Sansynligvis sa/ma?

fotballbaby

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
✨️Julestjernene2023✨️
Da har jeg fått en telefon fra gynekologen jeg var hos forrige uke. Da fant han verken plommesekk eller noe foster og målte livmoren min til den størrelsen som er normalt i uke 4-5. Var da minst 5+5.
Tok blodprøver for å sjekke hcg på onsdag og fredag forrige uke og fikk svar nå idag.
Onsdag: 4400
Fredag: 6200

Alt for lav stigning sa gynekologen og at det mest sansynlig ikke ble å utvikle seg mer. Er helt knust og har ingen å snakke med så skriver her. Er det i det heletatt noe håp når det ikke er dobling av hcg? Er alt håp ute eller er det andre her som har opplevd at hcg IKKE doblet seg, men det har gått bra likevell?
Jeg gråter, er kjemperedd, knust og ingen å snakke med.
Har fått ny time til ul på fredag men det er så lenge til.

Synes det er helt hull i hodet av gynekologen å si at det er for lavt.
Jeg synes ikke den hcg målingen var så gale. Ja, det er vanlig at det dobler seg annen hver dag. Men tenk så mange som ikke er gjennomsnittet??
Du har ikke mulighet for å gå til legen å få målt hcg idag da? Da slipper du å vente så lenge.

Sender deg en stoor klem[emoji173]️[emoji173]️ har vært gjennom dette 3 ganger før, å det er helt grusomt! Men jeg er enig i det spireliten skriver! Jeg syns ikke at den stigningen var veldig dårlig! Krysser fingrene for deg[emoji173]️[emoji173]️

Jeg kan ikke si noe om stigningen, men ser du på denne tabellen, så kan det være helt normalt, men at du har verdier i den lave delen av normalen?

Jeg vet ikke så mye om dette, men det stiger jo? Det synker jo ikke da.
Jeg krysser fingrene og sender over en klem ❤️

Tusen takk for tilbakemeldinger.
I følge mens-termin og ut i fra når jeg fikk positiv test så var jeg minst 6+0 på fredag når jeg hadde 6200 i hcg, og ut i fra tabellen er jo det alt for lavt Har så liten tro på at dette går i riktig retning nå og er så lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Sender deg en kjempe klem! Vet akkurat hvordan du har det. Har selv mistet tre ganger, en SA og to MA. Har ikke målt hcg for å se stigning noen av gangene så kan ikke si så mye der. Men jeg er enig i det spireliten skriver lenger opp. Det høres ikke så galt ut. Såvidt jeg har forstått så dobler det seg ikke annenhver dag for alle. Noen har tre dagers fordoblingstid. Er du selv helt sikker på hvor langt du er på vei? Som skrevet over ville jeg ringt legen og spurt om du kan få ta en hcg måling til idag eller imorgen. Da får du forhåpentligvis vite litt mer før fredag. Krysser fingrene for deg!

Jeg vet ikke så my om det der, men sender deg en stor klem! Krysser fingrene for deg [emoji173]️

Forsøkt å ringe fastlegen for å få tatt ny hcg blodprøve, men det fikk jeg ikke siden man måtte bestille legetime på lik linje med andre henvendelser for å få det. Våknet opp uten ømme pupper i dag, noe som har vært mitt eneste symptom så er ikke veldig positiv akkurat. Virker som at jeg bare må leve med denne usikkerheten og redselen jeg har frem til fredag og ny ultralyd. Gruer meg til timen da gynekologen var så "kald" og er redd for å ikke få noe sympati. Må vel bare prøve å fordøye at dette høyst sannsynelig ikke går som håpet. Forferdelig trist og vondt, spesielt siden jeg ikke har fortalt om graviditeten til noen så må gå gjennom dette alene. :(

