Sara sine juleforberedelser

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jula 2015 begynner ca her:http://forum.babyverden.no/threads/sara-sine-juleforberedelser.1719531/page-4#post-19912603

Jeg har jo snakket om denne tråden et par dager, så på tide å få den på plass. En tråd for å samle planer, lister, linker, påminnelser, oppmuntring, råd og masse, masse "glede seg".

Vi får se litt hvordan dette utvikler seg.

Helst skulle jeg holdt av de første innleggene til lister. Men det blir jo spamming å lage de neste 7-8 innleggene på rappen, med bare "holder av denne" "og denne" etc ;-)

Men planlegge jula skal jeg i alle fall.

Last edited:
Her kan jeg i alle fall ha listeoversikt!
Jeg er listoman.

Første liste, som må revideres hyppig, er gjøre/huskeliste.

Vet ikke om jeg oppdaterer denne, eller siterer , Vi får se

Innledende:
# kalendergaver 2*24 eller 3? Usikker på om mannen skal få i år, litt lyst, men vi får se.

# lage liste over hvem som skal ha julegaver (ikke de store endringene fra i fjor) og budsjett på dem.

# begynne å handle gaver!!! Nettshopping for en del?

#kjøtt. Vi salter og tørker lam til jul. Og lager syltaflesk og evt fårerull.

# hinte litt til svigermor, om hun kunne tenke seg å feire jul hos oss et år.

# ta bilder og lage til kalender til besteforeldre.

# ta portrett av lillesøster og begge to, bhg tar ikke bilder i år, skolen gjør. Besteforeldre forventer dette til jul.

Denne listen vil vokse...

Måtte titte her da, dette blir bra. :) Gøy at dere fikk forumet. Det kan bli inspirerende for treginger som meg. :D

Jeg tror ikke det teller som spamming med "holder av" i denne type tråder/dagbøker/fødeliste/ny tempetråd osv fordi regelen er jo bare: "publisering av identiske innlegg etter hverandre, publisering av innhold over flere innlegg som kan/burde publiseres i et innlegg - som gjøres bevisst for å øke antall innlegg ifm konkurranser". Det er helt klart at du ikke lager nye dagbøker/oversikter pga konkurransen. Det kan være lurt med litt ulik ordlyd i "holder av"-innleggene siden det er ulovlig med identiske innlegg på rad. Og det kan være lurt å skrive kanskje et ord eller to om hvorfor du holder det av (holder av til ...) :) Jeg kommer til å holde av noen innlegg dersom jeg etter hvert får ny termindagbok. :)

Hva skal kalendergavene koste ?
Ikke så mye pr stk. Noen kan koste litt, men helst et snitt godt under 50. Tross at to unger, så 48 gaver. Noe blir sjokolade, jeg tror jeg skal stikke votter eller luer fra Månetoppen.

I fjor fikk de antrekk til nissefest den dagen det var, og sikkert over 50 i snitt når jeg tenker meg om, de fikk ble playmo julekrybbe. Det kan koste litt om det er noe de uansett skal få/noe skikkelig som varer. Men mindre for dager med stikk og annet dill.

Da har jeg bestilt de første julegavene på br, 25% avslag. Noen kalendergaver og noe til ukjente mottakere, rett og slett gavelager. Til bursdager og sånn

Men hva ønsker VI oss? Altså mor og far i huset? Se, det vet jeg ikke. Vi så etter et juleservise i fjor, men fant ikke noe vi liker, som ikke noen allerede har.

Vi har jo et vi liker, men det ble sluttsolgt for en del år siden, og vi har bla bare middag til 8 da

Her kommer gavelisten.

Mann
Sønn
Datter
Mamma og pappa
Farmor
Bror og svigerinne
Nevø 4 år
Niese 3 år
Svigermor
Svigerfar og samboer
Svigerinne og samboer
Svigerinne
Svoger 7 år
Svigerinne 5 år
Tante og Onkel, tre par slike tror jeg
Gutt 4 år
Gutt 1 år
Jente 5 år

Da tror jeg at jeg har alle...

Jeg er motivert av listen med stor L, så her kommer noen lister. Som Lykkeliten sa, det er jo ikke for å få flere innlegg, og ikke spam sånnsett.

Her kommer listen med datoer for aktiviteter. Den er bare helt tom, jeg vet ikke når, jeg vet ikke hva engang. Fylles ut etterhvert

Men hva ønsker VI oss? Altså mor og far i huset? Se, det vet jeg ikke. Vi så etter et juleservise i fjor, men fant ikke noe vi liker, som ikke noen allerede har.

Vi har jo et vi liker, men det ble sluttsolgt for en del år siden, og vi har bla bare middag til 8 da
Kjeler, gvaekort på kino/restaurant
Bestikk
Lamper
Kaffeservise

Ja, altså det var for sent på kvelden innen jeg kom igang til å sende sms til min svigerfar og høre hva som er popis hos de to minste der i år, og jeg glemte at "gutt 4 år" har en lillebror på 1,5, og jeg tror ikke jeg husket kjøpe noe til "jente 5 år" heller. Ikke fant jeg så mange kalendergave som jeg hadde planer om heller.

Men jeg er fornøyd med de gavene jeg fant da, tror jeg :)

Alle de barna må jo være lette og kjøpe til.

Ja, helt klart, de fleste er jo det da.
Derved bare irriterende at jeg ikke gjorde det på tilbud

Back
Topp