Sara og Sara-mannen skal feire 2*40års fest.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Og da trenger jeg en plass å samle tanker og planer.

Så langt vet vi
Han fyller 40 om 4 uker.
Jeg fyller 40 en mnd etter ham.

Trolig fest enten 27.7 eller 3.8 basert på ferien vår.

Lokasjon: enten hjemme eller det lokale idrettshuset dersom det er ledig

Type fest: grillfest satser jeg på.

Gjester: sikter på å finne ut hvem av fsmiliene og slekta forøvrig som kan og planlegge deretter.

More to come
 
Lokale booket med angrefrist "sånn helst så snart vi vet om det ikke blir" til 3.8 så da får jeg sende ut litt meldinger. I morgen
 
Fest blir det men litt ubestemt mellom 3. Og 10. Siden det er noen som ikke kan ene dagen og noen som ikke kan andre.
 
Invitasjoner er sendt ut til min side av slekten.
Mannen skal sende den til sin for jeg manglet så mange telefonnr.

Så får vi begybbe å telle folk.

Og vente til det nærmer seg så vi ser værmeldinga sikrere, jeg har lyst på grilling, men ikke om det pøsregner. Jeg jobber jo fra og med i morgen, så fint om det ikke er så mye forberedelser av mat i dagene i forveien. En del handling og noe forberedelser blir det jo uansett da.
 
Grilling er planen. Et par tønnegriller og en gassgrill til mat for spesielle hensyn.

Men sånn 60 folk med stort og smått så vi må ha mye mat.

Noe pølser, noe grillspyd, lurer på noe mamma snakket om, kjøttdeig på grillspyd, hun sa iblandet paprika av ulike farger. Jeg er ikke glad i paprika desverre så jeg tenkte noen av dem med chili i stedet.

Potetsalat, salat, ris, grillede grønsaker (paprika, løk og sopp i alle fall, kanskje hjertesalat, blomkål eller noe sånn også) noe brød. Baguetter? Eller foccacia? Jeg liker ikke rosmarin men kan vel lage noe uten. Kanskje med basilikum? Aldri prøvd å lage da, rett nok.

Mengdeberegnibg. Mye. Mye, mye mat.
 
Men dessert. Kake? Blir et veldig kakebord til så mange. Funker ikke bare med et par kaker da.

Hm, engasjere hele slekta til å bake? Bestille kaker? Servere is og droppe kaker?
 
Det begynner å dra seg til.

Noe frafall de siste dagene men 34 eller 36 voksne eller kanskje 38, og 12 unger fra 3 til 12 år.

Menyen er pølser, laks og grillspyd med okse, svin og kylling. Et par dietthensyn som vi ordner lett. Ris, potetsalat, muligens noe grillet potet, og grillede grønnsaker og kald salat, må huske dressing og pga laks må vi vel ha rømme også.

Og kaker til dessert har mamma organisert at noen baker (og hun baker et par)

Mannen har tatt en feriedag i morgen og handler, og så tilbyr alle seg å lage salat? Jeg klarer vel det selv? Lokalet er rett ved her vi bor så vi går bort etter frokost og gjør klart alt, trer spydene og kutter salaten og ordner bordene og sånn. Huske å kjøpe servietter. Dette brus på kjøling og legge isbiter i frys kan mannen ordne i morgen.
Vi setter opp en tv og wii U med noe Mariospill på, tar med disker (det er disk golf bane der) og ordner spilleliste på Spotify.
 
Og så var dagen kommet.

Noe handling gjenstår. Grillkull f. Eks ;)

Nå frokost og deretter lage til alt og så gjøre oss klare til gjester fra i 16 tiden og utover.

Værmeldingen der bra ut og vi krysser fingrene for at det akutte, intense skybruddet som kom i går var en engangsforetelse, eller i alle fall ikke gjentar seg mens vi griller... Det var heftig. Skulle egentlig ligge i telt men jentrne ombestemte seg og gikk inn en etter en og det var kanskje like greit...

Men, en del å gjøre så jeg får komme igang.
 
Spyd er tredd med kjøtt og med grønnsaker og a scampi/tigerreker, bordet er dekket, og grillene på plass.

Skal ha med litt til å koke saus og ris og poteter, og være tilbake innen 16 og lage til glass med velkomstdrink og ta mot folk etterhvert som de kommer.

Nå er det tid for å bestemme seg for klær, legge på neglelakk og bli klare.
 
Note to selv når vi om fem år sikkert gjentar dette her

Denne gjengen spiser ca 1/3 så mye ris som mengdene regning på Internett sier
Og 4/3 så mye kjøtt. Minst.
 
Back
Topp