kan du ha blitt befruktet ca 10 dager senere enn du først antok?

Andre som har opplevd å bli satt tilbake på TUL?

Jeg hadde sist mens 4. november, og etter egne beregninger eggløsning 18. november. Fikk bekreftet graviditeten av lege 2. desember (da lav hcg på 17, som så tok seg opp).

På tidlig UL i (det jeg trodde var) 7+3, fikk jeg beskjed om størrelsen var ca 6 mm og at dette var forenelig med 6+0. Hjertelyden var på 122 slag i minuttet.

Hvordan i alle dager kan det ha seg at jeg blir satt tilbake så mye? Noen som har opplevd det samme?
Jeg spurde jordmor om størrelse da jeg var på tul fordi jeg hadde googlet at 5 mm var for lite for 7uker. Hun sa da at det var så store forskjeller så tidlig og at den ene målingen kunne gi milimetersforskjell fra den andre. 5mm var innafor i forhold til 7 uker sa hun. Nå stoppet hjerte hos min lille kort tid etter ultralyden da hjertelyden var så sakte, men størrelsen var riktig sa hun. Jeg visste akkurat når eggløsningen var på grunn av el test. De vokser relativt likt så tidlig, men noe variasjon kan de selvfølgelig se.

Jeg var på TUL da jeg etter egne beregninger var 6+2. Embroyet ble målt til 3mm noe gynekologen mente var helt normalt akkurat rundt 6 fullgåtte uker. Hjertet slo som det skulle og alt så bra ut. Så jeg tror nok det er forskjeller på størrelse så tidlig. Sikkert litt feilmargin på målingene også. Jeg har bestilt ny time første uken etter jul når jeg etter egne beregninger er 8+4, så får jeg se da om jeg blir satt tilbake og evt. hvor mange dager.

Last edited:
Sniker. Var og på tul når jeg var 7+4 i følge menstermin men ble målt til 6+2. Ble selvfølgelig veldig bekymret og visste det ikke kunne stemme. Jordmor var ikke bekymret i det hele tatt og sa det var veldig lett å måle feil når det var så smått. Var tilbake igjen 12+2 ifølge tul og ble da satt frem igjen til 13+2! Lykke til :)

Tusen takk for alle svarene! Dette var utrolig lettende å lese.

Skal tilbake til legen 6. januar. Håper det ser lysere ut da! Han nevnte forøvrig også at senere EL (enn man tror) er typisk for PCOS, som jeg har.

Sniker fra mai. Jeg ble satt tilbake 12 dager på TUL og nok en dag på OUL. Altså er jeg 13 dager kortere på vei enn mens-terminen tilsier.:)

Hørt mange blir satt tilbake på tul og det er bitte lite det de måler så ikke bare bare å måle rett, hvos hjerte slår og ting utvikler seg er det bra tegn:)

Var på ny tidlig UL nå. Hjertet slår fortsatt og embryoet er nå 1,6 cm, som tilsvarer 8+0/1. Alt ser med andre ord bra ut!

Back
Topp