Sara planlegger julen 2020

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Lille julaften i år startet jeg en notislapp på mobilen på colornote som heter julen 2020.

Der har jeg notert meg ting jeg vil gjøre annerledes neste år. Denne julen har jeg rett og slett ikke fått til. Huset ser ikke ut, jeg er ikke nevneverdig bedre selv, pepperkakehuset er ikke pyntet enda og lefsene ikke bakt. Jeg er rett og slett ikke ferdig til jul. Og jeg mistrives noe så grasat.

Julen 2020 skal bli annerledes og der starter nå.

Det handler om at minstemor skal få eget rom, derav at mellomste skal få et nytt, så vi må tømme gjesterommet når svigermor har dratt så vi kan ordne det.

Da kan keyboard og lego og dukker bo på rommene til ungene og ikke i stua. Da skal de få egne småjuletrær også.

Julen 2020 skal ungenes rom fakrisk være ryddet, for julen 2019 er de ikke det. Ikke pyntet heller, vi fant ikke pynten deres men der var jo uansett bare rot.

Det handler om at vi må få huset i orden, ikke til jul, men sånn helt generelt. Og at gaver skal kjøpes tidligere og ordnes tidligere og bedre.

At vi har vært så innmari på etterskudd med alt i år at vi bare ikke kom i mål, og ønsker å gjøre det annerledes i 2020. Ikke bare til jul, men generelt. Og det starter derfor nå.

Juleforberedelsene mine er derfor slett ikke i denne omgang først og fremst bake liste og gaveliste og ønskeliste, men en rekke tanker og planer om å få livet på stell og i tillegg en liste punkter jeg skal tenke på for å gjøre det hele litt bedre for oss neste jul.

(jeg har også en sånn lapp for sommerferien. Man kan vel si at 2019 har ikke vært et veldig bra år for meg og min familie, jeg jeg vil ta grep for at 2020 skal bli bedre)
 
Kjenner meg igjen!! Til neste år vil jeg være mye tidligere ute og ikke minst få til å lage mange flere av julegavene selv. Og da kan man faktisk ikke starte andre uka i desember :hilarious:

I tillegg ble ingenting bakt og huset ikke vasket, fikk nesten ikke noe pynt opp heller. Men så reise vi bort 23. Og kommer ikke tilbake før til neste år, men om et år er sønnen eldre og forstå mer av jul. Da vil jeg at vi får holdt litt på med juleforberedelser og juleverksted sammen.
Lykke til med planleggingen :D
 
Lykke til , dette klarer du ❤️

Det vil jeg. Helt sånn jeg ønsker har vi aldri hatt det, men aldri såååååå langt unna som det vi var i år.
 
Kjenner meg igjen!! Til neste år vil jeg være mye tidligere ute og ikke minst få til å lage mange flere av julegavene selv. Og da kan man faktisk ikke starte andre uka i desember :hilarious:

I tillegg ble ingenting bakt og huset ikke vasket, fikk nesten ikke noe pynt opp heller. Men så reise vi bort 23. Og kommer ikke tilbake før til neste år, men om et år er sønnen eldre og forstå mer av jul. Da vil jeg at vi får holdt litt på med juleforberedelser og juleverksted sammen.
Lykke til med planleggingen :D

Vi er jo hjemme i jula. Med svigermor her i år. Og inviterer "alle som vil komme" 25.12 for da har yngstemor bursdag. Så greit å ha huset pyntet og vasket synes jeg
 
Vi er jo hjemme i jula. Med svigermor her i år. Og inviterer "alle som vil komme" 25.12 for da har yngstemor bursdag. Så greit å ha huset pyntet og vasket synes jeg

Ja jeg skulmr gjerne ha hatt det vasket selv om vi ikke er hjemme også, bare sånn for følelsen av å ha vaska til jul. Men det får bli til neste år.
 
Ja jeg skulmr gjerne ha hatt det vasket selv om vi ikke er hjemme også, bare sånn for følelsen av å ha vaska til jul. Men det får bli til neste år.
Ny sjangs neste år
 
Nå har jeg lest gjennom både denne og den notatlappen jeg omtalte i første innlegg.

Og er motivert for å ta i et tak på et par større prosjekter som ikke direkte habdler om jul

Er vesentlig et er badet. Badet vårt fungerer ikke. Stellekommoden trenger vi ikke som stellebord, og den er ødelagt, en skuffe står nå på gulvet. Det er mangel på møbler der, for mye klesvask og et kaos av annet. Der skal jeg begynne i dag.
 
Da har jeg, litt tilfeldig, kjøpt den første julegaven.

Bør vel begynne å plukke med meg til Kalendergaver. Litt har jeg, men litt mer aktivt.
 
Skrev jeg ikke jule-tråd i fjor?
Jeg tenkte det var kjappeste plass å finne ut hva vi ga svigers, men jeg får finne boka da.

Jula i år.... Skal ikke bli som jula i fjor, nei. Vel, huset er ikke helt så på stell som jeg hadde tenkt, men jeg jobber med det og jul skal det bli.
 
Back
Topp