Forsøkt å ringe fastlegen for å få tatt ny hcg blodprøve, men det fikk jeg ikke siden man måtte bestille legetime på lik linje med andre henvendelser for å få det. Våknet opp uten ømme pupper i dag, noe som har vært mitt eneste symptom så er ikke veldig positiv akkurat. Virker som at jeg bare må leve med denne usikkerheten og redselen jeg har frem til fredag og ny ultralyd. Gruer meg til timen da gynekologen var så "kald" og er redd for å ikke få noe sympati. Må vel bare prøve å fordøye at dette høyst sannsynelig ikke går som håpet. Forferdelig trist og vondt, spesielt siden jeg ikke har fortalt om graviditeten til noen så må gå gjennom dette alene. :(

Nå gjør jeg noe som jeg aldri gjør, å sniker meg innom, håper det er greit... Bedre å be om tilgivelse enn tillatelse sies det. ;)

Leit å høre om de følelsene du går igjennom nå, kjenner til det og vet det er veldig vondt.

Det er ikke nødvendig med en legetime for å få tatt blodprøver for måling av HCG-nivå. Dette kan du bare gjøre på laben på legekontoret. Jeg går bare i skranken jeg, ber om å få et prøveark hvor HCG er krysset av, trekker kølapp til laben og bare avleverer kjapt blodprøven. Anbefaler deg å dra innom i dag og ta denne, da får du svar allerede i morgen.

Du har ikke noen som du kan betro deg ovenfor om graviditeten? Noen i familien eller en nær venn, som kan være til støtte? Er ikke godt/bra å være alene om denne vanskelige situasjonen. Uansett så synes jeg du skal gi beskjed til gynekologen helt i starten av timen på fredag hvordan du opplevde vedkommende sist, i håp om at h*n kan ivareta deg bedre på fredag.

Håper virkelig spiren klarer seg. Sender deg mange klemmer og er med deg i tankene! :Heartred

Nå gjør jeg noe som jeg aldri gjør, å sniker meg innom, håper det er greit... Bedre å be om tilgivelse enn tillatelse sies det. ;)

Leit å høre om de følelsene du går igjennom nå, kjenner til det og vet det er veldig vondt.

Det er ikke nødvendig med en legetime for å få tatt blodprøver for måling av HCG-nivå. Dette kan du bare gjøre på laben på legekontoret. Jeg går bare i skranken jeg, ber om å få et prøveark hvor HCG er krysset av, trekker kølapp til laben og bare avleverer kjapt blodprøven. Anbefaler deg å dra innom i dag og ta denne, da får du svar allerede i morgen.

Du har ikke noen som du kan betro deg ovenfor om graviditeten? Noen i familien eller en nær venn, som kan være til støtte? Er ikke godt/bra å være alene om denne vanskelige situasjonen. Uansett så synes jeg du skal gi beskjed til gynekologen helt i starten av timen på fredag hvordan du opplevde vedkommende sist, i håp om at h*n kan ivareta deg bedre på fredag.

Håper virkelig spiren klarer seg. Sender deg mange klemmer og er med deg i tankene! :Heartred

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!
Har snakket med legekontoret to ganger idag og får bare beskjed om at jeg må bestille time, så det er tydeligvis forskjellig praksis rundt om på legekontorene. Etter mye mas fikk jeg til slutt beskjed om at jeg kunne møte opp til drop-in time i morgen, men at jeg måtte forberede meg på venting siden de drop-in timene egentlig var beregnet til akutte ting, og det var jo ikke min problemstilling.
Har ikke så veldig nært forhold til noen i familien at jeg har lyst til å fortelle om det, dessuten bor både familien og venner ganske langt unna her. Men tusen takk for omtanken! :Heartred

*sniker* Jeg fikk samme beskjed fra legekontoret. Så jeg ringte jordmor. Hun skrev ut 3 sånne blodprøveark til meg :) jeg trodde alt håp var ute på meg pga dårlig stigning. Over 5 uker, og fortsatt 1-2 på cb digital. Det gikk heldigvis bra da <3

