Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Emmeline
ORIGINAL: Pijah
Sæd inneholder noen av de samme stoffene som modningstablettene gjør ja, men i så mikroskopisk mengde at det sannsynligvis ikke har noen effekt.
Modningstabletter er slett ikke noe du vil prøve, du gjør det om du må. Jeg måtte.
Jeg fikk de 12 dager før termin fordi jeg fikk svangerskapsforgifning, ikke noe kjekt. Var intenst og heftig uten pauser mellom riene, og hele fødselen tok bare 5,5 timer fra første rie og 0 cm åpning til jenta var ute.
Legene gir modningstabletter kun der de må, enten ved fare for liv og helse før termin, eller om man går så langt over at ungen må ut.
Det samme skjedde med meg, jeg var absolutt ikke moden og ingen åpning, fra første ri tok det 4 timer til hun var ute. Fra 3 cm til hun var ute tok det 36 min, var noe av det mest intemse jeg har vært med på. Riene gikk ikke lenger ned til 35(på den måler greia) før det kom en ny[&:] Men det var greit etterpå da, man er jo ikke sliten på samme måten som etter en fødslen på 20 timer liksom[8D][:D]
ORIGINAL: castora
Til dere som har født barn, har dere gjort noe for å sette i gang fødselen selv? egentlig ikke, var veldig rolig i forhold til at jenta kom til å komme når hun selv ville
Hvor lenge før/etter termin bestemmte dere dere for å gjøre det? to uker før hun kom, på bursdagen min så ville jeg reise til ikea for å kjøpe ammestol å ha på barnerommet. jeg hadde det i underbevisstheten at ikea er den offentlige plassen med flest påbegynnende fødsler så jeg håpet egentlig på trondheimsfødsel (4,5 timer unna der jeg bor).
Å hadde det dere gjore virkning? ingen virkning, hun kom to uker etter.
Synes dette er så morro å lese om :)
Er så mye som kan gjøres, men funker det liksom?
ORIGINAL: HvorErMINpulesveis
Prøvde bingebærbladkapsler...de skulle visst være bra, for å sette i gang (?) og for å slippe revning.
Revningen slapp jeg, men ungen kom nesten 14 dager på overtid... Det var laaaange 14 dager...