sann økonomisk..

*tropisk*

Forelsket i forumet
ang vikariat som går ut og sykmelding? Hvor mye enn må ha tjent for å få dagpenger? Har lest på nav men blir ikke helt klok og lurer på om noen har noen egne eksempler?

Last edited:
Flytter denne over på generelt for en periode for å se om noen kan svare :)

Tenker du sykemld eller dagpenger? Du kan bli sykemldt ifra vikariat også selv om de er på vei til å bli avsluttet.

Du kan ha rett på dagpenger om vikariatet blir avsluttet står nok på NAV hva du må ha tjent... I mitt tilfelle fikk jeg svar kjempe fort... Men du får maks 66 % av lønna eller noe sånt opp til maks grensa....

Beste er å ringe NAV;)

For å ha rett på dagpenger må du ha tjent minimum 1.5 G siste kalenderår eller minst 3 G i snitt de siste tre kalenderår... 1.5 G er 132 555, 3 G er 265 110, og fått redusert arbeidstiden med minst 50%...

Dagpenger tilsvarer 62.4% av årsinntekten det siste kalenderåret, eller av gjennomsnittsinntekten de siste tre år...

Dagpenger kan innvilges for 52 eller 104 uker - avhengig av inntekten din før du fikk redusert arbeidstiden...

For å ha rett på dagpenger må du ha tjent minimum 1.5 G siste kalenderår eller minst 3 G i snitt de siste tre kalenderår... 1.5 G er 132 555, 3 G er 265 110, og fått redusert arbeidstiden med minst 50%...

Dagpenger tilsvarer 62.4% av årsinntekten det siste kalenderåret, eller av gjennomsnittsinntekten de siste tre år...

Dagpenger kan innvilges for 52 eller 104 uker - avhengig av inntekten din før du fikk redusert arbeidstiden...

Takker for svar;) men om man er syk og ikke kan jobbe når vikariatet går ut, hvordan er det med penger da om man ikke kan starte i jobb når man står som arbeidssøker på nav?

Takker for svar;) men om man er syk og ikke kan jobbe når vikariatet går ut, hvordan er det med penger da om man ikke kan starte i jobb når man står som arbeidssøker på nav?

Om du blir sykemeldt så mener jeg du fortsetter på sykepenger helt til du blir friskmeldt av legen. Da må du evnt over på dagpenger.
Da står du vel heller ikke som arbeidssøker før du er friskmeldt;)

Back
Topp