Satt frem selv om dato for EL var sikker

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Er det noen som vet hvordan det kan ha seg at man kan bli satt frem (for min del fra 7+4 til 8+1 når jeg vet når EL var?

Lurer på om jeg må ringe og få endret timen min til fosterdiagnostikk siden jeg nå havner uti uke 13+2. Da begynner fra vel å bli litt sent for at de får til å se det de evt leter etter..

Screenshot_20230125-143036_FF App.jpg

Jeg opplevde det samme sist svangerskap. Både tempet og tok el-tester så var rimelig sikker på EL. Ble likevel flyttet en uke frem på TUL og OUL (de målte samme dato). Baby kom 19 dager før det igjen og var stor og klar :)

Jeg opplevde det samme sist svangerskap. Både tempet og tok el-tester så var rimelig sikker på EL. Ble likevel flyttet en uke frem på TUL og OUL (de målte samme dato). Baby kom 19 dager før det igjen og var stor og klar :)
Jøss, jeg fatter ikke hvordan det går an og det irriterer meg :hilarious:

Jeg ble også satt frem, ca 4 dager. Men legen går ikke etter vår eggløsningsdag, men første mens dag i siste menstruasjon og finner termin dato. Selvom jeg sier jeg vet hvilken dag så går fastleger ut ifra den måleskiva si. Så når jeg kom på TUL så sa jeg termindato er feil, og sa når det var. Da sa den jordmoren at ja det stemmer,målene tilsier den datoen du sier og ikke den legen regnet seg frem til.

Sniker
Ultralyd i uke 12 skal utføres mellom 11+0 og 13+6, så du er fortsatt innenfor :happy:

Jeg ble også satt frem, ca 4 dager. Men legen går ikke etter vår eggløsningsdag, men første mens dag i siste menstruasjon og finner termin dato. Selvom jeg sier jeg vet hvilken dag så går fastleger ut ifra den måleskiva si. Så når jeg kom på TUL så sa jeg termindato er feil, og sa når det var. Da sa den jordmoren at ja det stemmer,målene tilsier den datoen du sier og ikke den legen regnet seg frem til.

Men jeg har løyet til legene og sagt at mensen var 3 dager før den var siden jeg hadde tidlig EL. :shy: Akkurat pga at de går ut fra siste dag i fleste mens og regner el ca 14 dager etter..

Hadde første dag i siste mens 6.des
Har sagt til legene 3.des for da blir det 14 dager til da jeg vet jeg hadde EL.

Nå som jeg er satt frem burde siste mens startet 29.nov, noe den definitivt ikke gjorde :hilarious:

Men jeg har løyet til legene og sagt at mensen var 3 dager før den var siden jeg hadde tidlig EL. :shy: Akkurat pga at de går ut fra siste dag i fleste mens og regner el ca 14 dager etter..

Hadde første dag i siste mens 6.des
Har sagt til legene 3.des for da blir det 14 dager til da jeg vet jeg hadde EL.

Nå som jeg er satt frem burde siste mens startet 29.nov, noe den definitivt ikke gjorde :hilarious:
Hmm, ja så rart..

Sniker.

Baby her er ivf. Dvs, 100% befruktningsdato + de første 5 dagene er egget dyrket i maskin for å se at de utvikler seg riktig osv... Så.. 100% nøyaktig.
Likevel.
7+2 ble jeg målt til 7+6. :)

Dette er fordi, embryo vokser veldig i rykk og napp. Egentlig hele veien, men spesielt i starten. Da kan man måles +/÷ hele 5 dager i forskjell. Dvs, to stykk med eggløsning på akkurat samme dag, kan i VERSTE fall bli målt til opp til 10 dager i forskjell. (Ene 5 dager før og andre 5 dager etter). Dette er innen normalen.

Det ligger også i der, at dette er snakk om millimeter-målinger, og én millimeter feil måling, gjør ganske grei forskjell.
Det er vel rundt uke 12 at målingen vil være aller mest nøyaktig, for på dette tidspunktet er fostre mest mulig like i størrelse.

På ultralyd uke 13+1, så ble vi målt til akkurat 13+1 igjen, dog - så det var bare den rykk-og-napp utviklingen som gjorde forskjellen. :)

Back
Topp