Satt i gang ganger to?

KriseKattaStrofe

Gift med forumet
Sensommerskattene 2023
Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har erfaring med å bli satt i gang i flere fødsler?
Hvilke uker ble du satt i gang?

Og med det, var det nogenlunde likt forløp, tok en av de lenger tid og hvordan var smertene?
 
Ja. 3 igangsatte fødsler. Ulikt forløp. Alle gjorde vondt, men den siste gjorde minst vondt og tok raskest tid. Den første ble satt igang veldig tidlig med en veksthemmet baby så kan ikke sammenlignes helt med de to senere hvor jeg ble satt igang i uke 38. Der tok en fødsel rundt 22 timer og den neste rundt 4-5 timer hvorav kun siste 3 timer gjorde virkelig vondt. Det var det beste fødselen synes jeg.

Fødsel 1: Satt igang med en type vaginaltablett de har slutta å bruke fordi den kan stimulere til styrtfødsel. Fikk rier 3 timer etter den tabletten. Fødte 3 timer etterpå. Rier nonstop uten særlig pauser.

Fødsel 2: Satt igang med ballong 38+1. Ballong falt ut dagen etterpå. Aktiv fødsel fra samme kveld (dag 2 etter igangsetting), baby født neste ettermiddag ca 22timer etter riene starta. Aktiv fødsel 18timer mener jeg.

Fødsel 3: Satt igang med oral tablettkur i stedet for ballong. Maserier av og på pga tablettene det neste døgnet. Ordentlige rier og aktiv fødsel fra kvelden etter (dag 2 etter igangsetting). Baby født samme natt litt Iver midnatt.
 
@Veivalsa tusen takk for godt svar!
Fødsel 1,når var det?
Jeg tror nemlig også at jeg fikk den tabletten forrige gang men det var i 2013.
 
Lykke til :D husker ikke om det var du som hadde en tråd om seteleie eller stort barn. Eller begge. Uansett - det går sikkert bra. Min siste fødsel var seteleie.
Jøss, så godt du husker da! :cheers
Det var om seteleie ja, forrige uke fikk jeg en sinnsykt vekst i forstevann så da hadde han plass nok til å snu seg.
Merkelig siden legen sa at det kommer ikke til å skje.
Men nå har han såpass god plass så han kan like gjerne snu seg igjen sa de på torsdag.
Jeg har mine mistanker men det er lov å håpe at han ligger i hodeleie ihvertfall :)
 
Jøss, så godt du husker da! :cheers
Det var om seteleie ja, forrige uke fikk jeg en sinnsykt vekst i forstevann så da hadde han plass nok til å snu seg.
Merkelig siden legen sa at det kommer ikke til å skje.
Men nå har han såpass god plass så han kan like gjerne snu seg igjen sa de på torsdag.
Jeg har mine mistanker men det er lov å håpe at han ligger i hodeleie ihvertfall :)

Fantastisk. Da håper vi på det beste og hodeleie. Og hvis ikke går det også bra :D
 
Det var i 2017. Hørte ved neste fødsel at de hadde slutta med den og det var i 2018.

Jeg fikk også den der vaginaltabletten ved første fødsel. August 2018. Fikk rier nonstop når det først starta. Så skjønner de har slutta med den.
 
Jeg fikk også den der vaginaltabletten ved første fødsel. August 2018. Fikk rier nonstop når det først starta. Så skjønner de har slutta med den.

Ja! Jeg fødte i januar 2018. Litt ulik praksis på sykehusene når de stoppa med den, men rundt 18-19 hvertfall
 
Var det Misodel? Den slutta de med rundt 18/19, på de fleste sykehus. I Arendal har de den fortsatt :)
 
Hvordan gikk det?

Jeg har blitt satt igang 4 ganger :)

2011: satt igang 8 dager etter termin, fødte på dag 10. (preeklampsi) fikk først tabletter (vaginal) dag 8/9 før jeg fikk ballong (som en av de første på det sykehuset). Det fikk fart på ting. Murringer frem til 10 timer aktiv fødsel.

2013: satt igang 9 dager etter termin, fødte på dag 10. Ballong og tabletter (vaginal). 50 min aktiv fødsel (overstimulert)..

2020: satt igang dagen før termin. Fødte på termin. Samme forløp som 2013 men 3,5 timer aktiv fødsel.

2023: satt igang 12 dager før termin. Fødte 10 dager før. Ballong og tabletter. Veldig lite modent og treg kropp. Riene kom og gikk men var aldri veldig vonde. 32 min aktiv fødsel (til slutt overstimulert).

De har tatt vannet hver gang, og fra da registrert som aktiv fødsel. (Ca 3-4 cm).
 
Back
Topp