Santorini med barn?

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Noen som har vært der? Fått tilbud om å bli med pappa og hans familie til santorini sommer, da er vesla rundt 17mnd.. Hotellet ligger like ved stranden og har basseng... Prøvd å Google litt, men vanskelig å finne så mye info syns jeg. Vi blir ganske mange hvis vi blir med da, 7 voksne og vesla..

Ååå, høres herlig ut!
Vi skal til Hellas i juni, da er snuppa 22 mnd, spiller ingen rolle hvor vi drar sålenge der er barnebasseng og ei sandstrand ;)

Strand på Santorini, hvor? Synes ikke det er noe egnet feriested for barn. Er kjekt å reise dit for en ukes tid som par eller uten barn.

Santorini anbefales vel gjerne for litt større barn. Det er mye trapper/nivåforskjeller i Oia bl.a. mener jeg å huske, så ikke så godt egnet for barnevogn. Kamari mener jeg er ganske flatt og det er koselig strandpromenade med resturanter, men ikke langgrunne strender. Du kan jo søke på de ulike byene hos et reisebyrå, er jo gjerne oppgitt ifht barne/rullestol- og evt familievennlig. Santorini er et veldig fint sted, ...men passer nok best for de litt større:)

Man kan jo ta med seg barn overalt. Koselig å reise på ferie så mange sammen da:) Man må jo ikke på "typisk turiststed" med alt tilrettelagt for barn ala lekelandområde-hotell. Et lite barn vil trives med sand og vann med bøtte og spade i timesvis og en parasoll finnes helt sikkert. Et så lite barn er aldri alene i basseng uansett dypt eller grunt. Tenker barn uansett alder fint kan være på ferie hvorsomhelst. Eneste jeg ser ut fra bilder er mye trapper mtp vogn.

Det går helt fint! Har vært på Santorini 2 ganger, både i Kamari og Perissa/Perivolos. Kamari vil jeg tro funker helt fint med barn, der er det jo lang strand og koselig strandpromenade. Aberet er vel at det ikke er sandstrand, men ganske store steiner. Funker helt fint med badesko, og man slipper jo å få sand OVER ALT!
Mulig det kan by på utfordringer å bevege seg rundt i Fira og Oia (byene), men man må isåfall bare gå litt omveier. Og det er såpass dyrt der, så det er nesten bedre å holde seg i Kamari. Masse bra restauranter og koselig sted. Mitt absolutt favoritt-sted på Santorini.
Dessuten, som en av de over skrev, er nok et barn på den alderen fornøyd uansett når det er bading og lek og masse godt selskap inni bildet.
God tur!

Vi har vært i Kamari om jeg ikke husker helt feil. Da var sønnen min 14 mnd. Han kunne ikke gå, krabbey overalt. Husker bare hvor skitten han var, tror det var ekstra ille fordi det er en vulkanøy. Det var ikke sandstrand, men så lenge dere har basseng er det jo greit. Jeg ville aldri valgt å reise til Santorini med barn (var ikke vi som valgte destinasjon, vi var over 20 mennesker på tur i forbindelse med et bryllup), men når det er sagt ville jeg ikke blitt hjemme hvis ikke resten av gjengen heller vil reise en annen plass.

Back
Topp