Har snakket med legekontoret to ganger idag og får bare beskjed om at jeg må bestille time, så det er tydeligvis forskjellig praksis rundt om på legekontorene. Etter mye mas fikk jeg til slutt beskjed om at jeg kunne møte opp til drop-in time i morgen, men at jeg måtte forberede meg på venting siden de drop-in timene egentlig var beregnet til akutte ting, og det var jo ikke min problemstilling.
Har ikke så veldig nært forhold til noen i familien at jeg har lyst til å fortelle om det, dessuten bor både familien og venner ganske langt unna her. Men tusen takk for omtanken! :Heartred

Hvis du holder til i nærheten av Trh, så skal jeg jammen være med deg og i tillegg få fyrt av noen ord til dette legekontoret ditt også! Kanskje du også kan høre med JM som Knøvlus foreslo?

Ta med deg noe å drikke på, og lesestoff/strikketøy e.l. mens du sitter der, så tiden går fortere. Vær også her inne sammen med oss, så skal vi få deg igjennom dette, du skal ikke behøve å være alene. :Heartred

Hvis du holder til i nærheten av Trh, så skal jeg jammen være med deg og i tillegg få fyrt av noen ord til dette legekontoret ditt også! Kanskje du også kan høre med JM som Knøvlus foreslo?

Ta med deg noe å drikke på, og lesestoff/strikketøy e.l. mens du sitter der, så tiden går fortere. Vær også her inne sammen med oss, så skal vi få deg igjennom dette, du skal ikke behøve å være alene. :Heartred
Så glad for at du sniker litt Shoegrl. Rådene dine er alltid gode :Heartred

Herlighet kjære deg! Virkelig bra du får komme inn på akutt time altså! Nok en stor klem sendes din vei [emoji173]️

Hvordan går det med deg? Håper du fikk tatt en ny blodprøve og forhåpentligvis får svar på den idag. Krysser fortsatt fingrene for deg.

Håper du får svarene du ønsker :-) klem ❤

Hvordan går det med deg? Håper du fikk tatt en ny blodprøve og forhåpentligvis får svar på den idag. Krysser fortsatt fingrene for deg.

Hei! Oppdatering fra meg.
Fikk tatt en ny blodprøve i går og fikk svar på den i dag. Den er steget fra 6200 på fredag, til 18.000 i går på onsdag, altså på 5 dager. Så den er jo steget endel, men den er vel fortsatt ikke så høy som den burde hvis det er fordobling annenhver dag som er ønskelig.
Skal til kontroll og ultralyd hos gynekologen i morgen, men siden jeg i går begynte å blø mer friskt blod har jeg egentlig forberedt meg på at det nok ikke er noe liv. :( Symptomene mine er jo som sagt også borte...

Hei! Oppdatering fra meg.
Fikk tatt en ny blodprøve i går og fikk svar på den i dag. Den er steget fra 6200 på fredag, til 18.000 i går på onsdag, altså på 5 dager. Så den er jo steget endel, men den er vel fortsatt ikke så høy som den burde hvis det er fordobling annenhver dag som er ønskelig.
Skal til kontroll og ultralyd hos gynekologen i morgen, men siden jeg i går begynte å blø mer friskt blod har jeg egentlig forberedt meg på at det nok ikke er noe liv. :( Symptomene mine er jo som sagt også borte...

Masse lykke til imorgen! Jeg fortsetter å krysse fingrene for deg og håper du får en positiv overraskelse imorgen. Jeg er ikke så god på hcg nivåer og hva som er normalt. Målte selv når jeg var 7+1 i februar men tok bare en måling. Da hadde jeg en MA. Ble bare en måling siden ul ikke ga noe tvil og jeg ikke orket vente mer..

Men nå målte jeg mandag og idag. Får svar imorgen. Legen min sa idag at det er ikke alle som har dobling annenhver dag. Og din stiger jo. Har steget en del også. Så jeg håper for deg fortsatt [emoji846]

Sender deg en klem og skal tenke på deg imorgen!

Back
Topp