Satt tilbake på tidlig ul?

Lykkeliten:-)

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har vært på tidlig ul. Trodde jeg var 8+0 (menstermin), men gynekologen mente jeg bare var 6+1. Gynekolog sa at enten kunne det være at jeg var kortere på vei enn jeg trodde, ellers kunne det tyde på at ting ikke var som det skulle.. Må tilbake igjen om to uker for å se om utviklingen er som den skal.. synes dette er veldig lang tid å vente.. dersom jeg kun er 6+1 i dag, fikk jeg positiv graviditetstest i uke 3, det kan vel ikke stemme?

Er det noen som har vært borti dette før? Er det noen sannsynlighet for at dette går bra?

Hilsen frustrert og vettskremt..

Jeg sluttet på pilla 12. juni 2015. Jeg testet etter litt mer enn 3 uker og fikk sterk positiv. Min termin var først nøyaktig 9 måneder etter pilleslutt. Usannsynlig, ble flyttet tilbake 2 uker etter TUL. Antar det er mulig :P

Takk for svar! Må legge til at jeg har masse symptomer som ømme pupper, trøtt hele tiden, småkvalm, lite matlyst osv.. har heller ikke hatt noen blødninger (litt lyserosa/lysebrunt på papiret innimellom, men ikke noe mer). Er så redd for at det er en MA..

Har sett flere som har snakket om at egget kan gå i en form for dvale helt i starten etter befruktningen og at den lille da startet å utvikle seg litt senere enn man beregner uten at det er noe galt :-)

Men hvis hjertet slo så er oddsen god:) mange som blir satt tilbake til de merkeligste uker og alt er normalt. :)

jeg ble også satt tilbake på tidlig ul på tirsdag. Trodde jeg skulle være 8+0, ble satt tilbake til 6+0, noe jeg mener er umulig. Han kommenterte at det var vanskelig å måle, så jeg setter en knapp på at han målte litt feil å at jeg var nærmere 7 uker istede, for det kunne jeg godtatt. I følge menstermin er jeg 8+4 i dag, så jeg forholder meg bare til min egen termin frem til neste tidlig ul :) så forøvrig at hjerte slo. Jeg fikk fremskøvet ul et par dager pga blødning, men alt så bra ut. Forøvrig er det rosa på papiret når jeg tørker meg, vært sånn et par dager, så er ganske bekymret..

Jeg var på UL forrige mandag, og da mente hun at jeg var 6+2, da jeg var 7+6. Da fikk jeg ny time, og var på UL igjen denne uka, og da var babyen vokst mye siden sist, så da ble jeg målt til sånn ca det jeg mener jeg er :happy: så tror nok de kan vokse litt i sitt eget tempo.

jeg ble også satt tilbake på tidlig ul på tirsdag. Trodde jeg skulle være 8+0, ble satt tilbake til 6+0, noe jeg mener er umulig. Han kommenterte at det var vanskelig å måle, så jeg setter en knapp på at han målte litt feil å at jeg var nærmere 7 uker istede, for det kunne jeg godtatt. I følge menstermin er jeg 8+4 i dag, så jeg forholder meg bare til min egen termin frem til neste tidlig ul :) så forøvrig at hjerte slo. Jeg fikk fremskøvet ul et par dager pga blødning, men alt så bra ut. Forøvrig er det rosa på papiret når jeg tørker meg, vært sånn et par dager, så er ganske bekymret..

Jeg mener også at det er veldig rart om jeg bare er 6+1.. Når skal du tilbake på ul? Fikk beskjed om at jeg måtte vente minst to uker.. gynekologen trodde han så hjerteslag, men var ikke sikker..

jeg fikk ikke fastsatt ny time, han ba meg bare bestille ny time om et par uker. Jeg bestilte ny ul et annet sted fordi jegfølte jeg fikk så vage svar å følte egentlig ikke at han var så erfaren, skal på ny når jeg er i min uke 11, etter hans beregning er jeg da i uke 9. Men jeg er litt bekymret fordi hver gang jeg har vært på do har det vært rosa på papiret, begynte i går. Han mente at siden han så hjerteslag er det ingen tegn på noe SA, men han kunne ikke svare på hvor blødningen kom fra.

jeg fikk ikke fastsatt ny time, han ba meg bare bestille ny time om et par uker. Jeg bestilte ny ul et annet sted fordi jegfølte jeg fikk så vage svar å følte egentlig ikke at han var så erfaren, skal på ny når jeg er i min uke 11, etter hans beregning er jeg da i uke 9. Men jeg er litt bekymret fordi hver gang jeg har vært på do har det vært rosa på papiret, begynte i går. Han mente at siden han så hjerteslag er det ingen tegn på noe SA, men han kunne ikke svare på hvor blødningen kom fra.

Forrige svangerskap hadde jeg litt blødningen i begynnelsen, både uke 7, 9 og 11. Litt blod på papiret. Var på ul flere ganger, de fant ikke noe galt. Når jeg var på ul litt senere så de at blødningene skyldtes at morkaken lå litt langt ned. Ga seg etterhvert heldigvis, men ble jo veldig redd hver gang.. ellers er jo slimhinnene veldig skjøre når man er gravid, kan jo bare være det? Helt sikkert ingenting å bekymre seg over når du har sett hjerteslag

Satser på at alt er bra, har jo ingen smerter så! :) litt betryggende er det jo å høre om flere som har opplevd det samme! Rart gynekologen din sier at han trodde han så hjerteslag, bør jo kanskje se nøyere etter?
Vi fikk ikke høre hjerteslag, men så dem, og vi fikk se hjertefrekvens som også ble målt. Så jeg satser på at alt ordner seg! Håper det gjør det for deg å :)

Satser på at alt er bra, har jo ingen smerter så! :) litt betryggende er det jo å høre om flere som har opplevd det samme! Rart gynekologen din sier at han trodde han så hjerteslag, bør jo kanskje se nøyere etter?
Vi fikk ikke høre hjerteslag, men så dem, og vi fikk se hjertefrekvens som også ble målt. Så jeg satser på at alt ordner seg! Håper det gjør det for deg å :)

Ja, jeg synes ikke han var så nøye. Skal til en annen neste gang heldigvis. Satser på at det går bra for oss begge, litt beroligende å høre at andre har det ganske likt :)

Jeg har blitt satt tilbake alle tre ganger. 14 dager med første, 28 dager med andre, og 21 dager nå med tredje.
Har gått fint. Og har født nærmere menstermin likevel [emoji28]

Jeg fikk beskjed av min lege nå i dag at det kan forekomme ganske store avvik akkurat i de ukene du beskriver, da fostre vokser i forskjellig hastighet i starten. Derfor bør man forholde seg til det "sikreste" man har som er menstermin inntil man kan ta litt bedre mål på OUL. Snakket med han om dette ettersom jeg også ble satt litt tilbake når jeg var på TUL. Så jeg tenker at om gynekologen så et hjerte som slo så er nok alt helt i orden! Krysser fingrene for en bedre opplevelse på neste undersøkelse!

Back
Topp