Satt opp til dialog med anestesilege

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid med Nr to og har vært på oul. Pga at jeg er overvektig så ble jeg satt opp på ekstra ultralyd. La også merke til at jeg er satt opp hos anestesi lege. Det er ikke planlagt noe keisersnitt som jeg vet om. Er dette noe nytt? Eller er det fordi jeg er overvektig. Merket det etter at de stengte idag. Noen andre som har erfaringer ?

Det er pga overvekt ja, og er nytt. Hvor nytt vet jeg ikke. Jeg fødte sist i 2012 og da var det ikke sånn :)

Det trenger nødvendigvis ikke være pga. at du er overvektig. :)
Jeg hadde også samtale med anestesilege da jeg var inneliggende før fødsel med førstemann. Forsto det som at det var ¨forberedende¨ i tilfelle fødsel skulle ende med keisersnitt. Flaks for min del, da fødsel endte i hastekeisersnitt. ;)

Det er hvertfall et nytt tilbud som gis ved overvekt, så siden du har fått oppfølging pga det tenker jeg det er en sammenheng der :)
Ingen av de jeg kjenner som har født siste året med normalvekt, har hatt en slik samtale så det er ikke standard for alle. Jeg hadde masse ekstra oppfølging sist (ul ca annenhver uke) men ikke denne samtalen :)

Hva slags opplegg er det snakk om?
Er selv overvektig, men ingenting av ekstta oppfølging?:wacky:

Jeg hadde bmi over 40, hadde ikke samtale med anestesi. Fødte sist i november...

Men vet det er praksis enkelte steder, da det kan være veldig vanskelig å sette epidural på overvektige.

Jeg fødte på UNN tromsø

Bmi på 36, så går forsåvidt under kriteriene, men er jo i uke 25 nå, så blir nok ikke noe ekstra da! Har jo glukosebelastning selvfølgelig da:)

Ja, det er bmi før man blir gravid som gjelder. Men om du er i tvil så kan du også spørre jordmor hva hun tenker om det :)

Er visst en spammer ute og går her ser jeg, men han løftet nå tråden iaf da:hilarious:

Men jeg er også satt opp til samtale med anestesi på sykehuskontrollen i uke 32, jeg er ikke overvektig, bmi under 22, men har en bindevevssykdom da.. Spent på hva vi skal snakke om, det er meningen at jeg skal føde naturlig:)

Oi, så rart. Jeg er typ 15 kg overvektig (før svangerskapet) og fødte i 2016 og 2020 og har aldri vært til noen samtale. Født helt vanlig begge gangene uten noe ekstra oppfølging, selvom jeg gikk opp 35 kg begge gangene :bored:

Back
Topp