Satt tilbake på ordinær ultralyd

SB91

Andre møte med forumet
Jeg var på ultralyd i uke 16 (07.09), og fikk da beskjed om at babyen lå akkurat på målet. Ultralyden ble tatt i forbindelse på at jeg skulle sette på en pessar grunnet senabort/dødfødsel sist svangerskap. Denne ultralyden ble tatt av gynekolog. I går, 20 dager etter, ble jeg plutselig satt tilbake 8 dager. Vet jo at det er minimale forskjeller som skal til for at man blir satt frem/tilbake, og at alt avhenger av hvor nøyaktig man setter disse markeringene når man måler.

Det jeg synes er litt rart er at på 20 dager ligger lillemor plutselig 1 uke bak skjemaet.. Prøver å tenke det bare er et tall på et ark, og at barnet kommer når det vil uansett, men lettere sagt enn gjort etter alt som skjedde sist gang.

Andre som har blitt satt frem/tilbake på oul? :)
 
Jeg ble satt 4 dager tilbake med førstemann og syns det var verdens undergang [emoji23][emoji85] Men han kom en dag før termin, så tenker "min" termin var mer riktig uansett [emoji4] Denne gangen ble jeg satt 3 dager fram, men det var ikke like viktig for meg denne gangen merker jeg [emoji4]
 
Hvis alt annet var i orden, ville jeg ikke tenkt så mye på det. De vokser i rykk og napp og rundt 18 var i følge fostermedisineren jeg var hos, ikke det beste tidspunktet for å sette termin. Men det er på dette tidspunktet at organer er store nok til at man får gjort alle strukturelle målinger. Hos meg bruker de ultralydterminen fra uke 13, men det er bare fordi den ble gjort på fostermedisinavdelingen.
Jeg tenker at dersom ikke jordmor/lege la noe vekt på at du ble satt tilbake, så trenger du ikke bekymre deg :)

Leit å høre at du mistet barnet ditt sist. ❤️Mitt forrige svangerskap endte også med dødfødsel, så jeg forstår godt at du blir veldig bekymret av dette. Jeg ville ha tatt en telefon til jordmor/lege der du har blitt fulgt opp, eller jordmor på helesestasjonen for å høre hva de tenker om det. Det kan være beroligende å høre en ekstra gang fra fagfolk at det ser fint ut :)
 
Kommunal jordmor ble ringt i går etter ultralyden :) Hun har jeg fri tilgang til etter det som skjedde sist. Så får god oppfølging :)

Hun på sykehyset var bare så bastant og sa at nå var denne terminen satt, og ingen andre skulle røre den. Jaha tenkte jeg bare da :p Men alt det anatomiske så fint ut, og pessaren har jeg fått dato på å fjerne allerede, så håper de ikke endrer den grunnet ny termindato..

Jeg kommer til å lure meg inn på en ekstra ultralyd om noen uker for å se at lillemor følger kurven sin. Gjør hun det er det ingen problem :)

Så leit ❤ Håper du også får god oppfølging denne gang. Kjenner skuldrene kryper oppover jo nærmere tidspunktet jeg mistet nærmer seg. Men må bare prøve å holde hodet kaldt. Godt å ha gode folk rundt seg. :)
 
Jeg ble satt 4 dager tilbake med førstemann og syns det var verdens undergang [emoji23][emoji85] Men han kom en dag før termin, så tenker "min" termin var mer riktig uansett [emoji4] Denne gangen ble jeg satt 3 dager fram, men det var ikke like viktig for meg denne gangen merker jeg [emoji4]
Jeg vet at syklusen min ikke var helt i rute, for ble gravid relativt kjapt etter jeg mistet sist. Men er så kontrollfreak at når ting endres i hytt og pine får jeg neeesten noia :p
 
Kommunal jordmor ble ringt i går etter ultralyden :) Hun har jeg fri tilgang til etter det som skjedde sist. Så får god oppfølging :)

Hun på sykehyset var bare så bastant og sa at nå var denne terminen satt, og ingen andre skulle røre den. Jaha tenkte jeg bare da :p Men alt det anatomiske så fint ut, og pessaren har jeg fått dato på å fjerne allerede, så håper de ikke endrer den grunnet ny termindato..

Jeg kommer til å lure meg inn på en ekstra ultralyd om noen uker for å se at lillemor følger kurven sin. Gjør hun det er det ingen problem :)

Så leit ❤ Håper du også får god oppfølging denne gang. Kjenner skuldrene kryper oppover jo nærmere tidspunktet jeg mistet nærmer seg. Men må bare prøve å holde hodet kaldt. Godt å ha gode folk rundt seg. :)

Så bra at du også får god oppfølging :)
Jeg har også så mange samtaler jeg vil hos jordmor og nå er jeg ca hver 14. dag på poliklinikken på sykehuset. Godt med god oppfølging, men ser fram til å komme noen uker lenger på vei, forbi der jeg mista sist og egentlig bare til han har kommet ut i live. Klarer nok ikke å tenke at det går bra før det. Men god oppfølging gjør det absolutt lettere :)
 
Så bra at du også får god oppfølging :)
Jeg har også så mange samtaler jeg vil hos jordmor og nå er jeg ca hver 14. dag på poliklinikken på sykehuset. Godt med god oppfølging, men ser fram til å komme noen uker lenger på vei, forbi der jeg mista sist og egentlig bare til han har kommet ut i live. Klarer nok ikke å tenke at det går bra før det. Men god oppfølging gjør det absolutt lettere :)
Jeg har åpen retur til føden etter å fått på pessar, for de får ikke gjort mer fra eller til, i og med de ikke fant ut hvorfor det gikk galt sist.

Skuldrene senkes nok ikke helt før jeg har henne i armene mine.. Og akkurat nå føles det veldig langt frem i tid.. Men det går rette veien, selv om jeg måtte "rykke tilbake til start" etter oul :p
 
Jeg har åpen retur til føden etter å fått på pessar, for de får ikke gjort mer fra eller til, i og med de ikke fant ut hvorfor det gikk galt sist.

Skuldrene senkes nok ikke helt før jeg har henne i armene mine.. Og akkurat nå føles det veldig langt frem i tid.. Men det går rette veien, selv om jeg måtte "rykke tilbake til start" etter oul :p

Ja, ikke sant, å bli satt så mange dager tilbake kjennes ut som en liten evighet.
Og termin/ uke 37 føles uendelig langt unna. Plutselig er vi der forhåpentligvis med et levende nurk i armene, og FOR en dag det blir ❤️❤️❤️
 
Jeg vet at syklusen min ikke var helt i rute, for ble gravid relativt kjapt etter jeg mistet sist. Men er så kontrollfreak at når ting endres i hytt og pine får jeg neeesten noia :p

Ja, men det er forståelig da [emoji4][emoji177]
 
Back
Topp