Satt i gang selv?

castora

Forelsket i forumet
Til dere som har født barn, har dere gjort noe for å sette i gang fødselen selv?
Hvor lenge før/etter termin bestemmte dere dere for å gjøre det?
Å hadde det dere gjore virkning?

Synes dette er så morro å lese om :)
Er så mye som kan gjøres, men funker det liksom?

Jeg fikk modningsakupunktur, og på formiddagen den 3 august fikk jeg aku med riestimulerende nåler og 14 timer seinere var riene i gang.
Første gangen ble jeg satt i gang..

Jeg sov masse. Hele tiden. Og vannet mitt gikk mens jeg sov (våknet av det da...). så det virket kjempebra[:D]

sprang et par etager opp og ned i kjellern og henta 1 og 1 vedkubbe for å fyre i ovnen med.
hmm var vell nesten 40 uker.
men det funka jo ikke.
akkurat som alt annet sånnt egentli ikke funker,
med mindre man er utrolig heldig eller at det hadde kommet til skje uansett[8D]
var så lei at jeg holdt på å bli sprø.

Gikk på meg rier første gang. Bare gå og gå og gå så man får kynnere og fortsette å gå lenge etter at de har blitt så sterke at du vil stoppe opp.. [8D] Bratt bakke eller trapper er best. Andre gang gjorde jeg også det. Vannet gikk dagen etter en spesielt hard økt, men fikk aldri effektive rier, så jeg måtte hjelpes i gang med modningspiller. 

Hører flere har sex på terminen for at sæd inneholder noe av det samme som de modnings pillene?

Får man modnings piller hvor som hellst liksom, ellerm å du på sykehuset å få det? Å får du det så så lenge etter termin eller kan du få det den dagen du har termin også?

Dette er sås pennende tema :)

Du får definitivt kun modningspiller på sykehuset. TAKK OG LOV! Det er heftige saker. Det skal settes inn i livmormunnen, og den er laaaaaaaaaaangt oppi skjeden. Jeg har stor tro på å la naturen gå sin gang og være uthvilt og i grei form når fødselen kommer. Den er som to marathon sies det.

Ja det bør vell bare fåes på sykehuset når det er bruk for det.
Håper ingen missbruker slike piller. Men dette er vell piller man uansett ikke får kjøpt på nett som man kan med andre legemidler så.
Håper for all del vertfall, at man ikke kan det..

Sæd inneholder noen av de samme stoffene som modningstablettene gjør ja, men i så mikroskopisk mengde at det sannsynligvis ikke har noen effekt.
Modningstabletter er slett ikke noe du vil prøve, du gjør det om du må. Jeg måtte.
Jeg fikk de 12 dager før termin fordi jeg fikk svangerskapsforgifning, ikke noe kjekt. Var intenst og heftig uten pauser mellom riene, og hele fødselen tok bare 5,5 timer fra første rie og 0 cm åpning til jenta var ute.

Legene gir modningstabletter kun der de må, enten ved fare for liv og helse før termin, eller om man går så langt over at ungen må ut.

ORIGINAL: Emmeline

ORIGINAL: Pijah

Sæd inneholder noen av de samme stoffene som modningstablettene gjør ja, men i så mikroskopisk mengde at det sannsynligvis ikke har noen effekt.
Modningstabletter er slett ikke noe du vil prøve, du gjør det om du må. Jeg måtte.
Jeg fikk de 12 dager før termin fordi jeg fikk svangerskapsforgifning, ikke noe kjekt. Var intenst og heftig uten pauser mellom riene, og hele fødselen tok bare 5,5 timer fra første rie og 0 cm åpning til jenta var ute.

Legene gir modningstabletter kun der de må, enten ved fare for liv og helse før termin, eller om man går så langt over at ungen må ut.

Det samme skjedde med meg, jeg var absolutt ikke moden og ingen åpning, fra første ri tok det 4 timer til hun var ute. Fra 3 cm til hun var ute tok det 36 min, var noe av det mest intemse jeg har vært med på. Riene gikk ikke lenger ned til 35(på den måler greia) før det kom en ny[&:]  Men det var greit etterpå da, man er jo ikke sliten på samme måten som etter en fødslen på 20 timer liksom[8D][:D]

jeg var helt øøødelagt! Jeg fikk epidural som ikke funka, riene hagla (tror jeg hadde 10 sek pustepause en times tid på det værste), og jenta stanga skikkelig i bekkenet. Hun kom ut med skikkelig cone-head, etter at jeg hadde pressa i 70 minutter.. Som sagt, heeeelt ødelagt..

Denne gangen startet det av seg selv, gikk fra 5 til 10 cm åpning på 20 minutter og så 25 min med pressing. Var på beina igjen etter to timer, fordi jeg ikke fikk lov å reise meg før. Neeeh, heller naturlig start enn indusert jah! [;)][:)]

6 dager på overtid gjorde jeg hagearbeid, spiste mye kanel og sterk pizza...

Da jeg la meg for kvelden masserte jeg brystvortene mine i 15 min, og da startet riene.
5 timer etter var frøkna ute.[;)]

Med førstemann gikk vannet i slutten på uke 38. Hadde ikke forventet at det skulle skje da, så jeg hadde ikke prøvd noen kjerring råd e.l..[;)]

Håper jeg rekekr å komme meg over til 2010, da skal jeg si meg fornøyd.
Men er vell ikke bare å knipe igjenn om han bestemmer seg for å komme.
Men går folk virkelig 14 dager på overtid nå også?
Blir satt i gang en uke etter termin om det ikke blir noe jeg..
14 dager er veeeeeenge, vil tro de 14 dagene er som en mnd..

ORIGINAL: castora

Til dere som har født barn, har dere gjort noe for å sette i gang fødselen selv? egentlig ikke, var veldig rolig i forhold til at jenta kom til å komme når hun selv ville
Hvor lenge før/etter termin bestemmte dere dere for å gjøre det? to uker før hun kom, på bursdagen min så ville jeg reise til ikea for å kjøpe ammestol å ha på barnerommet. jeg hadde det i underbevisstheten at ikea er den offentlige plassen med flest påbegynnende  fødsler så jeg håpet egentlig på trondheimsfødsel (4,5 timer unna der jeg bor).
Å hadde det dere gjore virkning? ingen virkning, hun kom to uker etter.

Synes dette er så morro å lese om :)
Er så mye som kan gjøres, men funker det liksom?

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

Prøvde bingebærbladkapsler...de skulle visst være bra, for å sette i gang (?) og for å slippe revning.
Revningen slapp jeg, men ungen kom nesten 14 dager på overtid... Det var laaaange 14 dager...

De hjelper jo bare livmor med styrke og jevne rier og frisk livmor i etterkant av fødsel. Kan hjelpe på modning... men på revning har ikke de kapslene noe å si altså [:)].

Back
Topp