Satt i gang pga julaften

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg har termin 14.desember. Dvs at om jeg går 10 dager over tiden så kommer snuppa på julaften. Moren min gikk 10 dager over tiden med både lillebror og meg, så frykter at jeg kanskje gjør det samme :p

Vet at babyen kommer når hun vil men hadde kanskje et lite håp om at de satte meg i gang før julaften? Noen som vet? Har det noe i si i det hele tatt at det er jul? :p

Har også termin da! :) Og legen min mente og trodde at jeg helt sikkert kom til å bli satt i gang før julaften. Dette på grunn av bemanning i juledagene. Men risikerer jo å ligge på sykehuset på julaften da. :p Jeg skal spørre de på sykehuset om dette når vi skal på omvisning. :)

Så kjekt å høre :p angrer på at jeg ikke spurte når jeg var på omvisning! Tenker at det må være grusomt kjedelig å ha bursdag på julaften :p

Tror nok de setter deg igang før da for julaften og helligdager pleier de vel å unngå pga lavere bemanning.

Så bra :) nå ble jeg glad :) hehe

Det er ikke nødvendigvis sånn at de setter i gang tidligere pga. helligdager dessverre :-/ Så var jeg deg ville jeg sjekka med sykehuset du skal føde :)

På Rikshospitalet gjør de det i allefall ikke, for der mener de at der er best å vente så lenge som mulig (så fremt barnet har det bra på trivselkontroll) for da er det et håp om at man føder naturlig uten å bli satt i gang. De snakket en god del om det på kurset jeg var på.

Men jeg har termin 8. desember.

Det er ikke nødvendigvis sånn at de setter i gang tidligere pga. helligdager dessverre :-/ Så var jeg deg ville jeg sjekka med sykehuset du skal føde :)

På Rikshospitalet gjør de det i allefall ikke, for der mener de at der er best å vente så lenge som mulig (så fremt barnet har det bra på trivselkontroll) for da er det et håp om at man føder naturlig uten å bli satt i gang. De snakket en god del om det på kurset jeg var på.

Men jeg har termin 8. desember.

Sant det :-) får satse på at vi slipper å gå lenge på overtid noen av oss ;)

Jeg har termin 1.juledag og er også livredd for juleaften :(
Har termin julaften, så håper jeg slipper å få på termin. Nå har jeg fått innvilget keisersnitt, og da tar de vel litt før, men har ikke bestemt meg for om jeg vil.

Her har jeg termin 13. og de setter i gang 11 dager på overtid her jeg bor, men vi fikk beskjed på oul at de kom til å sette i gang tidligere på grunn av julaften :)

Jeg fikk beskjed om st det var litt opp til meg selv hvis baby hadde det bra. At jeg mest sannsynlig ikke kom til å få noe trivselskontroll på helligdag.. Jeg har termin på julaften, kom sikkert til å få kontroll 30.desember og blir satt i gang en av de første dagene i januar hvis jeg var klar for det. Jeg er litt redd for å bli satt i gang..vil at ting skal starte selv- så krysser fingrene for det :-)

Har termin julaften, så håper jeg slipper å få på termin. Nå har jeg fått innvilget keisersnitt, og da tar de vel litt før, men har ikke bestemt meg for om jeg vil.

Jeg hadde ks med førstemann, og hadde jeg fått det igjen hadde jeg vært sjeleglad!!

Kanskje forskjellig fra sykehus til sykehus hvordan de praktiserer det? Skal føde på Skien sykehus. Aner ikke hvordan reglene er der :-) noen som har kjennskap til føden på Skien?

Jeg hadde ks med førstemann, og hadde jeg fått det igjen hadde jeg vært sjeleglad!!
Akkurat nå føles det som om denne luringen kommer om ikke altfor lenge:s Skulle ha ks forrige gang og hadde fått tid 1.12. Ungen kom 12.11, og da var det sånn trøkk på sjukehuset at de ikke rakk ks.. Redd for samme scenario igjen:/

Akkurat nå føles det som om denne luringen kommer om ikke altfor lenge:s Skulle ha ks forrige gang og hadde fått tid 1.12. Ungen kom 12.11, og da var det sånn trøkk på sjukehuset at de ikke rakk ks.. Redd for samme scenario igjen:/

Åh æsj... Håper d går bra denna gangen da...

Huff. Håper det går bedre denne gangen :-)

Har også termin da! :) Og legen min mente og trodde at jeg helt sikkert kom til å bli satt i gang før julaften. Dette på grunn av bemanning i juledagene. Men risikerer jo å ligge på sykehuset på julaften da. :p Jeg skal spørre de på sykehuset om dette når vi skal på omvisning. :)

Var på ultralyd hos gynekologen min, hun jobber som overlege på sykehuset også. Hun sa at mest sannsynlig hadde jeg kommet på overtidskontroll på lillejulaften og om alt så bra ut satte de meg i gang på 1.juledag. Skuff :p

Var på ultralyd hos gynekologen min, hun jobber som overlege på sykehuset også. Hun sa at mest sannsynlig hadde jeg kommet på overtidskontroll på lillejulaften og om alt så bra ut satte de meg i gang på 1.juledag. Skuff :p
Nei, så kjedelig da! :P Høres ut som vi må prøve alle mulige triks om vi går på overtid. ;)

Back
Topp